Je muziek promoten

Discussieer hier over muziek.
The RuneSnake
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 20:44

Je muziek promoten

Ongelezen bericht door The RuneSnake »

Ik ben al een paar weken bezig met het promoten van mijn muziek maar het wil eigenlijk niet lukken. Ik heb zowel 609 als Invisible naar verschillende promotiekanalen en services gestuurd maar van de 20 sites die ik ge emailed heb heb ik precies 0 reacties gekregen.
Het lukt gewoon echt niet om mensen deze tracks aan te smeren, en ik hoef niet bekend te zijn of zo, maar ik wil gewoon dat een paar mensen tenminste naar mijn tracks luistert zeg maar, dat ik ze niet voor niks maak. Als je bijvoorbeeld naar mijn Soundcloud kijkt zie je dat ik op de momenten dat ik net tracks gepost heb op fora een grote piek, maar daarna zakt het eigenlijk weer naar nul, en in een jaar is het aantal luisteraars er zeker niet meer op geworden, terwijl de kwaliteit van de tracks wel beter is geworden.

Waar zit hem het probleem in, zijn mijn tracks gewoon niet goed of niet populair? Of pak ik het hele promoten niet goed aan?
En welke methodes raden jullie aan om de tracks te promoten?
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20980
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Je muziek promoten

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Och man, ik heb destijds "They are You" van Gloomer en Jay30k naar een 40-tal bedrijven gestuurd.. geen enkele mail teruggehad, en toch was dat een dijk van een plaat. Dus trek het je niet aan.
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Je muziek promoten

Ongelezen bericht door MvR »

je tracks zijn niet goed genoeg, je kent te weinig mensen, je kent de verkeerde mensen, misschien stuur je wel de verkeerde tracks en misschien overschat je jezelf en stuur je naar te grote kanalen.

@gloomer: dat jullie het zelf goed vinden, betekent niet dat anderen het goed vinden. het gaat om potentieel verkoop en die track had geen potentie om te verkopen. tough shit, maar zo werkt het als je het via labels wil doen.
Gebruikersavatar
Bon Jarno
Fruity King
Fruity King
Berichten: 854
Lid geworden op: zo 07 mar 2010 18:22

Re: Je muziek promoten

Ongelezen bericht door Bon Jarno »

heb je je eigen tracks wel eens naast prof producties gelegd?

2 er word zoveel opgestuurd.. je hebt wet kennissen nodig als je niet zo muzikaal ''als wibi soeradji bent'' :D
CombatArnie
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 16 dec 2007 19:38

Re: Je muziek promoten

Ongelezen bericht door CombatArnie »

Ik kreeg ook nooit reacties als ik mijn tracks ergens heen stuurden, wel wordt het in dikke clubs gedraaid dus het zegt allemaal weinig, al is je muziek prof ...
De reden dat ik zelf maar een label heb opgestart. Had geen zin meer in het zinloos rondsturen.
The RuneSnake
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 20:44

Re: Je muziek promoten

Ongelezen bericht door The RuneSnake »

Het promoten van "muziek" via al die promotie kanalen en zo heb ik ondertussen al lang opgegeven. Ik denk dat ik nu een aantal maanden later wat beter snap hoe alles werkt. De hele EDM scene is één grote populariteitswedstrijd, de muziek zelf is slechts een klein onderdeel van het hele toneel. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat mijn tracks technisch niet de beste van de wereld zijn, maar serieus, wat weet de gemiddelde luisteraar over productie techniek? Natuurlijk kan een niet-producer het verschil tussen een goed en een slechte mix horen, maar dat weegt lang niet op tegen een verschil in originaliteit, melodieën, lyrics etc. Dat zijn dingen waar je de mensen over hoort praten, en zijn ook de aspecten van mijn oudere tracks die ik nog steeds goed vind, terwijl ik ze qua mix na een aantal maanden al out-dated vind.

Creatieve melodieën, instrumenten en lyrics bepalen hoe goed een stuk muziek is, productie is slechts een moment opname, de uitvoering van een het stuk. Een creatieve track blijft bestaan, ongeacht de productie/uitvoering. Mocht de productie kwaliteit echt het probleem zijn, dan hadden ze me wel terug gemaild en in contact gebracht met iemand die veel verstand heeft van mixen en masteren, die het voor mij had kunnen afmixen...

