NFF Remix Contest Stemtopic

Ben jij de beste op dit forum? Bewijs het hier!

Maak hier je keuze

dj kojl
6
20%
Nattehanddoek
1
3%
Neurologik
1
3%
Jesse
16
53%
Gaatjeniksaan
0
Geen stemmen
Medusa
3
10%
PatrickBehrendt
2
7%
Paul Van der Pennen
1
3%
djdis
0
Geen stemmen
Maya79
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 30

Xciter
Fruity King
Fruity King
Berichten: 821
Lid geworden op: do 21 feb 2008 17:58

Ongelezen bericht door Xciter »

Die van Jesse is duidelijk de betere. :)
Gebruikersavatar
maya79
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 277
Lid geworden op: wo 16 sep 2009 11:25
Locatie: Belgie

Ongelezen bericht door maya79 »

dj kolj schreef:Nattehandoek:
File not found. It has been either deleted, or it never existed at all. Gebruik geen speedyshare! die expiret altijd....

Neurologik:
Lead synth staat wel erruug schel en overheerst teveel. Kick is niet erg krachtig. Wel goeie opbouw en een prima track. 7.5/10

Jesse:
Steekt goed in elkaar. melodieus goed en ritmisch ook. Het lijkt of de filter van de vocal op 1.25 te laat is ingezet. Stuk bij 3.45 vind ik het lekkerst klinken. 8.5/10

Gaatjeniksaan:
Begin doet me denken aan Dash Berlin - Till the skies fall down. Mist echt een duidelijke bass. bij 4.00 hoor je dat er geknipt is. 7/10.

Medusa:
Begint gelijk lekker! Heerlijk helder. Wat progressiever dan de rest, maar dat stoort absoluut niet, mag alleen wel wat meer variatie in. 8.5/10.

Patrick Behrendt:
downloadsnelheid is 10 kbps gvd :S. Vocals lopenin het begin ergens niet helemaal lekker. Maar al met al wel een lekker nummertje! 8/10

PaulvanderPennen:
Melodieus niet erg sterk en vocal loopt niet lekker. 6.5/10

DjDis:
Baslijn direct uit het nummer zelf. Piano is wel leuk. Geluiden alleen niet echt zuiver. 6/10

Maya79:
beetje goedkope vocal :P. Slechte opbouw. Oefening baart kunst ;) . 5.5/10

en mijn stem gaat naar... Medusa, omdat haar(am I right?) track lekker stevig is en mij het meeste aanspreekt.



wow thanx man, kben blij met mijn punten...das net niet gebuisd. :lol:
heb nu meer geoefend en mijn stijl is al iets beter (denk ik)
Gebruikersavatar
Gaatjeniksaan
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1296
Lid geworden op: ma 17 dec 2007 16:45
Locatie: Hoorn NH

Ongelezen bericht door Gaatjeniksaan »

Hoeveel stemmen heeft de winnaar nodig? :D
lijkt me al vrij duidelijk wie de winnaar is :lol:
NatteHanddoek
Verbannen
Berichten: 2341
Lid geworden op: di 24 jun 2008 12:06
Locatie: Terneuzen Haat: Ponies
Contacteer:

Ongelezen bericht door NatteHanddoek »

Waarom kan niemand mijn inzending beluisteren, ik heb geen problemen met de link...
Ajna
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4667
Lid geworden op: do 24 mei 2007 23:15

Ongelezen bericht door Ajna »

NatteHanddoek schreef:Waarom kan niemand mijn inzending beluisteren, ik heb geen problemen met de link...


Je link werkt gewoon.
Bornslippy
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1519
Lid geworden op: zo 26 feb 2006 9:27

Ongelezen bericht door Bornslippy »

@ Jesse, had jezelf niet door tijdens het maken van je track dat je echt onwijs lekker bezig was? Dat je dacht van: wow:| dit gaat um worden!
Mike Oldfield - The Song Of The Sun
Gebruikersavatar
maya79
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 277
Lid geworden op: wo 16 sep 2009 11:25
Locatie: Belgie

Ongelezen bericht door maya79 »

NatteHanddoek schreef:Waarom kan niemand mijn inzending beluisteren, ik heb geen problemen met de link...



ocharme nattehanddoek...ik stem ook op jou ;)
Gebruikersavatar
Asbak
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 02 mei 2006 20:26
Locatie: Leiden

