Ervaring met uitbetalen van je eigen tracks?

Discussieer hier over muziek.
spit-noise
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 100
Lid geworden op: do 28 mar 2013 14:50

Ervaring met uitbetalen van je eigen tracks?

Ongelezen bericht door spit-noise »

Beste,

Er zal hier vast wel iemand zijn die een track heeft die uiteindelijk ge-released is bij een label.

Wie o wie heeft er ervaring met hoe het zit met het inkomen wat je krijgt?
Hoe weet je hoe vaak iets wordt gedownload?

uitbetaald maandelijks of ?

ik zou graag wat meer info willen ;)

Dus als je me kan helpen, thanks
Like Red Patrol Op Facebook voor gratis tracks en andere vette dingen :P https://www.facebook.com/officialRedpatrol
Gebruikersavatar
Housemotion
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: di 29 mar 2011 20:49

Re: Ervaring met uitbetalen van je eigen tracks?

Ongelezen bericht door Housemotion »

Bij mij is het zo, (en bij de meeste labels volgens mij), dat je op het moment dat je 50 euro/dollar bij elkaar hebt dit kan incasseren. Nou hebben ze bij mij nu een mooi systeem dat je een invoice hiervoor kan sturen naar het label dan sturen zij het geld naar je rekening.

Voorheen kreeg ik per kwartaal een overzicht van de opbrengsten. Was dit totaal hoger dan 50 euro, kon ik het incasseren.

Per label is de gang van zaken misschien iets anders. Maar over het algemeen is het een 50/50 deal, dus jij krijgt 50% van de opbrengst en het label de andere 50%.

---
Nog even een aanvulling, verwacht er niet teveel van. Zeker je eerste release ;)
spit-noise
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 100
Lid geworden op: do 28 mar 2013 14:50

Re: Ervaring met uitbetalen van je eigen tracks?

Ongelezen bericht door spit-noise »

Housemotion schreef:Bij mij is het zo, (en bij de meeste labels volgens mij), dat je op het moment dat je 50 euro/dollar bij elkaar hebt dit kan incasseren. Nou hebben ze bij mij nu een mooi systeem dat je een invoice hiervoor kan sturen naar het label dan sturen zij het geld naar je rekening.

Voorheen kreeg ik per kwartaal een overzicht van de opbrengsten. Was dit totaal hoger dan 50 euro, kon ik het incasseren.

Per label is de gang van zaken misschien iets anders. Maar over het algemeen is het een 50/50 deal, dus jij krijgt 50% van de opbrengst en het label de andere 50%.

---
Nog even een aanvulling, verwacht er niet teveel van. Zeker je eerste release ;)



ah oke, nee idd ik verwacht er ook niet veel van maar dat komt omdat mijn track op 1 staat van best tracks van het label. http://www.beatport.com/label/uc-records/28862 ik weet dat he niet veel voorstelt. maar ze hebben me track wel een beetje verkloot al vind ik zelf.

Thanks, iemand anders nog een aanvulling?
Like Red Patrol Op Facebook voor gratis tracks en andere vette dingen :P https://www.facebook.com/officialRedpatrol
Gebruikersavatar
dj donkey kong
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3053
Lid geworden op: za 10 dec 2011 20:35
Locatie: zwolle

Re: Ervaring met uitbetalen van je eigen tracks?

Ongelezen bericht door dj donkey kong »

ik heb een nr op een album van gloomer staan die ik samen met gloomer heb gemaakt.
ik houw er 22 cent van over per verkochte nr. ik deel het geld eerlijk met gloomer.
Echte sprookjes bestaan niet. Want het leven is al een groot sprookje.
spit-noise
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 100
Lid geworden op: do 28 mar 2013 14:50

Re: Ervaring met uitbetalen van je eigen tracks?

Ongelezen bericht door spit-noise »

dj donkey kong schreef:ik heb een nr op een album van gloomer staan die ik samen met gloomer heb gemaakt.
ik houw er 22 cent van over per verkochte nr. ik deel het geld eerlijk met gloomer.



ik vroeg niet om wat jij krijgt per track maar op welke wijze je dat krijgt, waarneer je dat krijgt, hoe je dat krijgt.

