Het Grote Hardstyle Zwets Topic

Discussieer hier over muziek.
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Het Grote Hardstyle Zwets Topic

Ongelezen bericht door Suriel »

Marnix schreef:Maz ik wil je mening dan over de producers die IK helden vind > The Pitcher, The Beholder, Pavo zany

(we gaan offtopic ik hou nu op! of we moete apart discussie topic aanmake haha)

Nou bij deze dan!

Zany vind ik echt gewéldig, maar alleen in samenwerkingsprojectjes. Donkey Rollers vind ik steeds vettere nummers uitbrengen en Who wants this van hem en Streunding is onderhand een van mijn all-time favourites geworden qua HS, wát een plaat! _O_

The Beholder, tja Streunding heeft al heel wat tijd vantevoren kunnen oefenen als Neophyte en over het algemeen werpt dat zeer zeker zijn vruchten af! Ik vind die paar anthems die hij heeft gedaan nog steeds geniaal, hij heeft echt een heel eigen stijl en als er wel iets is dat ik waardeer... Hij is ook weergaloos in remixen en ook zijn nieuwere werk vind ik echt héél goed. Ik vind het alleen jammer dat hij zoveel van zijn tijd verdoet met dat Neophyte projectje :P

Pavo, sinds wanneer produceert die echt? Ik bedoel hij deed eens wat 'samen' met Dov en met Zany maar ik geloof niet dat hij echt heel veel deed... Hij had van het jaar wel nog een Blut releaseje, daar vond ik niet zo veel aan eigenlijk.

The Pitcher, ah ja! Wie? Vast een nieuw persoon...
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
neroz
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 15 nov 2006 15:57
Locatie: Venray Style: Hardstyle
Contacteer:

Ongelezen bericht door neroz »

haha The pitcher is gewoon zany.. pump it loud was me eerste hardstyle nummer ofzo, iig 1 van de eerste nummers. Dik beuken!! YOU KNOW WHAT YOU CAME HERE FOR SO COME ON AND GET YOUR BODIES UP AND DANCE!!!!
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Die vocaal zit ook in Yoji Biomehanika - Look @ the heaven (Remix)

Gezien me sterk leek dat Zany uitbracht onder een alias waar ik me totaal niet van bewust was heb ik discogs er maar eens op na geslagen en het is dus inderdaad niet DJ Zany.

Hij brengt dus altijd uit op Superplastik, is dat niet het Jump broertje van Fusion zeg maar?
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Superplastik, van labelgroep Freakymusic, die onder andere Silicon Recordings runt. Aantal goeie releases op dat label :) Was ff offtopic :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Dit topic is om off-topic te gaan, zolang het maar over hs gaat!

Ik ben niet zo bekend met Superplastik eigenlijk, heb eens een paar rels gedownload maar was er niet echt kapot van en heb het toen een beetje links laten liggen...
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Buzzer »

Pitcher is volgens mij niet Zany, maar Johan van Korven a.k.a. Jowan, lid van de Donkey Rollers, samen met Zany de producer van de DR's.

En Zany gaat volgend jaar btw een album uitbrengen. En heb gehoord dat ie gaat proberen de reversed bass of in ieder geval een bass terug in de hardstyle te krijgen.

Respect als hem dat lukt, maar Zany kennende denk ik dat hij het hem nog flikt ook :)

Hij was trouwens ook een van de eersten (met het donkey rollers project dan) die de meegaande kicks erin bracht, nu mag hij het ook oplossen :D
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Maak ik zo'n mooi, handig en makkelijk klikbaar linkje, zit iedereen alsnog te gissen... Wtf jonges? :P

The Pitcher is dus Michel Pollen, en wie is Michel Pollen? Michel Pollen is 'Nexus,' tevens lid van DR (en dat hoor je als je zijn eigen platen beluistert ook aardig terug alleen dan wat meer hardtrancey/techtrancey) en we zóuden de naam moeten kennen (wij, hardstyle-liefhebbers) van Donkey Rollers - Motherfuck, jawel, (Nexus remix!)


Hij gaat een album uitbrengen? Dan maar hopen dat het niet allemáál à la Volt/N.E.M. is, dat vind ik toch wel zo'n makkelijke plaatjes... Hij kan echt veel beter. Hoe kom je er trouwens bij dat hij is gekomen met die meegaande kicks? Ik geloof dat er maar 1 DR nummer is met een hc-esque kick die qua pitch verschuift maar die gaat niet mee op de melodie.

De baslijn is nooit echt weggeweest hoor, je moet soms gewoon wat beter zoeken. Die laatste Beholder relase had nog een onvoorstelbaar vette baslijn, en Who wants this had ook een bas. Zou wel vet zijn als hij op die manier meer zou gaan produceren (sowieso als hij meer met Jeroen zou doen) maar toch denk ik niet dat dat het geval is als hij een album gaat maken...