Ongelezen bericht door Asbak »

Ik ben in de minderheid, maar ik ga voor Medusa. Haar productie klinkt verreweg het beste en is mooi progressief. Iets waar de vocal zich uitstekend voor leent.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, teken ik.

http://www.myspace.com/swartzandschulner
http://www.facebook.com/SwartzandSchulnerOfficial
http://twitter.com/swartznschulner
Gebruikersavatar
Medusa
Fruity Queen
Fruity Queen
Berichten: 914
Lid geworden op: za 22 sep 2007 12:13
Locatie: emmen

Ongelezen bericht door Medusa »

Asbak schreef:Ik ben in de minderheid, maar ik ga voor Medusa. Haar productie klinkt verreweg het beste en is mooi progressief. Iets waar de vocal zich uitstekend voor leent.


Thanks :D!!!
www.myspace.com/djsenra
Ik heb hem net aangemaakt, dus voeg me maar ff toe!

26 juni musical therapy :: detec-events.hyves.nl
detec-events.com
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Kolj: Heel cool en origineel, beetje jammer van de duidelijke aanwezigheid van de Glitch. Erg sfeervol en alle vocals passen mooi in de omgeving op "shah shah-ke-tack feel good" in de break na.

Nattehanddoek: Niet goed genoeg.

Neurologik: Helaas net niet goed genoeg om een twijfelaar te worden maar er zit wel degelijk potentie in jou.

Jesse: Technisch heel goed, zitten toffe stukjes in, maar structuur kan ik vrij weinig van maken en ik vind het gebruik van de vocaal wat saai.

Gaatjeniksaan: Niet goed genoeg.

Medusa: Op zich nice maar ik vind het net iets te weinig om handen hebben, het is wel onderhoudend en de elementen zijn cool maar ik vind de structuur te progressief voor de basis + synthjes en had ook graag een wat leidender element erin gehoord.

PatrickBehrendt: Heel sfeervol, aardig afgemixt en ook lekker aan de slag geweest met de melodietjes. Deze springt er voor mij ook wel uit, zeker omdat ik helemaal geen house fan ben maar deze remix mij toch weet te boeien gedurende de hele track.

Paul Van der Pennen: Dan was die van Jesse beter, sorry.

djdis: Technisch maar so-so en ben niet kapot van de cliché (tech-)house stijl.

Maya79: Tof idee en bijzonder origineel, jammer dat het niet is uitgewerkt.




Het komt er op neer dat ik een afweging moet maken tussen kolj en PatrickBehrend, wat erg moeilijk blijkt. Die van PB is technisch toch echt iets mooier en qua structuur is het voor mij iets interessanter, maar die van kolj biedt dan weer meer aan sfeer...

Andersom, bij kolj moet ik toch over een bepaalde eenvoud heenkomen die ik jammer vind en bij PB kamp ik dan met dat het minder 'warmte' heeft.

Goed, na beide remixen nog 4x heen en weer geluisterd te hebben en het origineel ook nog eens een keer of 2 heb ik besloten dat ik die van kolj toch nét iets onder de maat vind qua afwerking om hem mijn stem te geven. De beats missen variatie en hadden iets meer kracht mogen hebben, de elementen missen een echt goede afmix, het duidelijk gebruik van de glitch is voor mij altijd een minpunt, de vocaal loopt in de break niet helemáál lekker en wat variatie in de algehele sound door de track heen had ook niet misstaan (bas bijvoorbeeld loopt door de hele track heen zonder één variatie/filter/whatever).

Van harte PatrickBehrend, jij bent er mijns inziens het beste in geslaagd om een interessante remix af te leveren. Jouw remix is een originele afwisseling op het origineel zonder het origineel uit het oog te verliezen. Tevens is je remix zeer degelijk gestructureerd, afgemixt en blijft het boeien van begin tot eind terwijl er duidelijk een rode draad aanwezig is.
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Ongelezen bericht door MvR »

gelukkig ziet nog iemand in dat die van Patrick t beste is ;)
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

Hier mijn reviews ,ik had allemaal cijfers gegeven voor productie en creativiteit maar die mag ik er ff niet bijzetten omdat anders mijn jury top 3 er uit te halen valt ;)

dj kojl:
Leuke track met simpele maar effectieve leadjes.
Het vocal loopje die je aan het begin en in de opbouw hoort kan wel wat variatie gebruiken om het wat speelser te maken,de beat is wat te constant ook daar moet je veel meer riffs\fills voor maken.
Afmix is wat dof maar het arrangement is wel in orde, de vocals klinken wat lofi en mogen veel meer op de mix liggen.
Creativiteit zit er zeker in maar bij een remix moet dat er extra uitspringen en dat mis ik hier.

