2015/16

Discussieer hier over muziek.
Silecx
Fruity King
Fruity King
Berichten: 703
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 22:36
Contacteer:

2015/16

Ongelezen bericht door Silecx »

he guys,

ik zou graag van jullie willen weten wat jullie denken dat er in 2015/16 meer op festivals en radio's etc gedraaid zal worden. want vorig jaar was het een en al big room, dit jaar wat meer deep/future'ish en met name de laatste paar maanden van 2014 is de future sound echt opgeblazen naar mijn mening.. zelfs de top 10 van beatport staat gevuld met deze sounds. dat had ik niet verwacht.

wat denken jullie dat er in 2015/16 nou "mainstream" gaat worden? ik zelf denk toch echt dat future house gaat ontploffen in 2015.. en dat bigroom wat minder word. ik vind het persoonlijk wel zonde dat het zo gaat in de wereld met muziek, zelfs de 'grote' bigroom artiesten beginnen aan future house en ik denk dat door hun steeds meer mensen het gaan produceren, oftewel ik denk dat wat bigroom in 2013/2014 was future house in 2015/16 word..

dus wat denken jullie wat de sound van 2015/16 word?

het zou leuk zijn als jullie je gedachtes hierover willen plaatsen want ik ben wel benieuwd hoe andere hierover denken.

silecx
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door MvR »

whatever future house ook mag zijn, maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt. die Oliver Heldens shizzle. ik hoop op meer funky stuff ipv van al dat gebeuk. wat Ollie Heldens al kinda doet. ik hoop dat NuDisco/IndieDance groot wordt, maar t zal wel Future House dus worden
Silecx
Fruity King
Fruity King
Berichten: 703
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 22:36
Contacteer:

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door Silecx »

ja heldens/tchami etc etc. die sounds die je met oa massive maakt.. ik vraag me toch af waarom dit nu ineens zo veel gedaan word.. die sounds zijn er eigenlijk al zo lang.. ik denk dat het een soort 'kuddegedrag' is.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door MvR »

dat is het altijd al geweest. dat is een kenmerkende eigenschap aan muziek.
Silecx
Fruity King
Fruity King
Berichten: 703
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 22:36
Contacteer:

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door Silecx »

klopt, maar waarom in eens future house en niet trap ofzo
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door MvR »

omdat er meer energie en vrolijkere melodieën in zitten.
Silecx
Fruity King
Fruity King
Berichten: 703
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 22:36
Contacteer:

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door Silecx »

dat vind ik nog wel verschillen, het zal wel gewoon een soort 'formule' zijn ofzo waar de menigte voor valt :P
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door MvR »

trap zal nooit commercieel een succes worden. er zitten te weinig "hooks" in. veel tracks zijn niet heel erg goed herkenbaar. en misschien is het wel té apart voor veel mensen. zo heb je ook geen échte techno of hardcore of deathmetal -whatever- op de radio. het is te moeilijke muziek voor veel mensen. ik vind trap daar ook onder vallen. (sowieso is het gewoon vocal-loos hiphop met iets meer melodie. geef mij maar gewoon hiphop)
Silecx
Fruity King
Fruity King
Berichten: 703
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 22:36
Contacteer:

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door Silecx »

Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door Scopes »

Het geval met mainstream muziek is: je heb altijd 1 artiest die origineel is met een nieuwe sound. Die sound slaat in sommige gevallen aan bij het grote publiek. Wat je dan krijgt is dat er 100 duizend artiesten die sound gaan kopiëren (het kuddegedrag) en zo word die sound dus helemaal uitgemolken.
Ik zou het meer een doel vinden als producer zijnde om vooruit te denken en zelf die nieuwe sound te vinden ipv achter de feiten aan te lopen.
Silecx
Fruity King
Fruity King
Berichten: 703
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 22:36
Contacteer:

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door Silecx »

precies! en omdat het zo goed bevalt, denk ik dus ook dat die sound in 2015 zo vaak terug komt dat het op een gegeven moment net zo (bijna misselijkmakend) word als dat "epic" pluck sampletje van sandro silva en quintino wat echt niet meer om aan te horen is.. beetje zonde..
Slippah
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 10 okt 2012 16:25

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door Slippah »

Ik denk sowieso dat het voor een producer leuker is om een eigen sound te ontwikkelen. Dat neemt echter niet weg om dat in een reeds 'bestaande' setting te doen. Neem bijvoorbeeld Ten Walls - Walking with elephants. Dat is ook een deep house track maar die heeft een nieuwe sound aan deep house gegeven. Ik denk dat in de toekomst ook meer producers die richting zullen opgaan. Om eerlijk te zijn, ben ik zelf ook bezig om die brass sound onder de knie te krijgen. Ik vind het heerlijk klinken en eens je het onder de knie hebt, is het ook mogelijk om het te combineren met je 'eigen' sound. Zo kan je binnen een bepaald genre natuurlijk nog wel origineel blijven. Al ben ik het met je eens dat na een tijd alles op elkaar gaat lijken.. Vooral binnen bigroom de laatste tijd! :)
souljamzz
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 06 jun 2014 14:28

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door souljamzz »

ik heb het wel voor het zogenaamde "Tropical House"-genre. Artiesten zoals Odesza bv. (die trouwens het laatste jaar enorm opgeklommen zijn!)
Het is een beetje een stijl van elektronica met hip hop. Het geeft echt een chill gevoel! :)
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

Ik hoop dat bigroom een beetje uitvalt. Ik ben hier ooit mee begonnen omdat ik het echt gaaf vond. Ik wilde niemand kopieeren of na-apen. Het lijkt me gaaf als bigroom zegmaar weer terug gaat naar waar het was en niet meer zoveel in de beatport top 10 komt.
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Adjead
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 481
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 11:55

Re: 2015/16

Ongelezen bericht door Adjead »

Als het future-house wordt ga ik echt huilen. Melodieus gezien vind ik dat echt simpele saaie muziek.

Ik denk tropical house wat meer mainstream gaat worden, kygo/thomas jack sound.

Zelf kan ik chiptune wel erg waarderen, als ze in de house wat chiptune stijl verwerken en goed afstemmen zou dat ook wel kunnen werken. Maar dat zie ik niet gebeuren.

Ben benieuwd.
Plaats reactie