(2 vragen) goede muziek maken

Discussieer hier over muziek.
Marinho
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 23 nov 2010 3:15

(2 vragen) goede muziek maken

Ongelezen bericht door Marinho »

Goede muziek maken met FL studio algemeen, en een paar vragen:

1. Is het zo dat je elke dag moet oefenen om beter te worden.

2. Ik heb al op vele sites gehoord dat er geen "key" is in het maken van muziek, bedoelen ze hiermee dat je kan doen wat je wilt, als het maar goed klinkt? (daarbij, dingen tweaken tot het goed klinkt ), ik vraag me altijd al af of ik het wel op de juiste manier doe, maar heb ook nog steeds het idee dat ik heel veel mis om mijn muziek "beter" en geluiden "uniek" te maken. Net alsof ik de kwaliteiten er nog niet voor heb.

Hierbij ligt het toch aan jezelf denk ik zo, ik vraag het hier alleen even voor de zekerheid.
basjeuh
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 5035
Lid geworden op: wo 03 okt 2007 14:02
Locatie: brabant! Mijn producerende Stijlen: alles tussen hardstyle & Hardcore in!
Contacteer:

Re: (2 vragen) goede muziek maken

Ongelezen bericht door basjeuh »

1. ja, of in ieder geval oefenen want dit komt niet aanwaaien.
2. er is geen key daarmee word bedoeld: er is geen vaste manier van muziek maken. er zijn miljoenen manieren hoe je muziek kan maken.


ik kan je als tip mee geven tutorials kijken en veel knopjes draaien! en goed luisteren en onthouden wat er gebeurt. ok moet je niet 100 vst uit je kop gaan leren. maar download een paar demo's en probeer ze uit. kies er 2 of 3 uit waarmee jij lekker aan de slag wilt gaan en die voor jou fijn zijn om te werken. en leer deze vst door en door, en dat in combinatie met synthesizes dan komt het van zelf ;).
Gebruikersavatar
dj donkey kong
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3053
Lid geworden op: za 10 dec 2011 20:35
Locatie: zwolle

Re: (2 vragen) goede muziek maken

Ongelezen bericht door dj donkey kong »

je kan nog zo goed zijn maar hits maken zit in je bloed. daar voor ben je geboren.
Echte sprookjes bestaan niet. Want het leven is al een groot sprookje.
basjeuh
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 5035
Lid geworden op: wo 03 okt 2007 14:02
Locatie: brabant! Mijn producerende Stijlen: alles tussen hardstyle & Hardcore in!
Contacteer:

Re: (2 vragen) goede muziek maken

Ongelezen bericht door basjeuh »

@donkey kong das rond uit onzin.
tegenwoordig een hit maken is geen kunst. pakt een mooi geluidje, maak een ritme wat blijft hangen en een leuke melodie die blijft hangen.

iedereen kan een hit maken. Tis tegenwoordig zelfs zo erg dat de radio de tracks zo vaak gaan draaien dat het op een gegeven moment ok nog een hit is...
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Re: (2 vragen) goede muziek maken

Ongelezen bericht door Euphorica »

1. Nee niet persee, maar wel elke dag met audio bezig zijn doormiddel van boeken\internet en tutorials, en als je het door begint te krijgen word het al gauw een verslaving dus dan ga je vanzelf al elke dag muziek maken 8)
Maar als je echt heel goed wil worden moet je alle tijd die je hebt er aan gaan besteden dus je sociale leven zal er zeker onder lijden :p
Toen ik nog samenwoonde maakte ik 1-3uur in de week muziek en sinds ik vrijgezel ben 2-4uur per dag en in het weekend onbeperkt, mensen vinden me nu een beetje een kluizenaar :lol:
2. In principe zijn er geen regels in audio maar wel bepaalde vuistregels,technieken en natuurwetten waar je rekening mee moet houden.
basjeuh
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 5035
Lid geworden op: wo 03 okt 2007 14:02
Locatie: brabant! Mijn producerende Stijlen: alles tussen hardstyle & Hardcore in!
Contacteer:

Re: (2 vragen) goede muziek maken

Ongelezen bericht door basjeuh »

na 1 keer was het denk ik ok wel duidelijk haha
Hidde
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2259
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 20:54
Locatie: Assendelft

Re: (2 vragen) goede muziek maken

Ongelezen bericht door Hidde »

Euphorica's reactie bevat anders net even wat meer info dan de jouwe, dus waarom kan ie je niet even aanvullen? Daarnaast is 't wel fijn om dat soort dingen van meerdere mensen te horen.

Furthermore I agree with the posts above. Behalve met die van DK dan.
www.soundcloud.com/iamfission
basjeuh
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 5035
Lid geworden op: wo 03 okt 2007 14:02
Locatie: brabant! Mijn producerende Stijlen: alles tussen hardstyle & Hardcore in!
Contacteer:

Re: (2 vragen) goede muziek maken

Ongelezen bericht door basjeuh »

Hidde schreef:Euphorica's reactie bevat anders net even wat meer info dan de jouwe, dus waarom kan ie je niet even aanvullen? Daarnaast is 't wel fijn om dat soort dingen van meerdere mensen te horen.

Furthermore I agree with the posts above. Behalve met die van DK dan.



Na daar ging het niet over. Hij poste 2 keer het zelfde.
Hidde
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2259
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 20:54
Locatie: Assendelft

Re: (2 vragen) goede muziek maken

Ongelezen bericht door Hidde »

Oh haha nvm dan, tis al gedelete haha :P
www.soundcloud.com/iamfission
Plaats reactie