Nieuwe contest

Ben jij de beste op dit forum? Bewijs het hier!

Wat wordt de nieuwe contest?

Humor
8
26%
Rock
0
Geen stemmen
Chill out
9
29%
Klassiek
1
3%
3xOsc
6
19%
Emoties
2
6%
Filmmuziek
5
16%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Gebruikersavatar
Jorik
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1436
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 16:20
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jorik »

Is dit het jostiforum ofzo met al die handicaps :P ;)

Nee geintje, ik weet dat het altijd er zo al aan toe ging, maar ik ben het hier persoonlijk gewoon niet mee eens.. that's all :) ik ga niet huilen als we gewoon korte nr.s moeten inleveren ofzo hoor...
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

Het is gewoon niet te doen om chill out te maken met een speelduur van 1.30!!
Dat komt ook vooral omdat het tempo laag ligt,als je een zweverig akoordenpartijtje speelt dan zit je al aan de tijd! En als je alles in die 1.30 moet proppen word het ook al gouw te druk en is het dus geen chill meer! Dus ik pleit voor de 6\7 minuten!
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Michiel schreef:Gewoon een heel nummer,....

van intro tot outro... niet meer, niet minder. En handicaps zijn echt bullshit, wat die beperken alleen maar de creativiteit.

Dat is dus zo bij elke contest vriend.

Michiel schreef:Als je niet in staat bent een goed intro te maken ed. dan is dat je eigen probleem.. (ik verwacht dat de toekomstige chillmaster dat wel moet en zal kunnen).



Beweer je nou dat Maz & ik geen intro's kunnen maken?!? Dat staat hier sowieso volkomen los van. Ik zie gewoon niet waarom deze contest plotseling om een heel nummer gaat. Ik bedoel, bij elke contest wordt je gedwongen de intro en outro weg te laten door de tijd.

Euphorica schreef:Het is gewoon niet te doen om chill out te maken met een speelduur van 1.30!!
Dat komt ook vooral omdat het tempo laag ligt,als je een zweverig akoordenpartijtje speelt dan zit je al aan de tijd! En als je alles in die 1.30 moet proppen word het ook al gouw te druk en is het dus geen chill meer! Dus ik pleit voor de 6\7 minuten!


Daar, mijn besten, ligt dus de echte handicap :) Euphorica, waarom moet je alles per se in die 1.30 proppen? Het is niet de bedoeling dat je een volledig nummer in die 1.30 verwerkt, t is de bedoeling dat je een nummer maakt uitgaand van 1.30..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Dimas schreef:*knip*

Dimas ftfw! \o/

Had het niet beter kunnen zeggen :D
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
lvdzijden
Fruity King
Fruity King
Berichten: 578
Lid geworden op: za 24 mar 2007 17:41
Contacteer:

Ongelezen bericht door lvdzijden »

haha, wordt het toch nog humor :D
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

1.30 Begin je net te chillen en dan is het afgelopen! :p Ik probeer eigenlijk van elke contest wel een kort trackje te maken met opbouw,climax,en een soort van plots einde! Met chill word dat dus echt wel heel moeilijk omdat alles veel trager en rustiger verloopt! Maar goed ik zal mijn best doen! :D
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

@Dimas
Natuurlijk kun jij wel intro;s maken...heb ik nooit gezegt, ik begrijp ook niet waarom je dat verdraait. (van Maz weet ik het niet zo,.. behalve die contest, nog nooit echt iets van hem gehoord). Als je een mixbaar intro wil maken (bijv. met een beat) is dat ook mogelijk.

We hebben hier een beperking, dat het chill wordt.. lijkt mij op zicht al een beperking. Zowiezo al niet de standaard stijl van velen. Bij de perc. only contest hadden we ook maar 1 beperking, dat je alleen percussie gebruikt.. voor de rest kon je elke sample/vsti gebruiken. Waarom die extra zinloze handycaps die Maz voorstelt? Worden daar de inzendingen beter van?

