Psytrance Battle (STEM topic)

Werk mét of tégen elkaar!

Wie heeft de beste Psytrance track gemaakt?

Peiling eindigde op ma 21 sep 2009 18:37

Kolj
2
13%
Euphorica
6
40%
Mattiozi Cobalski
3
20%
Medusa
4
27%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Psytrance Battle (STEM topic)

Ongelezen bericht door Euphorica »

Helaas weinig inzendingen maar goed hier is het stemtopic :D

Kolj - Birds Can Fly
http://www.easy-upload.nl/index.php/file/124a9aa020e8745
Euphorica - Natural Mind Expansion
http://www.acidplanet.com/components/embedfile.asp?asset=1271994&T=897
Nataraja (Mattiozi) - Sentient Hyper-Optimized Data Access Network
http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=1272193&t=5688
Auditex(Medusa) - future intelligence
http://www.speedyshare.com/973873283.html

14 dagen om te stemmen!
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

Ik twijfelde tussen Medusa en Mattiozi en ik stem uiteindelijk ook op Mattiozi.
Waarom?
Medusa je track is knap gemaakt en ik hoor veel talent maar er schorten heel veel dingen aan die ik heel belangrijk vind in psytrance.
Je zegt dit is 'party fullon' ik noem dat 'popfullon' ,het enige wat dit psytrance zou kunnen maken is de bassline,structuur en een enkel 303 stab patroontje voor de rest is er ook echt niets dat er psychedelisch aan is en zelfs veel popfullon heeft nog hier en daar wat psychedelische elementen je hebt het gewoon vergeten ofzo, vrijwel geen sfx,diepgang,mindfucking sounds,meeslepende melo's en de percussie ben je ook vergeten ik hoor alleen de hele tijd een closed hat en een enkele fill.
Het viel me ook gelijk al op dat je de hele afmix hebt verpest met te veel limiting alles klinkt heel vlak en de hele dynamiek is verdwenen :(
De echte kracht van het laag is ook weg gecompressed!
De melo in de opbouw lijkt trouwens veel op een melo van Indra maar ik weet zo niet welke,als ik het weet laat ik het wel weten. ;)
Je sound lijkt zoiwezo wel wat op het nieuwere werk van Indra :p
Je hebt best al veel skills in huis je moet alleen proberen meer te focussen op de echte psychedelische elementen die het psytrance maken als je dat toevoegd aan je sound en je leert hoe een limiter werkt ben je al heel ver. ;)
Maar goed het feit dat ik het bijna geen psytrance durf te noemen en het vergeten van de percussie heeft me doen besluiten op Mattiozi te stemmen want die heeft een echte psychedelische sfeer,afmix is vrij netjes en ik hoor lekker veel freaky sfx,het luistert voor darkpsy ook zeer lekker weg.
Het grootste minpunt van mattiozi is het plotse einde :p
Meh
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 264
Lid geworden op: do 02 jul 2009 16:00

Ongelezen bericht door Meh »

Sinds het niet mijn genre is, maar ik toch de muziek van iederéén die bezig was met deze battle heb beluisterd gaat mijn stem uit naar Medusa.

Ben niet bekend met dit genre zoals Euphorica is(voorbeeld). Vond die van Medusa het meeste naar trance neigen,en dat sprak mij aan dus vandaar mijn stem.

Die van Kolj vond ik net wat te skinny.(leegjes)

Het nummer van Mattiozi vond ik weinig aan, vooral de intro vond ik vreselijk. Het zal bij het genre horen maar niet mijn ding.

Het nummer van Euphorica vond ik erg sterk alléén wat ééntonig naar mijn mening.

Meh.
Gebruikersavatar
Simon
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3499
Lid geworden op: zo 03 jun 2007 13:09
Locatie: Ja
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simon »

Kolj:
het klinkt heel goed, maar ik heb een beetje het gevoel dat ik op een trein zit. Die bass die blijft gaan, en soms stopt het aan een halte, waarna het weer gewoon voortgaat als voorheen. Een treinrit vind ik persoonlijk nogal saai, ik zit liever op een rollercoaster ;)

maar goed, je geluiden klinken wel allemaal netjes, en er zitten goede stukken in ook, ik geef het
8/10 voor klank
en 6/10 voor originaliteit en inhoud

Euphorica

zoals al gezegd in het track forum vind ik je kunde enorm indrukwekkend. Je klinkt echt geweldig. Maar de inhoud is minder aanwezig. Het klinkt allemaal een beetje oppervlakkig. Het moeilijkste aan een nummer maken vind ik melodielijnen en akkoordenschema's maken, en dat heb jij hier precies een beetje ontweken, waardoor ik het nummer niet volledig kan appreciëren.

9/10 voor klank
7/10 voor originaliteit en inhoud

Medusa

De sfeer zit meteen goed, een beetje onheilspellend. Maar vanaf dat die synth erbij komt waarmee die bass mee van toonhoogte verandert wordt het een beetje shallow, en doet het me ook meer aan iets dat je op de radio hoort denken. Dat laatste stuk met die kick die eerst traag speelt en dan sneller wordt vind ik ook minder, dat doet mij denken aan de weinige hardstyle die ik ken, daar doen ze dat ook graag met een snare dan .

