[Finished Collab] Elemental Spirits - Elemental

Werk mét of tégen elkaar!
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

[Finished Collab] Elemental Spirits - Elemental

Ongelezen bericht door Euphorica »

Elemental Spirits is een Collab van Euphorica en Holix(zweden) het is een Fullon\Darkpsy track de samenwerking verliep goed en de 2e track is al in de maak 8) luister het maar en vertel wat je vindt,alvast bedankt!!! 8)

Elemental Spirits - Elemental
Gebruikersavatar
Xx_Magic_xX
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 389
Lid geworden op: ma 09 okt 2006 12:36

Ongelezen bericht door Xx_Magic_xX »

Super vet begin !
Je bassline is al veeeeeeeel beter , de collab heeft zeker zijn vruchten af geworpen.

Die stem achtig iets , is zeer onaangenaam... maar eens vervormt is het beter, dan komt die er terug in , vint ik niet zo goed eigenlijk. Ben nu aan 3:40 en der is eigenlijk nog niet veel gebeurd.

Je sprankeltjes geluid zijn wel zeer cool , maar tot hier toe gaat het nergens heen ... geen lijn in. Gewoon geluiden die elkaar opvolgen. En om het dan zo lang te maken vindt ik jammer. De sfeer die wordt gecreeerd is zeer nice...


Full on is om verhaal te maken in muziek , maar dat is hier nergens te bespeuren.... Derbij Dark full on bestaat helemaal niet , het is ofwel dark psy ofwel full on , het zijn juist 2 tegen overgestelde stijlen.

Ik zou dit eerder onder full on zetten.

Maar het is Veeeeeel verbeterd ten op zichte van je vorige tracks, enkel mis ik dus een verhaal , maar knap knap werk. Ben jaloers !
Make it magic !!
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

hahaha die stemachtig iets is holix met zn mic hij wou dat er persee in hebben maar toen heb ik het achterstevoren gezet vond ik beter :P dat darkpsy fullon gebeuren komt ook bij holix weg wat jij zegt klopt wel maar holix wou die twee proberen te combineren en zei "that's my own style:Dark Fullon psytrance" ik vond het wel geinig bedacht :roll: mooi dat je de vooruitgang hoort ik gebruik nu tau2 voor de basslines klinkt veel beter dan audiorealism bassline die gebruik ik nu alleen nog maar voor 303geluiden verder heb ik albino3 er nu bij daar komen die sprankeltjes bijvoorbeeld uit.
thnx voor je vlotte reactie!!! 8)
Gebruikersavatar
Jesse
Admin & Remix Master
Admin & Remix Master
Berichten: 4045
Lid geworden op: di 17 jan 2006 14:01
Soundcloud: https://https://soundcloud.com/questiz
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jesse »

Leuke begineffecten, bass is ook goed psytrance achtig. Ik vind wel dat de effecten in iets te hard staan. Synth op .50 is zeer goed, lekker wazig. Goede percussie ook tot wat ik nu hoor :) Die sweep synth doet me een beetje aan Intromission van Meccano Twins denken :P Leuke break rond de 2 minuut. Ook een goede synth voor de melodie rond 4.00 .. ja, zeker een geslaagde collab! Goed werk :)
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

thnx xtract ik dacht dat jij er juist niets aan zou vinden dus mooi dat je het wel kan waarderen tis echt een mengsel van holix en mij.
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

Xx_Magic_xX schreef:Full on is om verhaal te maken in muziek


?? hier raak ik het spoor even kwijt..

Mooie plaat, zit veel werk in.
Het klopt gewoon helemaal voor mijn gevoel.
Succes met je volgende collab!
Gebruikersavatar
Jesse
Admin & Remix Master
Admin & Remix Master
Berichten: 4045
Lid geworden op: di 17 jan 2006 14:01
Soundcloud: https://https://soundcloud.com/questiz
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jesse »

Thompson schreef:
Xx_Magic_xX schreef:Full on is om verhaal te maken in muziek


?? hier raak ik het spoor even kwijt..


Fullon is de stijl van het nummer 'Dark Fullon Psytrance' heet de stijl om precies te zijn, dus hij bedoelt dat in die stijl verhaal gemaakt hoort te worden ;)
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

Thompson schreef:
Xx_Magic_xX schreef:Full on is om verhaal te maken in muziek


?? hier raak ik het spoor even kwijt..

Mooie plaat, zit veel werk in.
Het klopt gewoon helemaal voor mijn gevoel.
Succes met je volgende collab!


