Kick/hardcore/hardstyle

Discussieer hier over muziek.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door Tiberius »

Hallo, :p

Ik merk inmiddels dat het bij hardcore/hardstyle voornamelijk om de kick draait. Dit irriteert me eigenlijk maar. Ik vind alleen een kick geen muziek. Toch schijnt het daar voornamelijk om te draaien.
Wat is jullie kijk daar op? Op een gegeven moment ben je toch uitgekickt? :D

Hier een voorbeeldje.

Ik bedoel wtf. Je hoort die melodie niet eens als het al een melodie is.

https://soundcloud.com/fuckmylife/dat-kick-doe
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door MvR »

je pakt precies het verkeerde voorbeeld. dit is het account van Deadmau5 die dit als een grap maakte.
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door Tiberius »

haha, ja ok. Maar ik bedoel maar te zeggen. Het lijkt vaak wel erg veel op elkaar. Vooral hardstyle. Ik vind alleen die tracks goed die er in hun eigen stijl uitspringen. En ja, dan is een goede kick ook essentieel. Maar ja, hardcore verschilt dan weer wat meer van elkaar. Ik bedoel maar, het gaat toch om meer dan alleen de kick. Hmm nou ja, misschien ook maar wat slap geouwehoer van mij omdat ik het niet kan en opzie tegen de bergen tijd die ik er nog in moet steken. :D
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door Euphorica »

In elk dancegenre zijn de kick\bassline en drums de belangrijkste elementen,als dat niet goed zit is je track al gauw niet echt aantrekkelijk om te luisteren of op te dansen,maar het gaat uiteraard om het totaalplaatje;de sfeer,de flow en de emotie.
Bij een goede track vullen alle elementen elkaar aan, er hoeft niet perse melodie in te zitten, kijk maar eens naar de minimal stijlen hoe je met alleen een beat en wat synth sfx een goede sfeer en flow kan hebben, emotie is daar mischien wel iets minder :p
De reden dat al die hardstyle meuk op elkaar lijkt is omdat iedereen elkaar nadoet, wat trouwens ook in de meeste andere dancegenre's het geval is :(
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door Tiberius »

Ja, dat viel mij dus ook al op: het veel op elkaar lijken. Ach ja.

edit: nog niet kan :lol:
blackdragon
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 24 aug 2014 16:20
Soundcloud: https://soundcloud.com/black000dragon
Contacteer:

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door blackdragon »

Jullie hebben wel gelijk, maar als je bijvoorbeeld Headhunterz vergelijkt met Brennan heart verschilt hun tracks er veel van elkaar.
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

bij hardstyle gaat het om de kick omdat deze producers het meestal zelf in een synthesizer maken. Bij commerciëlere muziek pakt meestal iedereen het van een kick samplepack en plakt het in fl achter elkaar (soms nog zonder te bewerken) :roll:
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door MvR »

hypocriet. alsof jij ALLES zelf maakt... er zijn simpelweg geen hardstyle kicks te vinden in samplepacks, en áls ze er zijn, dan leert de ervaring dat de hardstyle community hierachter komt en dat je als naam gewoon klaar bent in "the scene". om in het selecte groepje top hardstyle- en hardcore producers te komen, moet je minimaal je eigen kicks, en dus je handtekening in dit genre, kunnen maken.
Silecx
Fruity King
Fruity King
Berichten: 703
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 22:36
Contacteer:

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door Silecx »

Tiberius schreef:haha, ja ok. Maar ik bedoel maar te zeggen. Het lijkt vaak wel erg veel op elkaar. Vooral hardstyle. Ik vind alleen die tracks goed die er in hun eigen stijl uitspringen. En ja, dan is een goede kick ook essentieel. Maar ja, hardcore verschilt dan weer wat meer van elkaar. Ik bedoel maar, het gaat toch om meer dan alleen de kick. Hmm nou ja, misschien ook maar wat slap geouwehoer van mij omdat ik het niet kan en opzie tegen de bergen tijd die ik er nog in moet steken. :D


misschien moet je maar eens wat hardcore/hardstyle tracks goed beluisteren, ik vind het altijd een dikke onzin dat mensen zeggen dat het allemaal het zelfde is en dan bedoelen ze er vaak mee dat je 4 a 5 min disortion hoort. ik heb veel respect voor hardcore/style producers aangezien er heel veel bij komt kijken qua producing skills
Tiberius
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 26 mei 2014 2:19

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door Tiberius »

Zoals ik al zei was het maar een beetje slap geouwehoer. Ik heb zeker ook veel respect voor mensen die dit kunnen en weet inmiddels wel dat hier aardig wat skills voor nodig zijn. Toch mag er wel wat meer variatie in wat mij betreft.

En je moet idd toch echt wel je eigen kicks maken ja.
blackdragon
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 24 aug 2014 16:20
Soundcloud: https://soundcloud.com/black000dragon
Contacteer:

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door blackdragon »

Maar in de meeste gevalen is het niet een eitje om een eigen kick te maken!
Je hebt geen plugin die bvb 'kick maker ' heet alle geluiden en tonen van alle plugins zijn ooit een keer zelf op genomen, maar een eigen kick maken 100%? Dat is (teöreties gezien ) niet 100% mogelijk
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door MvR »

theoretisch* (een umlaut was niet nodig hoor)

maar ja, 100% een eigen kick maken kan wél. normale synthese bevat geen pre-recorded geluiden, dat wordt gegenereerd en daarmee is het dus zelf gemaakt. je kán natuurlijk bijdehand zeggen dat de plugin of synthesizer dan door iemand anders is gemaakt, maar zo ver gaan is natuurlijk achterlijk.
Sjoelie
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1101
Lid geworden op: do 24 apr 2008 16:06

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door Sjoelie »

Silecx schreef:
Tiberius schreef:haha, ja ok. Maar ik bedoel maar te zeggen. Het lijkt vaak wel erg veel op elkaar. Vooral hardstyle. Ik vind alleen die tracks goed die er in hun eigen stijl uitspringen. En ja, dan is een goede kick ook essentieel. Maar ja, hardcore verschilt dan weer wat meer van elkaar. Ik bedoel maar, het gaat toch om meer dan alleen de kick. Hmm nou ja, misschien ook maar wat slap geouwehoer van mij omdat ik het niet kan en opzie tegen de bergen tijd die ik er nog in moet steken. :D


misschien moet je maar eens wat hardcore/hardstyle tracks goed beluisteren, ik vind het altijd een dikke onzin dat mensen zeggen dat het allemaal het zelfde is en dan bedoelen ze er vaak mee dat je 4 a 5 min disortion hoort. ik heb veel respect voor hardcore/style producers aangezien er heel veel bij komt kijken qua producing skills


Ik heb zelf echt jaren hardstyle geluisterd en geproduceerd, maar de originaliteit is daar echt ver te zoeken mi...
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door MvR »

Sjoelie
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1101
Lid geworden op: do 24 apr 2008 16:06

Re: Kick/hardcore/hardstyle

Ongelezen bericht door Sjoelie »

Plaats reactie