Nattehanddoek:
Lekkere chill atmosfeer in deze track!
De pad die je vooral in de intro en opbouw hoort verpest het een beetje ,de akoorden lijken niet helemaal te kloppen of die heeft te veel detune.
De dubstepbass is wel zeer vet maar ook veel te stereo waardoor die de echte kracht wat mist.
De beat\percussie is lekker maar mag in het hoog meer sprankelen.
De synthsounds mogen ook meer boven op de mix en kunnen zo hier en daar wel wat meer reverb gebruiken.
De remix zelf is creatief gedaan!

Neurologik:
Deze vind ik wel heel standaard en de afmix is niet best.
Je begint zoals de meeste standaard trance met een sweep en dan een kick met percussie en dan blijf je op de standaard manier doorbouwen,daar moet je veel creatiever in zijn imo.
De afmix is in de volle stukken als een dikke soep en er zit totaal geen dynamiek in dat komt vooral door veel te veel hoge frequenties op de meeste sounds en waarschijnlijk een verkeerd afgestelde compressor op de master die er ook weer voor zorgt dat je laag totaal geen kracht heeft en heel je mix vlak en schel klinkt.

Jesse:
Begint wat standaard maar klinkt veelbelovend,sounds klinken lekker dik,structuur is netjes en afmix is ook strak,de acid lead is heerlijk.
Weinig op aan te merken eigenlijk, zou zeker gereleased kunnen worden op een commercieel label.

Gaatjeniksaan:
Eerst ff over je artiesten naam, als iemand een remix ziet waar 'Gaatjeniksaan remix' in de titel staat dan word ie gelijk al niet serieus genomen ;)
Je begint veel te abrubt en te vol dus de opbouw beter spreiden (progressiever maken) ,bassline is wat dof en je synths(vooral de gesidechainde pad) zitten wat te veel in de achtergrond,en je sounds zitten te veel in elkaars vaarwater.
Je percussie is nogal saai dat gaat heel de tijd hetzelfde door, en oh... je stopt ineens...nah

Medusa:
Ook een standaard begin :( ,je afmix klinkt netjes alleen de synths zouden wat harder in de mix mogen liggen,je bassline gaat op een gegeven moment vervelen ik zou deze alleen in de opbouw gebruiken en na de break een vollere meer aanwezige bassline doen.
Structuur is heel netjes maar het verloop mag wel wat spannender.

PatrickBehrendt:
Lekker sfeertje in deze! De conga stoort je bassline wat en in de 1e break zit de pad de leadsynth heel erg in de weg,Je afmix is wat aan de doffe kant dat mag veel meer sprankelen in het hoog,de afbouw had wat langer gemogen, voor de rest prima productie!

Paul Van der Pennen:
De padhits zijn lekker maar in de break is de overgang niet lekker vloeiend (was dit soms een sample uit de remixpack? ),je kick en bass hebben weinig power en zijn heel dof ,de bellsynth verpest de hele track voor mij ,dat klinkt heel amateurisch en de melo is saai,alles verloopt ook veel te houterig en je percussie is veel te weinig dat zou alleen functioneren als achtergrond percussie,
Er zit zo weinig 'beat' in dat hier niemand op zal gaan dansen :p

djdis:
Standaard begin,ook weer een cheap bellsynthje die ook helemaal weg gedrukt word door de rest, leuk geprobeert zo met die 'bass' na de 1e break maar ook zeer standaard,de'bassline'heeft helemaal geen laag en een rare tegendraadse groove die geen groove mag heten en je afmix is kapot gecompressed dus klinkt alles heel vlak en lawaaierig het enige wat wel lekker doorkomt is de vec kick.
Goed dat je de boel luid probeert te krijgen maar doe het dan wel op de goede manier zonder je mix te verzieken.
Het verloop van de track is ook houterig en totaal niet spannend, het klinkt of het ff snel in elkaar geflanst is.

