Hallo allemaal

Stel je hier voor aan de rest van het forum.
Jdv77
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 feb 2017 11:44

Hallo allemaal

Ongelezen bericht door Jdv77 »

Sinds paar weken beginnen met fl studio 12
ik hoop hier veel te leren en te mezelf te ontwikkelen. Ben vooral veel aan het kijken op you tube.
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20980
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Welkom, kijk maar naar veel filmpjes van "SeamlessR" op Youtube ;-)
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
Gebruikersavatar
dj donkey kong
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3053
Lid geworden op: za 10 dec 2011 20:35
Locatie: zwolle

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door dj donkey kong »

welkom.
Echte sprookjes bestaan niet. Want het leven is al een groot sprookje.
Jdv77
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 feb 2017 11:44

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door Jdv77 »

Gloomer schreef:Welkom, kijk maar naar veel filmpjes van "SeamlessR" op Youtube ;-)


Thnx vindt het bij seamless wel snel gaan, ben ook de filmpjes van bussy beats .com aan het kijken, ook goede serie en gaat wat langzamer☺
Gebruikersavatar
marks
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1552
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 12:19
Soundcloud: Arksss
Locatie: In de buurt van Zwolle

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door marks »

Hallo,

Ik keek beide, maar seamless heeft in mijn mening de beste videos om van start te kunnen gaan, de echte beginners videos dan !)
Jdv77
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 feb 2017 11:44

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door Jdv77 »

marks schreef:Hallo,

Ik keek beide, maar seamless heeft in mijn mening de beste videos om van start te kunnen gaan, de echte beginners videos dan !)


Oki, ja ik ben echt een beginner, draaien doe ik al tijden, maar produceren is totaal anders☺maar erg uitdagend, kom er alleen totaal nog niet echt, klinkt nog nergens naar, en snap al die plugins niet met effecten..
Gebruikersavatar
marks
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1552
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 12:19
Soundcloud: Arksss
Locatie: In de buurt van Zwolle

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door marks »

Jdv77 schreef:
marks schreef:Hallo,

Ik keek beide, maar seamless heeft in mijn mening de beste videos om van start te kunnen gaan, de echte beginners videos dan !)


Oki, ja ik ben echt een beginner, draaien doe ik al tijden, maar produceren is totaal anders☺maar erg uitdagend, kom er alleen totaal nog niet echt, klinkt nog nergens naar, en snap al die plugins niet met effecten..


Ik doe het nog maar een jaar, misschien kan je wat kleinere dingen uploaden naar soundcloud, dan kunnen we tips geven zodat je met wat termen bekend wordt.

Wat voor muziek ben je in geintereseerd op dit moment?

Mijn beste tip zou zijn om gewoon er mee te klooien er lol mee proberen te hebben, en daarmee niet op anderen te letten.

Als het je doel is om je eigen gemaakte muziek te draaien dan zou ik me eerst focussen op tracks maken die lijkt op andere tracks afhankelijk op wat voor termijn je dat wilt draaien.

Draaien lijkt me leuk, mijn broertje van 15 doet het al een tijdje en was laatste in de prijzen gevallen.
Maar muziek maken vind ik momenteel leuker.
Jdv77
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 feb 2017 11:44

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door Jdv77 »

marks schreef:
Jdv77 schreef:
marks schreef:Hallo,

Ik ga zeker wat oploaden, als ik iets verder ben en een opzetje heb gemaakt, mijn style is house. Electro, deephouse. Draaien doe ik al heel lang echt leuk en door omstandigheden (prive) tijd gehad om het produceren op te pakken, ik zou het al top vinden als ik een simpele track kan maken met een break en drop, maar kom nog niet verder dan een kick en hi hat enz. En het klinkt gewoon niet en loopt niet en de maat, wat ik ook moeilijk vindt is acoorde. Via de piano rol, was ik maar 10 jaar geleden begonnen met fl en produceren.

Ik keek beide, maar seamless heeft in mijn mening de beste videos om van start te kunnen gaan, de echte beginners videos dan !)


Oki, ja ik ben echt een beginner, draaien doe ik al tijden, maar produceren is totaal anders☺maar erg uitdagend, kom er alleen totaal nog niet echt, klinkt nog nergens naar, en snap al die plugins niet met effecten..