8/10 voor klank
6.5/10 voor originaliteit en inhoud.

Mattiozi

wat een duistere intro zeg. Dat reverberig geluidje, heb je dat toevallig met de bizune gemaakt? Die ultradroge geluidjes doorheen je track vind ik heel aangenaam. Het doet mij wel allemaal denken aan heel oude computerspelletjes zo :p

8/10 voor klank
9/10 voor originaliteit en inhoud

voor mij ben jij de winnaar, omdat ik het de boeiendste en origineelste track vond ;)
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
basjeuh
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 5035
Lid geworden op: wo 03 okt 2007 14:02
Locatie: brabant! Mijn producerende Stijlen: alles tussen hardstyle & Hardcore in!
Contacteer:

Ongelezen bericht door basjeuh »

om te beginnen vind ik alle tracks lekker klinken
maar mijn stem gaat uit naar: Mattiozi
omdat ik zijn track lekker duister vind :D
Gebruikersavatar
dj kolj
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 29 apr 2007 16:14

Ongelezen bericht door dj kolj »

Ik heb gestemd op het nummer van Medusa, omdat ik die kwa melodieen het sterkste vind. En hij luistert het lekkerst. Bij het nummer van Euphorica haak ik op een of andere manier steeds af en in het nummer van Mattie komt het melodie-gedeelte ook niet zo heel erg naar voren. Het blijven wel allemaal toptracks!
Wie dit leest eet poep
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Mogen er wellicht andere linkjes komen voor die Acidplanet linkjes? Die werken niet bij mij.
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
NatteHanddoek
Verbannen
Berichten: 2341
Lid geworden op: di 24 jun 2008 12:06
Locatie: Terneuzen Haat: Ponies
Contacteer:

Ongelezen bericht door NatteHanddoek »

Andere heb ik al gehoord, Euphorica staat op het moment eerste, nu dan van Medusa nog;
Klinkt best lekker tot nu toe, niks op aan te merken!
Sommige synthjes klinken een beetje rommelig, maar voor de rest is het netjes afgemixt.
Hmm, de climax klinkt een beetje raar en knalt er niet echt in.

Dit heb ik overigens bij alle nummers gemist, voor het eerst dat ik dit gemerkt heb bij Euphorica zelfs, vind het persoonlijk een minder nummer (ook mindere stijl...)

Toch krijgt Euphorica mijn stem, omdat het nummer na Mattiozi het origineelst was, maar gewoon beter en professioneler klonk.
Toch is Mattiozi een zéér goede 2de, en de tracks van Kolj en Medusa klonken ook erg professioneel moet ik zeggen :D
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20994
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Kolj heeft mijn stem. ;)
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
Gebruikersavatar
Mattiozi Cobalski
Fruity King
Fruity King
Berichten: 880
Lid geworden op: za 28 jan 2006 13:36
Locatie: BE

Ongelezen bericht door Mattiozi Cobalski »

bedankt alvast voor de goede reviews her en der! :)

ik vind die van Medusa echt wel professioneel klinken anders, inderdaad mss een beetje weinig percussie, maar de sound klinkt iig professioneel en volgens het boekje.

Ik wou die van euph nog eens luisteren maar nu doet AP ook vrij lastig hier met 'waiting for video', dus dat wordt een beetje moeilijk

die van kolj klinkt ook verrassend goed eigenlijk ik hou wel van die sinus bliepjes :), het filterwerk is ook ok, het klinkt een beetje zoals omegahertz, en dat luistert wel lekker maar is voor mij iets te oppervlakkig. De titel is trouwens ook vrij obvious :p

ik twijfel tussen euph en medusa maar ik wil eerst die van euph nog eens horen, op een andere server, ik zal dat van mij ook op een andere server smijten :)
wat hier staat, is overbodig
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

Vaag acidplanet werkt goed hier, moet je niet gewoon wat langer wachten omdat het 256kbps is?

Als ap morgen nog niet speelt upload ik hem wel ergens anders :)
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Ongelezen bericht door Scopes »

ik ga ze nu eens aandachtig beluisteren ;)
mn stem komt dadelijk (in een ge-editte versie van dit bericht)

Kolj: Klinkt opzich niet slecht, maar ook niet echt geweldig. het blijft de hele tijd in dezelfde toon. de bass had ook wel iets strakker en krachtiger gekund.
outro vind ik zwakjes, vooral door die lo-fi crash die je gebruikt.

Euphorica: vind die percussie leuk klinken (die tikjes). maar heb alleen een beetje het idee dat ze een beetje raar op de mix liggen. kan ook aan mn koptel liggen. lekker gefreaked met die sounds. die sound die op 2.13 inkomt is vet. helaas blijft die sound alleen in de break zo. verder niks op aan te merken. op t eind wordt ie wel steeds vetter vind ik.