Al veel tracks verkocht?
Like Red Patrol Op Facebook voor gratis tracks en andere vette dingen :P https://www.facebook.com/officialRedpatrol
spit-noise
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 100
Lid geworden op: do 28 mar 2013 14:50

Re: Ervaring met uitbetalen van je eigen tracks?

Ongelezen bericht door spit-noise »

Ik had het effe aan het label zelf gevraagd en idd tis per kwartaal ;) Thanks guys
Like Red Patrol Op Facebook voor gratis tracks en andere vette dingen :P https://www.facebook.com/officialRedpatrol
Gebruikersavatar
dj donkey kong
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3053
Lid geworden op: za 10 dec 2011 20:35
Locatie: zwolle

Re: Ervaring met uitbetalen van je eigen tracks?

Ongelezen bericht door dj donkey kong »

ooh nee 1 track of zo. maar tja ach voor het geld doe ik niet.
tja vind het maken van muziek gewoon heel erg leuk.
Echte sprookjes bestaan niet. Want het leven is al een groot sprookje.
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Ervaring met uitbetalen van je eigen tracks?

Ongelezen bericht door Buzzer »

Ik krijg de royalties van mijn tracks (als ze op compilatie cd's komen of bijvoorbeeld gedraaid worden) via de buma/stemra. Waar ik ze natuurlijk heb aangemeld. En ik krijg mijn deel van de directe (online) verkoop rechtstreeks via het label zelf. Hiervoor krijg ik iedere periode (ik geloof ieder kwartaal) een statement met de verkoopcijfers en opbrengsten, welke ik vervolgens kan factureren.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Ervaring met uitbetalen van je eigen tracks?

Ongelezen bericht door MvR »

Buzzer schreef:Ik krijg de royalties van mijn tracks (als ze op compilatie cd's komen of bijvoorbeeld gedraaid worden) via de buma/stemra. Waar ik ze natuurlijk heb aangemeld. En ik krijg mijn deel van de directe (online) verkoop rechtstreeks via het label zelf. Hiervoor krijg ik iedere periode (ik geloof ieder kwartaal) een statement met de verkoopcijfers en opbrengsten, welke ik vervolgens kan factureren.


maar jij haalt de kosten er ook wel uit denk ik. regelt je label dat niet voor jou dan? of wil je liever je eigen administratie doen? (kan ik me heel goed voorstellen)
Gebruikersavatar
Bon Jarno
Fruity King
Fruity King
Berichten: 854
Lid geworden op: zo 07 mar 2010 18:22

Re: Ervaring met uitbetalen van je eigen tracks?

Ongelezen bericht door Bon Jarno »

2 jaar terug..


Eerste vijftig voor label daarna 50/50 wat dus uiteindelijk op 0,0 uitkomt haha

Je kan jee aanmelden bij buma dan krijg je hoe dan ook iets maar zit je wel aan strenge regels vast
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Ervaring met uitbetalen van je eigen tracks?

Ongelezen bericht door Buzzer »

MvR schreef:
Buzzer schreef:Ik krijg de royalties van mijn tracks (als ze op compilatie cd's komen of bijvoorbeeld gedraaid worden) via de buma/stemra. Waar ik ze natuurlijk heb aangemeld. En ik krijg mijn deel van de directe (online) verkoop rechtstreeks via het label zelf. Hiervoor krijg ik iedere periode (ik geloof ieder kwartaal) een statement met de verkoopcijfers en opbrengsten, welke ik vervolgens kan factureren.


maar jij haalt de kosten er ook wel uit denk ik. regelt je label dat niet voor jou dan? of wil je liever je eigen administratie doen? (kan ik me heel goed voorstellen)


Ik haal de releasekosten (bumacontributie) er inderdaad uit met de royalties. En met het geld dat ik aan boekingen overhoud kan ik me ook nog eens vette artwork permitteren (is echt vrij prijzig vind ik). Bij MOH moet je inderdaad vrij veel zelf regelen, maar je krijgt er ook veel voor terug. Sowieso aan vrijheid (je kunt zelf je artwork en alles bepalen, en ook veel vrijheid wat betreft het creatieve aspect), maar je krijgt een goed percentage en nog wat andere voordelen.
Plaats reactie