Thanx thompson fullon is een psytrance stijl is niet echt bekend in nederland jammer genoeg!

EDIT:sorry xtract ik had niet gezien dat je al uitleg gaf :oops:
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

duh... :roll:

ik snap dat het een stijl is...
maar wat is daar dan zo bijzonder aan.
En hoezo vehaal hoort te maken..
Gebruikersavatar
Xx_Magic_xX
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 389
Lid geworden op: ma 09 okt 2006 12:36

Ongelezen bericht door Xx_Magic_xX »

ghehe , nou een verhaallijn ... en dat is me wel opgevallen dat veel vergeten, bedoel ik mee zoals bij een verhaal hoort er een intro te zijn een opbouw en een climax en dan een afbouw. ( hier kan mee gespeeld worden natuurlijk , want hier is geen regel ofzo , maar normaal is het zo )


Je lied moet ergens heen gaan (is niet in alle stijlen zo)... zomaar coole geluiden achter mekaar zetten schept wel een sfeer ... maar heeft geen verhaal. En dat is nou net het moeilijke vindt ik.


In veel oude goa liedjes maak je echt een hele reis eigenlijk ... kan zijn dat ik een beetje geschift klink maar dat ben ik dan ook :D
Make it magic !!
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

kijk,...
nu snap ik het.

thanx
The Undead
Verbannen
Berichten: 440
Lid geworden op: do 06 jul 2006 12:37
Locatie: Barendrecht

Ongelezen bericht door The Undead »

Intro vind ik goed klinken, 0:51 krijgen we een andere effectje erbij wat lijkt of het niet echt op de maat loopt (Ik kan het verkeerd hebben :P)
Dit lijkt mij overegens een hele moeilijke style om te maken :o.
Op 1:17 vind ik de overgang niet zo mooi, maar je komt er wel weer mooi in op 1:23 :wink:
Wat ik ook goed vind is dat er veel variatie in zit, het blijft niet eentonig :)
Ik heb hem tot het einde geluisterd en ik vind dat er niks meer op aan te merken is (positief).

Zeker weten een geslaagde plaat die je hebt gemaakt :wink:
Ga zo door en succes met je volgende platen!
Verbannen wegens dubbele account
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

The Undead schreef: 0:51 krijgen we een andere effectje erbij wat lijkt of het niet echt op de maat loopt (Ik kan het verkeerd hebben :P)
Dit lijkt mij overegens een hele moeilijke style om te maken :o.

bedoel je die woesjy synth?die klinkt wel vaag ja maar als je meetelt looptie toch echt op de maat :) psytrance is moeilijk om te maken ja,vroeger maakte ik alleen hardcore maar ik wou iets meer uitdaging en aangezien ik verslaafd ben aan psytrance wou ik dat ook maken.
Bedankt voor je reactie 8)

(Ik dacht dat niemand in het collabtopic keek maar het leeft aardig hier :D 8) )
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20994
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Ik vind 'm RETEVET man !!!

G*dver, wat een vette plaat, en die creepy vocals, het blijft boeiend heel de lijn door..

en wat kun je hier lekker op ... :D

Dit is psy idd, geen lijn, maar alsmaar blijven trippen, echt top-plaat !!!

Ik wil je CD :-)

kun je'm effe renderen naar mp3, kan ik 'm downloaden.. als mp3 ;-)
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
The Undead
Verbannen
Berichten: 440
Lid geworden op: do 06 jul 2006 12:37
Locatie: Barendrecht

Ongelezen bericht door The Undead »

Euphorica schreef:
The Undead schreef: 0:51 krijgen we een andere effectje erbij wat lijkt of het niet echt op de maat loopt (Ik kan het verkeerd hebben :P)
Dit lijkt mij overegens een hele moeilijke style om te maken :o.

bedoel je die woesjy synth?die klinkt wel vaag ja maar als je meetelt looptie toch echt op de maat :) psytrance is moeilijk om te maken ja,vroeger maakte ik alleen hardcore maar ik wou iets meer uitdaging en aangezien ik verslaafd ben aan psytrance wou ik dat ook maken.
Bedankt voor je reactie 8)

(Ik dacht dat niemand in het collabtopic keek maar het leeft aardig hier :D 8) )


Ja hij loopt wel op de maat maar ik bedoel de ATT knop zeg maar, moeilijk uit te leggen :P
Verbannen wegens dubbele account
Plaats reactie