Mattiozi: Vette intro. mis alleen een beetje laag in sommige sounds wat het iets meer kracht zal geven. sommige sounds staan ook niet helemaal lekker in verhouding. qua sounds vind ik het wel goed klinken. lekker duister. de afwisseling in melodieën en sounds heb je lekker gedaan. moet wel zeggen dat ik de afmix wel een beetje dof vind. had wat mij betreft wel iets breder over het hele frequentiebereik verdeeld mogen zijn. maar ik zal het door de vingers zien deze keer ;) vind je track tot nu toe wel het meest origineel. maar heb wel aldoor het idee dat ik iets mis nog.

Medusa: ff wachten op de download...

en hij is er. door dat hardere geluid aan het begin heb ik het idee dat ik midden in de track inval. het geeft me niet echt het idee dat het een intro is. Je heb je sounds goed voor elkaar. maar tot nu toe (1.30 ongeveer) vind ik het een beetje leeg klinken nog. de leadsynth klinkt door de delay een beetje rommelig. na 3.30 had het ook wel iets voller mogen klinken. nog een synth erbij had niet misstaan. over het geheel gezien vind ik hem best wel goed. maar er mist nog iets.

ik zit nog te twijfelen tussen Euphorica en Mattiozi.
Die van Euphorica zit technisch gezien veruit het beste in elkaar. Maar die van Mattiozi is toch ook wel erg origineel.

Ik ga voor Euphorica, omdat ik persoonlijk het technische gedeelte van de muziek ook erg belangrijk vind.
Gebruikersavatar
Medusa
Fruity Queen
Fruity Queen
Berichten: 914
Lid geworden op: za 22 sep 2007 12:13
Locatie: emmen

Ongelezen bericht door Medusa »

sorry voor het fout posten van de mp3 ( was in alle haast!) maar de percussie meist niet (perongeluk staat de highpassfilter aan in het gehele nummer)

HELAAS KAN IK DE GOEIE VERSIE NIET PER DIRECT POSTEN (DE BATTLE ZAL IK SOWIESO NIET WINNEN) DUS DAN MAAR STRAKS BIJ NEW TRACKS..

ik hoop dat mijn internet het snel weer doet, nu weer even snel bij iemand anders!
www.myspace.com/djsenra
Ik heb hem net aangemaakt, dus voeg me maar ff toe!

26 juni musical therapy :: detec-events.hyves.nl
detec-events.com
Gebruikersavatar
Brutal Bass
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1075
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 10:04
Contacteer:

Ongelezen bericht door Brutal Bass »

Nataraja (Mattiozi) - Sentient Hyper-Optimized Data Access Network
Apart 'Dark' sfeertje met al die diversen geluiden/fx.
De break op 1.46min klopt niet helemaal je zou bijna denken dat de track opnieuw begint.
Soms komt het wat rommelig en druk over, van alles wat.. Dat vind ik wat minder.
Zeker niet slecht gedaan maar voor mij niet de winnaar van deze battle.

Kolj - Birds Can Fly
Vrolijk intro!
Jammer dat je de 'muddy synth' die op 0.26min. begint bijna alleen maar op rechts hoort.
Soms klinkt het wat te langdradig/repetatief in mijn oren, er gebeurt net wat te weinig om m'n aandacht vast te houden.
Leuke track toch neigt dit eerder naar Trance dan Psy.

Euphorica - Natural Mind Expansion
Deze track sleurt me vrijwel vanaf het begin mee.
Trippende lfo lijntjes met strakke breakies waar nodig, zeker netjes gedaan!
Je hebt echt de juiste sfeer gecreëerd zoals bedoeld word met Psy muziek.

Auditex - future intelligence
Stoer intro echt VET!
De synth melodie die er inkomt rond de 2min. is qua geluid zeer netjes gedaan alleen jammer van het stereobeeld.
Vanaf 2.30min neigt deze track steeds meer richting Trance komt door de baslijn.
Vocals passen er wel erg goed in mooi gedaan!
Zonde dat je de verkeerde .mp3 hebt gestuurd...

Euphorica - Natural Mind Expansion krijgt mijn stem voor deze battle omdat hij de juiste sfeer voor Psy weet neer te zetten en ook weet te behouden in het totaal plaatje.

Respect voor de deelnemers.. ;)
Laatst gewijzigd door Brutal Bass op wo 09 sep 2009 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mattiozi Cobalski
Fruity King
Fruity King
Berichten: 880
Lid geworden op: za 28 jan 2006 13:36
Locatie: BE

Ongelezen bericht door Mattiozi Cobalski »

ik heb uiteindelijk euph ook mijn stem gegeven, hij creëert mijn inziens een echt trippy dansbaar sfeertje, vooral impressed door de leuke bassline :)
bitchrushed melodietje klinkt zeer lekker, goed filterwerk, en synths. Kortom de meest pro van ons allemaal :)

Maar het was toch een twijfelgeval met auditex, ook een leuke track neergezet!
wat hier staat, is overbodig
Plaats reactie