Oh ja, en 'oplossen?' Jij produceert toch ook met? o0
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
neroz
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 15 nov 2006 15:57
Locatie: Venray Style: Hardstyle
Contacteer:

Ongelezen bericht door neroz »

huh..oh:D
Donis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 okt 2006 10:44
Locatie: Heijen _0_

Ongelezen bericht door Donis »

The pitcher is michell pollen. Produceert voor donkeyrollers, the pitcher, en nog een hele lijst zoals hieronder te zien is :)

In 1995 Michel Pollen started his career in music by releasing his first song "Syntone - Oh yeah". He has had his dance hits in many styles, including trance, club and hardstyle. To name a few: "Syntone - Heal my world" "Silverblue - Do you know" "Nexus - Flatliner" "the Pitcher- Pump it loud!".

Michel also works for dj’s like Jesselyn, Jowan, Tony and Zany and artists like Kim Leoni and Erica Baxter. Co-producing with Zany, resulted in the hardstyle group, the Donkey Rollers.

Projects:

Syntone
Nexus
The Pitcher
Cenoginerz
040
Donkey Rollers
Club Robbers
Jowan
Dalucia
Silverblue
Sticks
Mos Phat
Raine
Project Deviate
Lisa&Tori
Zini&Kantini
Camilia
Kim Leoni
Zany&DV8
Refresh

http://www.myspace.com/michelpollen
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Donis schreef:Michel also works for dj’s like Jesselyn, Jowan, Tony and Zany and artists like Kim Leoni and Erica Baxter.

Beetje gek gezegd 'works for,' zo klinkt het alsof hij ingehuurd wordt om platen te produceren voor die lui, wat dus eigenlijk impliceert dat die mensen zelf niet kunnen produceren. Toch heb ik het idee dat Jowan het alleen prima afgaat, dus het zal wel een beetje slecht uitgedrukt zijn :P

Hierrrr kun je trouwens de relevante MySpace vinden, die van The Pitcher dus. Op die van Michel staat alleen wat goedkope vocal-'trance' die je liever niet hoort.


Dus nu heb ik ook even de tijd gehad, en genomen, lieve Marnix, om eens te luisteren naar wat hij als solo-artiest zoal voor elkaar krijgt.
Ik vond het een beetje vervreemdend om naar zijn muziek te luisteren eerlijk gezegd, het is héél erg als DR alleen dan een stuk minder vernieuwend en best vrolijk ook. New world sprak mij het meest aan, ik vond de andere 3 qua melodie toch net iets te vrolijk en/of simpel. Sowieso steekt 't wat minder uitdagend in elkaar vind ik, ach ja daarom is het een groepje natuurlijk! Maar als ik die plaatjes zo hoor hè, wtf doet Zany nou precies (naast de kick en af en toe een oldskool synthje?) Ik hoor zo extreem veel van The Pitcher erin terug...
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Witsema
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1329
Lid geworden op: wo 04 okt 2006 16:03
Locatie: Nijmegen

Ongelezen bericht door Witsema »

Ja gelijk heb je ;) The Pitcher draagt zo te horen idd veel bij aan de Donkey Rollerz. maar ik vind hem gewoon ook een geniale producer omdat ie zo allround is, zoals Donis liet weten, hij maakt ook meerdere stijlen. New world is geniale melodie jep. Verder hoop ik dat er weer een vernieuwing in de stijl komt, msschien dat zany met iets nieuws komt, althans zo iets zei hij in een interview.
Afbeelding

ôôoh, is, goei?
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Ik hoop héél erg dat hij echt de 'Who wants this' kant opgaat dan, té vet! _O_
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Witsema
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1329
Lid geworden op: wo 04 okt 2006 16:03
Locatie: Nijmegen

Ongelezen bericht door Witsema »

Ja dat is een superplaat! groot gelijK! :D Op Q-Base knalde die zoooo hard buiten
Afbeelding

ôôoh, is, goei?
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Luister nu de nieuwe Pavo, is dit door Zany of Noisecontrollers gemaakt?

Vind er niet bijster veel aan, Tekno musik vind ik saai, weinig vernieuwend en vrij leeg. Elektronik heeft wel een paar vette elementen maar ik vind het véél te Zany/DR en er wordt gewoon echt te weinig afgewisseld en opgebouwd om die stijl op dat niveau te kunnen gebruiken. Melodie is trouwens ook niet écht vet ofzo...


Nee dat viel zwaar tegen, waarom produceert hij dan zo vet volgens jou Marnix? :S
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Witsema
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1329
Lid geworden op: wo 04 okt 2006 16:03
Locatie: Nijmegen

Ongelezen bericht door Witsema »

Njah voornamelijk om die paar nr's maar haha, want ik vind ze wel super eigenlijk. Electronic ook al geluisterd? gwoon pumping harde bass leipe sounds. khou niet van die blije shizzle met belle en koren en noem maar op. (heeel af en toe dan)
Afbeelding

ôôoh, is, goei?
Plaats reactie