DJ'en/Mixen

Discussieer hier over muziek.
jmjnederkoorn
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: za 12 apr 2014 13:07

DJ'en/Mixen

Ongelezen bericht door jmjnederkoorn »

Heeft iemand enig idee waar je dmv video's goed kunt leren mixen/dj'en? Ik maak nu al meer dan drie jaar tracks en het lijkt me leuk om ook goed te kunnen mixen. Lijkt me leuk om op feesten te draaien en mensen te amuseren met geweldige muziek :D

Of zijn er mensen hier die goed kunnen mixen en mij tips willen geven? Ik heb zelf een Edirol U-25Ex geluidskaart, traktor geluidskaart, Numark Mixtrack Pro, Traktor Kontrol F1, Traktor Kontrol X1 en Rokit RP5 boxen.
Gebruikersavatar
Jay30k
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 23 feb 2006 9:46
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: DJ'en/Mixen

Ongelezen bericht door Jay30k »

Ik kon goed mixen (het verveelde me en had besloten dat ik de hele zooi wilde verkopen zodat ik "live" muziek kan maken). Gewoon bij de basis beginnen. Je draait de ene track, je Cue-ed de tweede op de eerste beat van de intro, op het juiste moment na de drop van de eerste track start je de tweede (onhoorbaar voor je publiek). Je probeert je track goed te timesyncen (op gehoor niet met je BPM counter) en op het juiste moment laat je het netjes overlopen.. Vrij basic eigenlijk
Intensive Melodies
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 249
Lid geworden op: di 04 jun 2013 19:05

Re: DJ'en/Mixen

Ongelezen bericht door Intensive Melodies »

Jay30k schreef:Ik kon goed mixen (het verveelde me en had besloten dat ik de hele zooi wilde verkopen zodat ik "live" muziek kan maken). Gewoon bij de basis beginnen. Je draait de ene track, je Cue-ed de tweede op de eerste beat van de intro, op het juiste moment na de drop van de eerste track start je de tweede (onhoorbaar voor je publiek). Je probeert je track goed te timesyncen (op gehoor niet met je BPM counter) en op het juiste moment laat je het netjes overlopen.. Vrij basic eigenlijk

Dit ja. Zodra je het zelfvertrouwen hebt om meer te proberen, kan je nummers samenvoegen, bijvoorbeeld, bij de drop van nummer wisselen, en nog veel meer dingen.
DJtimv
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 02 dec 2013 18:53

Re: DJ'en/Mixen

Ongelezen bericht door DJtimv »

Probeer het eerst voor je zelf thuis voordat je gaat optreden.
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: DJ'en/Mixen

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

DJtimv schreef:Probeer het eerst voor je zelf thuis voordat je gaat optreden.

WoOw dit deed hij natuurlijk nog nooit.. Hij wilt OEFENEN dus thuis of ergens anders..
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Plaats reactie