Ik doe het nog maar een jaar, misschien kan je wat kleinere dingen uploaden naar soundcloud, dan kunnen we tips geven zodat je met wat termen bekend wordt.

Wat voor muziek ben je in geintereseerd op dit moment?

Mijn beste tip zou zijn om gewoon er mee te klooien er lol mee proberen te hebben, en daarmee niet op anderen te letten.

Als het je doel is om je eigen gemaakte muziek te draaien dan zou ik me eerst focussen op tracks maken die lijkt op andere tracks afhankelijk op wat voor termijn je dat wilt draaien.

Draaien lijkt me leuk, mijn broertje van 15 doet het al een tijdje en was laatste in de prijzen gevallen.
Maar muziek maken vind ik momenteel leuker.
Gebruikersavatar
marks
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1552
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 12:19
Soundcloud: Arksss
Locatie: In de buurt van Zwolle

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door marks »

Je reactie is weg gevallen lijkt wel :p
Jdv77
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 feb 2017 11:44

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door Jdv77 »

Ik ga zeker wat oploaden, als ik iets verder ben en een opzetje heb gemaakt, mijn style is house. Electro, deephouse. Draaien doe ik al heel lang echt leuk en door omstandigheden (prive) tijd gehad om het produceren op te pakken, ik zou het al top vinden als ik een simpele track kan maken met een break en drop, maar kom nog niet verder dan een kick en hi hat enz. En het klinkt gewoon niet en loopt niet en de maat, wat ik ook moeilijk vindt is acoorde. Via de piano rol, was ik maar 10 jaar geleden begonnen met fl en produceren.
Gebruikersavatar
marks
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1552
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 12:19
Soundcloud: Arksss
Locatie: In de buurt van Zwolle

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door marks »

Akkoorden kan je gewoon intekenen of laten generen in de piano roll.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5cLm4E7RiM misschien kan dit je een idee geven hoe mensen dat doen.
Dit is wel een oudere versie maar het idee blijft het zelfde.
Je kan de piano wel vervangen met FL Keys, en een bas sampeltje of een bas synthje pakken voor de bassss.


Een 3rd party synth kan je ook helpen met tonen vinden, ik gebruik zelf bijna geen synths van fl studio zelf, maar dat is gewoon prefference, er staan in iedergeval genoeg presets die je kan gebruiken in de producer edition ;).
Jdv77
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 feb 2017 11:44

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door Jdv77 »

Wat bedoel je met genereren? Is een mooi video maar in de praktijk toch lastig maar ik blijf oefenen. Heb ook veel plugins, maar eerst maar even de basis onder de knie krijgen. Gr

marks schreef:Akkoorden kan je gewoon intekenen of laten generen in de piano roll.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5cLm4E7RiM misschien kan dit je een idee geven hoe mensen dat doen.
Dit is wel een oudere versie maar het idee blijft het zelfde.
Je kan de piano wel vervangen met FL Keys, en een bas sampeltje of een bas synthje pakken voor de bassss.


Een 3rd party synth kan je ook helpen met tonen vinden, ik gebruik zelf bijna geen synths van fl studio zelf, maar dat is gewoon prefference, er staan in iedergeval genoeg presets die je kan gebruiken in de producer edition ;).
Gebruikersavatar
marks
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1552
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 12:19
Soundcloud: Arksss
Locatie: In de buurt van Zwolle

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door marks »

Akkoorden kan je laten generen, links boven in de piano roll staat een lijst aan opties met wat voor soort akkoorden je kan gebruiken. Als je er niet uitkomt pm ik je wel een screenshot.

Misschien is generen niet de juiste woordkeuze nu ik het terug lees. Maar FL studio kan akkoorden voor je intekenen!
Gebruikersavatar
Yuroun
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2908
Lid geworden op: za 21 jul 2007 20:53
Soundcloud: https://soundcloud.com/sevarandeep
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door Yuroun »

Welkom
"Muziek is een hogere openbaring dan alle wijsheid en filosofie." - Ludwig van Beethoven
The RuneSnake
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 20:44

Re: Hallo allemaal

Ongelezen bericht door The RuneSnake »

Hey hallo welkom op het forum! Ik ben erg benieuwd naar je tracks zodra die af zijn.
Plaats reactie