Vaak hebben we een klein stukje muziek, omdat de contest maar om 1 ding gingen (303, bassline). Maar in de FL only contest hadden we hele nummers, welliswaar van max. 4 minuten. Specifiek deze contest staat een langere tijd gewoon beter... puur functioneel dus.. Een plaat van 3 minuten kan uiteraard ook een potentiele winnaar zijn. Sommige stijlen van Chill lenen zich daar ook beter voor dan de anderen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Michiel schreef:We hebben hier een beperking, dat het chill wordt.. lijkt mij op zicht al een beperking. Zowiezo al niet de standaard stijl van velen. Bij de perc. only contest hadden we ook maar 1 beperking, dat je alleen percussie gebruikt.. voor de rest kon je elke sample/vsti gebruiken. Waarom die extra zinloze handycaps die Maz voorstelt? Worden daar de inzendingen beter van?

Wat nou extra? Ik geloof dat je maf bent, die tijdsbeperking is bij elke contest tot nu toe geweest (oké blijkbaar niet zozeer bij de fl only contest maar, boeie...) en het is dan ook helemaal niets nieuws dat ik 'nu even' verzin. Sws, ik vind een stromingseigenschap (Chill is niet eens een stroming) minder een beperking dan elke contest tot nu toe heeft gehad.

Michiel schreef:Vaak hebben we een klein stukje muziek, omdat de contest maar om 1 ding gingen (303, bassline). Maar in de FL only contest hadden we hele nummers, welliswaar van max. 4 minuten. Specifiek deze contest staat een langere tijd gewoon beter... puur functioneel dus..

Functioneel? 't Was praktischer geweest als we 3 minuten hadden gehad voor die 303 contest... Die tijd is altijd beperkend geweest en nu die beperking niet opleggen is niet alleen inconsequent, het is ook gewoon flauwekul, voor elke contest kun je wel meer tijd gebruiken.
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

Ik had het in eerste instantie over eventuele extra handicaps die jij al eerder hebt gepoogt in de wedstrijd te betrekken. Heb je zelf een heel toppic over gemaakt...

Dus omdat we het in de rijke historie van maarliefst 5 of 6 contesten bijna altijd hebben gedaan, doen we het nu automatische weer... en zijn we inconsequent omdat we het niet doen.. ? Beetje erg simpel en kortzichtig gedacht.

Waar het hier in principe omgaat is dat een stukje van 1:30 minuut geen lekker chill plaat kan worden. Althans niet zo goed als het zou kunnen zijn, met 4 minuut of langer. Dat dromerige, zwevende in een chillplaat berijk je niet in anderhalve minuut. Vandaar dat een kort stukje chill-muziek een slecht idee is. Maar als je denkt dat het niks uitmaakt, dan stuur je toch iets van anderhalve minuut in.

Die 303-contest had van mij ook wel langer mogen duren, mogelijk was dat zelfs beter geweest, maar dat had je eerder aan moeten kaarten. Desalnietemin vind ik dat je 303-skills niet zo zeer samen hangen met de tijd van de plaat, dan bij deze contest het geval is. In dit geval had de wedstrijdleiding besloten het relatief kort te houden. Termeer omdat dit samenhing met een beperking van slechts 1 (soort) instrument. Dan kun je wel blijven varieren of herhalen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Witsema
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1329
Lid geworden op: wo 04 okt 2006 16:03
Locatie: Nijmegen

Ongelezen bericht door Witsema »

Wat een ge-ijl, daar houdt Heijen niet van.
Afbeelding

ôôoh, is, goei?
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Michiel schreef:Ik had het in eerste instantie over eventuele extra handicaps die jij al eerder hebt gepoogt in de wedstrijd te betrekken. Heb je zelf een heel toppic over gemaakt...

Ik niet dus waarom haal je het aan? Ik keek of men het idee wat vond, dat bleek niet zo te zijn dus ik heb het losgelaten.

Michiel schreef:Dus omdat we het in de rijke historie van maarliefst 5 of 6 contesten bijna altijd hebben gedaan, doen we het nu automatische weer... en zijn we inconsequent omdat we het niet doen.. ? Beetje erg simpel en kortzichtig gedacht.

Maar nee, consequentie is een mooi iets, het vormt de basis van traditie.

Michiel schreef:Waar het hier in principe omgaat is dat een stukje van 1:30 minuut geen lekker chill plaat kan worden. Althans niet zo goed als het zou kunnen zijn, met 4 minuut of langer.