Wat zal dan het probleem kunnen zijn, slechte melodieën? Niet creatief genoeg? Je kan er totaal niet op dansen? Bullshit, allemaal, alle crap big room EDM lijkt op elkaar, en ik hoop niet dat ik een video hoef te posten waarin ik dans op mijn muziek, maar ik beloof dat het mogelijk is. Op welke uptempo muziek kan je nou niet dansen?

Ik wil niet eens meer onderdeel zijn van de EDM wereld, het is een vreselijk plek vol met poopie joopie "DJ's", ghostproducers en premixed dj sets, de enige manier om er tussen te komen is marketing. Mensen luisteren alleen maar naar de tracks van de DJ's die in de DJ mag top 100 staan, en het maakt niet uit met hoe goede tracks je ooit aan komt zetten, ook al huur ik de beste ghost producer van de wereld in, zonder een bekende naam of een groot marketing budget, zijn je tracks waardeloos voor de hele EDM industrie, en ik denk ook niet dat zoiets snel vanuit zichzelf zal veranderen.

Mochten we willen dat dit gaat veranderen, dan zouden we zelf het heft in eigen handen moeten nemen, en een soort van underground tegenstroming vormen. Een hele nieuwe naam, iets van ambachtelijke house muziek ofzoiets (de naam komt wel), met echte optredens die gaan om het performen en live mixen van tracks. En met mensen die daadwerkelijk komen voor de muziek en de manier waarop het gemaakt wordt, inplaats van het feestje eromheen. Een beweging waarin het zijn van een goede DJ iets anders is dan het zijn van een goede producer.

Maar goed, dat zijn allemaal mooie dromen, maar ik ben veel te onbekend om daadwerkelijk een verschil te maken, ik denk dat het echt iets is wat van de grote namen zal moeten komen, dat zijn degene die afstand zouden moeten doen van de hele EDM hype, en met nieuwe originele tracks zouden moeten komen. Zoiets zal waarschijnlijk binnen een aantal jaar wel gaan gebeuren, je zie de afgelopen 2/3 jaar al dat er meer verschillende sounds en sub genres komen, maar de copycat dj's spelen hier ook mooi op in om die nieuwe sounds weer te kopiëren. Tot die tijd (als die ooit aan mocht breken) blijf ik gewoon lekker doen waar ik zin in heb, en de shit maken die ik wil maken, je kan beter geen luisteraars hebben dan fake soundscloud volgers te hoeven kopen XD Of zelf een copy cat te worden.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Je muziek promoten

Ongelezen bericht door MvR »

Man, je weet de helft nog niet van hoe het er echt aan toe gaat in de muziekwereld. Niet alleen EDM is zo hoor. Misschien hebben luisteraars geen kennis van muziekproductie, labels en hun managers hebben dat wel. Zij willen kwaliteit en een bepaalde stijl kunnen leveren.

Die underground movements zijn er trouwens heel erg veel. je dacht toch niet dat je de enige was die zo denkt? waarschijnlijk ken je het niet, omdat het underground is. elke nieuwe muziekstijl begint underground totdat het opgepikt wordt door wat meer invloedbare mensen. hardstyle was jaren onbekend voor het publiek. ik was groot deelnemer van die community. maar toen het op de radio verscheen ben ik wat gaan minderen in het volgen van releases etc. dat is maar een voorbeeld.

als je tracks niet aangenomen worden door labels of promoters, dan is of je track simpelweg niet goed genoeg, of je zit bij het verkeerde label. als ik koffie wil ga ik niet naar de kapper.
CombatArnie
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 16 dec 2007 19:38

Re: Je muziek promoten

Ongelezen bericht door CombatArnie »

SOUNDCLOUD GROUPS............ 150 groepen toevoege...

Limiet per dag is 300X adden in groups.... dus er uit en er in....
Houd jeje hier niet aan krijg je een tijdelijk ban...

Perfecte marketing is het. Zeker een stuk of 100.000 plays mee behaald in 3 jaar...
Easy marketing!!!

(PROMOTIE VOOR PLAYS) en het is gratis.. je moet alleen ff het systeem snappen dus in de ochtend 2x naar 150x adden en savonds weer hetzelfde.... anders krijg je een ban omdat je wordt gezien als spammer

Ik doe het zelf zo ..

track 1 = groups off = groups 150x
track 2 = groups off = groups 150x

(12 uur later)
Zelfde verhaal

Zeker minimaal 30 plays per dag dan
Plaats reactie