DJ Tips & Tricks

Discussieer hier over muziek.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Ongelezen bericht door MvR »

een goed nummer waarmee je kunt 'beat jugglen' is bijvoorbeeld Mike NRG - Lost In Dreams (Weapon X Remix)

maar ook bv Noisecontrollers - Attack Again..

eigenlijk hebben bijna alle nummers dat wel
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Eigenlijk kan het met elk nummer? :P
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Buzzer »

Dj Sigma schreef:Dat werkt met oude Technics wel beter als met beter als met de hi torq OEM draaitafels van Reeloop, american audio, acura etc. die stoppen veel sneller en daar heb je dat 'tssss' afremgeluidje minder.


Zelfs dan is dat nog vaak een veel beter alternatief dan je schuif gewoon omlaag te halen als de ingemixte track zo'n beetje volledig stilvalt.
Gebruikersavatar
Royal.B
Newbie
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 01 apr 2009 9:56
Locatie: Purmerend

Ongelezen bericht door Royal.B »

Uiteindelijk draaid het allemaal om de platenkeuze,,, als je een vet nummer draaid die iedereen gruwlijk vind dan gaan ze alsnog wel los en dan zeggen ze ooh dit nummer is lekker goede DJ,blabla..
Het publiek zegt echt niet van ooh deze DJ is goed man hij kan beat jugglen en allerlei dingetjes, ja tuurlijk moet het goed klinken en moeten je draai skills(zegmaar :p ) gewoon goed zijn. Maar uiteindelijk hebben ze het over de vetten platen die gedraaid zijn. Tuurlijk is het voor jezelf en andere DJ's (en vaak het barpersoneel,aangezien die vaak nuchter zijn) toch wel belangrijk dat het inmixen en alles goed gaat. :lol:

Ik ben zelf ook barman en krijg wel eens opmerkingen van eej deze DJ is kut kan je niet doorgeven dat er een andere moet komen enzo. Dan vraag ik van ja wat is er zo slecht aan volgens jou dan, ja ze platenkeuze stelt niets voor en de bass loopt niet goed ( daarmee bedoelen ze dus de kicks en het beatmatchen maar op de een of andere manier zeggen ze dat altijd fout :p ).

Dus je kan het heel simpel houden en toch erg goed overkomen :lol: verder moet je het zelf allemaal in de loop van de tijd verbeteren natuurlijk 8)

;)
Het leven is een film, Muziek is mijn soundtrack.
NatteHanddoek
Verbannen
Berichten: 2341
Lid geworden op: di 24 jun 2008 12:06
Locatie: Terneuzen Haat: Ponies
Contacteer:

Ongelezen bericht door NatteHanddoek »

Daar kan ik me wel bij aansluiten.
Als een DJ nummers draait waar ik niks aan vind, vind ik het sowieso al een mindere dj, ook al gebruikt hij leuke trucjes.
Gebruikersavatar
Porcud
NFF's Henk Jan Smits
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 31 aug 2007 12:58
Locatie: Heb ik.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Porcud »

Ik zie hier groot praat over beat junglen .
Volkomen kut je ken er nieteens op los gaan , je moet r wel skills voor hebben en dat hebben heel weinig mensen.

Voorderst tip van mij , draai niet hitje na hitje
Probeer zoveel mogelijk op te bouwwen naar meerderren climaxxen.
ctrl eq delete
Gebruikersavatar
Dj Sigma
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1798
Lid geworden op: zo 21 okt 2007 23:35

Ongelezen bericht door Dj Sigma »

MyroXx schreef:
eigenlijk hebben bijna alle nummers dat wel


in sommige stijlen hebben veel nummers dat ja. Er wordt alleen niet veel gebruik van gemaakt. Maar je kunt dat niet mooi met alle tracks doen. Wat ik al zei, goed geplaatste stemmetjes of bepaalde geluiden die maken zo iets goed klinkend. Gewoon de schuiven wat op en neeer gooien dat heeft weinig nut.

De enigste trucjes die je tegenwoordig nog hoort, zijn met een Pioneer mengpaneel gedane echo, flanger of chorus effecten. En als er een DJ met meer lef staat, loop-effecten. Echte DJ trucs hoor je niet heel vaak meer.
http://lsdb.nl/list/artist/9642/DJ_Sigma.html for DJ sets in Techstyle, Hardtrance and Early Hardstyle!


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Ongelezen bericht door MvR »

Dj Sigma schreef:
MyroXx schreef:
eigenlijk hebben bijna alle nummers dat wel


in sommige stijlen hebben veel nummers dat ja. Er wordt alleen niet veel gebruik van gemaakt. Maar je kunt dat niet mooi met alle tracks doen. Wat ik al zei, goed geplaatste stemmetjes of bepaalde geluiden die maken zo iets goed klinkend. Gewoon de schuiven wat op en neeer gooien dat heeft weinig nut.

