4 akkoorden en 36 tracks

Discussieer hier over muziek.
Gebruikersavatar
Ezyo
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3107
Lid geworden op: vr 17 okt 2008 16:44
Locatie: Arcadia Bay, Oregon
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ezyo »

Hm
Dat is dan zoiets als TyDi - Is It Cold?
Dit is een nummer wat ik graag luister: http://www.youtube.com/watch?v=yRJQ41eQCPQ
Geen idee waar het onder valt, maar ik vind het een vet nummer.
Of dit: http://www.youtube.com/watch?v=xiXKvPEsQHs
Zeer goed nummer ook: http://www.youtube.com/watch?v=IXV6vMJXHR4

Nou kunnen jullie me mooi uitleggen onder welke trance dit valt. :P
Gebruikersavatar
Suriel
Admin & 303 Master
Admin & 303 Master
Berichten: 6553
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:10
Locatie: In Panic Rang: Grandmaster Coolheid: Zeer hoog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suriel »

Dj Sigma schreef:Dat veel Trance een exacte kopie is van wat er al 10 jaar gemaakt wordt zal je denk ik toch niet ontgaan zijn he?


Nou nou nou, 10 jaar? Nah, 10 jaar geleden had je nog echte Trance.


Dj Sigma schreef:ok.

Nja goed het is wel heel erg ge-evalueerd op zich, meer dan de meeste andere stijlen binnen de electronische muziek. Maar toch de muziek die nu nog voor de 'echte' Trance door gaat (ASOT spul) dat lijkt in feite nog heel veel op veel trance van rond 2000.


Moet je de eerste ASOT cd eens luisteren, AVB 001, spreken we dan verder (K)



Dj Sigma schreef:De Hardtrance is bijna verdwenen en de Techtrance is er voor terug gekomen. en alles klinkt veel 'cleaner' en 'gemaakter' vind ik. Das mijn grootste bezwaar op de Trance van tegenwoordig. en ook de house invloeden er in. Veel Trance is een mooie melodie met een (electro)house beat er onder tegenwoordig..


Ik vind het leuk om te zien dat jij die melodietjes nog de term 'mooi' meegeeft, ik vind over het algemeen geen ruk aan die overvrolijke uplifting rotzooi. Allemaal zo afschuwelijk voorspelbaar en lief, ik ken jump die me meer raakt op hetzelfde vlak. Om maar niks te zeggen over de walgelijke overdaad aan vocals in trance tegenwoordig...
_________________

L STFUDIO
_________________

= = Domme vragen bestaan in overvloed.
= = De 'ik-zou-graag-zeggen-wat-ik-bedoel-maar-de-woorden-zitten-in-de-weg' mentaliteit
NatteHanddoek
Verbannen
Berichten: 2341
Lid geworden op: di 24 jun 2008 12:06
Locatie: Terneuzen Haat: Ponies
Contacteer:

Ongelezen bericht door NatteHanddoek »

ca5cada :p
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Dj Sigma schreef:ok.

Nja goed het is wel heel erg ge-evalueerd op zich, meer dan de meeste andere stijlen binnen de electronische muziek. Maar toch de muziek die nu nog voor de 'echte' Trance door gaat (ASOT spul) dat lijkt in feite nog heel veel op veel trance van rond 2000.

De Hardtrance is bijna verdwenen en de Techtrance is er voor terug gekomen. en alles klinkt veel 'cleaner' en 'gemaakter' vind ik. Das mijn grootste bezwaar op de Trance van tegenwoordig. en ook de house invloeden er in. Veel Trance is een mooie melodie met een (electro)house beat er onder tegenwoordig..


Volgens mij bedoel je geëvolueerd.

Qua productie is het het meest veranderd.. De productiewaarde van vroeger was gewoon crap, en daar zijn de meeste Tranceproducers die ik heb gevraagd (Kandi, Monogato, Virunga en nog wat 'amateurs') het ook mee eens. Nummers van tegenwoordig steken veel ingewikkelder in elkaar. Qua melodieën is het waarschijnlijk niet veranderd, hoogstens dat het wat minder langdradig is, en dat komt dan weer doordat het anders gewoon te saai wordt op de dansvloer.

Hardtrance is volgens mij een beetje verdwenen in die reverse bass hardstyle van een tijdje geleden, of de techtrance van nu. Techtrance is wel cleaner, maar ook rauwer dan Hardtrance, en Hardtrance was wat lomper.

Volgens mij heb jij ook een beetje een verkeerd beeld van Trance tegenwoordig. Ja er zijn best wat Trance nummers met een house achtige beat eronder, maar die vallen meestal onder de noemer Progressive House (ook al kan ik niet precies zeggen wat dat inhoudt), en dat mengt gewoon graag met de grensstijl (Progressive) House. Progressive Trance ligt dan ook meestal tussen de 128 en 136 BPM, waar de wat echtere Trance, en dat vind ik zelf Uplifting, weer een wat hoger tempo heeft, namelijk 136-142. Hiervoor kan je luisteren naar producers zoals Sean Tyas, Thomas Bronzwaer, John O'Callaghan, Aly & Fila, Daniel Kandi, Paul Miller enz. Daar hoor je écht geen housebeat in terug.

En over de melodieën: In 9 van de 10 nummers worden simpele akkoordenschema's gebruikt, en de reden daarvoor is heel simpel. Waarom zou je ingewikkelde akkoordenschema's maken en gebruiken als de simpelere veel beter en mooier klinken?

Oja, @ Ezyo: Uplifting Trance :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorik
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1436
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 16:20
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jorik »

Hehe, leuk ja. Maar goed, de meeste pop songs bestaan uit 4 simpele akkoordjes.

Le Cram schreef:kende deze al. t zijn dezelfde lui van Tenecious D. wel leuk gedaan dit iig :)


Huh, dit zijn niet de gasten van Tenacious D hoor..... totaal andere stem :O
Plaats reactie