Maya79:
Leuke beat maar klinkt als een loopje, het geheel klinkt ook als wat bijelkaar gezette samples maar toch voor een beginner is het nog aardig gedaan want de afmix is op de bassline na (Had wat meer echt laag mogen hebben) toch vrij netjes en het idee klinkt best fris , de track heeft verder niet echt een structuur en is veel te kort.
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Euphorica schreef:Hier mijn reviews


Hier een paar vraagjes, met alle respect.


dj kojl:
Creativiteit zit er zeker in maar bij een remix moet dat er extra uitspringen en dat mis ik hier.


Ik vond dit juist een van de creatievere remixen en wil graag weten welke remixen je (naast die van NHD) dan duidelijk creatiever vond.



Neurologik:
Deze vind ik wel heel standaard en de afmix is niet best.
Je begint zoals de meeste standaard trance met een sweep en dan een kick met percussie en dan blijf je op de standaard manier doorbouwen,daar moet je veel creatiever in zijn imo.
De afmix is in de volle stukken als een dikke soep en er zit totaal geen dynamiek in dat komt vooral door veel te veel hoge frequenties op de meeste sounds en waarschijnlijk een verkeerd afgestelde compressor op de master die er ook weer voor zorgt dat je laag totaal geen kracht heeft en heel je mix vlak en schel klinkt.


Het vetgedrukte gaat niet over de afmix, (d.w.z. de manier waarop zijn nummer begint,) de rest wel. Wat vond je inhoudelijk van het nummer?



Medusa:
Structuur is heel netjes maar het verloop mag wel wat spannender.


Als een structuur netjes is, dan bedoel je met netjes toch 'goed' neem ik aan. Als de verloop van het nummer "wel wat spannender" mag lijkt me de structuur niet goed genoeg om "netjes" te noemen. Kun je dit misschien wat toelichten?

*personal note aan Medusa*
Die baslijn vond ik btw helemaal de shit in die remix en ging mij niet vervelen, als techno-liefhebber zijnde.



PatrickBehrendt:
Lekker sfeertje in deze!


Wederom: Inhoudelijk, wat vond je er van naast het 'sfeertje'? ;)




Niet als aanvallend opvatten hoor Euphorica, ik vroeg me dit gewoon af tijdens het lezen van je reviews. Aardig van je dat je de mensen wat opbouwende kritiek geeft (naar mijn smaak iets te veel over afmix maar okee) maar ik vind het iets te ver hellen naar een review waarin je verbeter punten aanhaalt in plaats van een review waarin je tracks in vergelijking met elkaar beoordeelt op jouw beleving ervan en dit beargumenteert. Hiermee wil ik zeggen dat ik je 'juryrol' niet sterk genoeg naar voren vind komen in deze review. Met die mening mag je doen wat je zelf wilt, ik ga je niet vertellen dat je het anders moet doen, ik zeg alleen dat ik daar een beetje tegen aanloop.
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

Ik ben 2 uur aan het reviewen geweest en heb de meeste tracks meerdere malen geluisterd en ik schrijf terwijl ik luister dus de dingen die mij opvallen schrijf ik op en ik heb er wel tijd genoeg in gestoken lijkt mij.
En ja de afmix is het belangrijkste van een productie dus dat telt zwaar bij mij.
Als jij weer graag in de jury wil zeg je het maar hoor dan trekken we mijn juryoordeel wel weer in en stem ik gewoon in dit topic op mijn favoriet. ;)
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Euphorica schreef:Ik ben 2 uur aan het reviewen geweest en heb de meeste tracks meerdere malen geluisterd en ik schrijf terwijl ik luister dus de dingen die mij opvallen schrijf ik op en ik heb er wel tijd genoeg in gestoken lijkt mij.
En ja de afmix is het belangrijkste van een productie dus dat telt zwaar bij mij.
Als jij weer graag in de jury wil zeg je het maar hoor dan trekken we mijn juryoordeel wel weer in en stem ik gewoon in dit topic op mijn favoriet. ;)


Als er vraag naar is beantwoord ik die wel, maar ik heb er op dit moment geen sterke behoefte aan. Ik twijfel overigens heus niet aan je inzet, ik geloof zeker dat je er tijd en moeite in hebt gestopt. Ik ben het alleen niet eens met dat de afmix van een track het zwaarste telt.


Nogmaals, het was niet aanvallend bedoeld en ik liep gewoon tegen wat puntjes aan tijdens het lezen. Ik zou het op prijs stellen als je die zou beantwoorden :)
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gesloten