Dat geldt dus voor iedere contest tot nu toe, hoe meer tijd je hebt hoe meer je kunt doen met structuur en hoe meer je er überhaupt in kunt verwerken. Dat zijn gewoon punten die je niet of moeilijk met 1.30 kunt bereiken dus zullen langere nummers per definitie al beter kunnen zijn.

Michiel schreef:Dat dromerige, zwevende in een chillplaat berijk je niet in anderhalve minuut. Vandaar dat een kort stukje chill-muziek een slecht idee is. Maar als je denkt dat het niks uitmaakt, dan stuur je toch iets van anderhalve minuut in.

Het kan zeker wel, het is dan gewoon wat moeilijker. Dat zou het nu juist interessant maken, hoe we daar mee omgaan. En nogmaals, als het niet als regel wordt gesteld dan ga ik echt niet een stukje van 1.30 maken, en dat om eerder al zeer uitvoerig uitgelegde redenen.

Michiel schreef:Die 303-contest had van mij ook wel langer mogen duren, mogelijk was dat zelfs beter geweest, maar dat had je eerder aan moeten kaarten. Desalnietemin vind ik dat je 303-skills niet zo zeer samen hangen met de tijd van de plaat, dan bij deze contest het geval is. In dit geval had de wedstrijdleiding besloten het relatief kort te houden. Termeer omdat dit samenhing met een beperking van slechts 1 (soort) instrument. Dan kun je wel blijven varieren of herhalen.

Fyi, mijn inzending bevatte 7 synths, 51 samples en 123 effecten, als ik meer tijd had gehad dan had ik er heus wel nog meer uit kunnen halen, nu heb ik echt zoveel mogelijk in 1.30 moeten proppen zonder dat het té chaotisch en bombastisch werd (en het is echt op 't randje, ik weet het.) Ik heb niet geprotesteerd omdat dit het juist leuk maakte, zo zie je ook dat anderen hier weer heel anders mee omgaan, Jesse had bijvoorbeeld 1 'lead' genomen en daar wat omheen gebouwd. Dat is ook een oplossing, hij had hierdoor zelfs nog tijd over. Had hij meer tijd gehad zou hij ook wel meer lijnen hebben geïntroduceerd, lijkt me.

Wat samenhangt met de lengte van je inzending is hoe goed jij bent in de balans vinden tussen variatie, een 'rode draad' en chaos.
303-skills hebben daar evenveel mee van doen als 'Chill-skills.'
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Michiel schreef:@Dimas
Natuurlijk kun jij wel intro;s maken...heb ik nooit gezegt, ik begrijp ook niet waarom je dat verdraait. (van Maz weet ik het niet zo,.. behalve die contest, nog nooit echt iets van hem gehoord).


Nee sorry, kwam een beetje stom over, maar door dit:

Michiel schreef:Als je niet in staat bent een goed intro te maken ed. dan is dat je eigen probleem.. (ik verwacht dat de toekomstige chillmaster dat wel moet en zal kunnen).


En aangezien Maz en ik hierover aan het zeuren zijn, en jij weet dat ik (en Maz ook wel) intro's kunnen maken, vind ik dit een ietwat loze opmerking ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

@Dimas
dat was ook een overdrijving...
Maar wat is het probleem,.. als er iemand hier een goede opbouw kan maken bij jij het.

@Maz
Wat grappig dat jij nu een argument gebruikt die verwijst naar dat het traditie is. Vorige week heb je nb zelf nog een topic geopend waarin je wijzingen wilde aanbrengen aan de contest.
Maar duidelijk, we hebben allebei een andere visie... De wedstrijdtopic starter moet maar zie wat hij doet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simon
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3499
Lid geworden op: zo 03 jun 2007 13:09
Locatie: Ja
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simon »

maz, het feit dat er bij de vorige contests niet is gevraagd naar meer tijd, betekent toch dat niemand er echt nood aan had?
en terecht, want de resultaten waren meer dan bevredigend

Als er nu zo'n hevige discussie rond is, betekent toch dat er hier wel echt mensen meer tijd willen?
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

Hahaha start die contest nou maar gewoon! Voor dat ze de beperking gaan opleggen dat mensen die al een contest gewonnen hebben niet mee mogen doen! :p
Gesloten