De enigste trucjes die je tegenwoordig nog hoort, zijn met een Pioneer mengpaneel gedane echo, flanger of chorus effecten. En als er een DJ met meer lef staat, loop-effecten. Echte DJ trucs hoor je niet heel vaak meer.


ja, hier ben ik t helemaal mee eens. ik heb wel eens setjes gehoord van rond 2000, dus net het begin van hardstyle. dan hoor je nog echt dat sommige dj's (weet alleen niet meer welke :$) écht dj zijn, door meer trucs te gebruiken enzo.. en ik wordt ZO gek van die jet functie van de pioneer, die wordt ALTIJD gebruikt tegenwoordig en ik vind m echt kut klinken..
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Buzzer »

Royal.B schreef:Zorg ervoor dat je je set van te voren klaar heb en paar keer gedraaid heb al, soms is het goed om 4 weken lang dezelfde set te draaien elk optreden, publiek is toch elke keer anders en jij weet wat je doet. Anders moet je gewoon de eerste 5 nummers die je gaat doen weten daarna kan je gaan improviseren


Lees net ff dit topic terug, zie ik dit staan... Wtf, als je dat nodig hebt ben je geen echte DJ.

Als ik ergens moet draaien zie ik vantevoren aan de tijd of degenen die na mij moeten hoe hard/snel ik kan draaien, pak dan mijn tas in met een shitload platen die daarbij passen, en dan kijk ik ter plekke wel wat ik erop gooi.
Hidde
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2259
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 20:54
Locatie: Assendelft

Ongelezen bericht door Hidde »

Sowieso als je dan 2 weken heb gestudeers op een set die uiteindelijk helemaal niet aanslaat sta je ook goed voor lul. :D

M0rk:

Mondello is dan een van de weinige technische dj's.

Ik denk neit dat ik vaak sets heb gehoord waarin daadwerkelijk zeer netjes werd gescratched _O_
www.soundcloud.com/iamfission
Franck Demoi
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2969
Lid geworden op: vr 29 jan 2010 21:16
Locatie: Den Ham

Ongelezen bericht door Franck Demoi »

Buzzer schreef:
Lees net ff dit topic terug, zie ik dit staan... Wtf, als je dat nodig hebt ben je geen echte DJ.

Als ik ergens moet draaien zie ik vantevoren aan de tijd of degenen die na mij moeten hoe hard/snel ik kan draaien, pak dan mijn tas in met een shitload platen die daarbij passen, en dan kijk ik ter plekke wel wat ik erop gooi.


Precies ;)
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Buzzer »

Hidde schreef:Sowieso als je dan 2 weken heb gestudeers op een set die uiteindelijk helemaal niet aanslaat sta je ook goed voor lul. :D

M0rk:

Mondello is dan een van de weinige technische dj's.

Ik denk neit dat ik vaak sets heb gehoord waarin daadwerkelijk zeer netjes werd gescratched _O_


Mondello (en Pavo ook) weet alleen niet wanneer 'ie moet ophouden met scratchen...

Dan vind ik Isaac het stukken beter doen.
Hidde
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2259
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 20:54
Locatie: Assendelft

Ongelezen bericht door Hidde »

Hmm luister niet echt Isaac setjes. Zijn vaak beetje standaard.

Maar bijv. Mondello @ Qlimax '03 vind ik dé perfecte set(mja die set wordt dan ook gezien als heilig)
www.soundcloud.com/iamfission
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Buzzer »

Isaacs setjes zijn inderdaad redelijk voorspelbaar, maar ik luister nog altijd liever naar een technisch goede set dan een set met voor jou/mijn mening goede nummers.
Gebruikersavatar
Simon
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3499
Lid geworden op: zo 03 jun 2007 13:09
Locatie: Ja
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simon »

Buzzer schreef:
Royal.B schreef:Zorg ervoor dat je je set van te voren klaar heb en paar keer gedraaid heb al, soms is het goed om 4 weken lang dezelfde set te draaien elk optreden, publiek is toch elke keer anders en jij weet wat je doet. Anders moet je gewoon de eerste 5 nummers die je gaat doen weten daarna kan je gaan improviseren


Lees net ff dit topic terug, zie ik dit staan... Wtf, als je dat nodig hebt ben je geen echte DJ.

Als ik ergens moet draaien zie ik vantevoren aan de tijd of degenen die na mij moeten hoe hard/snel ik kan draaien, pak dan mijn tas in met een shitload platen die daarbij passen, en dan kijk ik ter plekke wel wat ik erop gooi.


ik zie niet hoe dit meer dan gewoon stoerdoenerij is.

Een dj draait voor zijn publiek, en als iemand beter werkt door alles op voorhand in te studeren, dan ter plekke alles verzinnen, en zo het publiek een betere show kan geven, heeft hij toch geen enkele reden om dat niet te doen. :roll:

je zegt zelf dat je liever technisch goede sets luistert, en ik denk dat er veel meer techniek gestoken kan worden in iets dat voorbereid is
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
Plaats reactie