Muziekgeschiedenis elektronische muziek

Discussieer hier over muziek.
Rubynl
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 23:16
Locatie: Utrecht

Muziekgeschiedenis elektronische muziek

Ongelezen bericht door Rubynl »

Hallo, ik vroeg me af of er iemand wat wist van muziekgeschiedenis. Voordat je zegt: gebruik google of zoek een boek, dat heb ik al gedaan. Ik zoek echter wat meer over zeg maar de tijd 1800-nu. He tprobleem is dat alle muziekgeschiedenisboeken gaan over of de klassieke muziek of over de rockmuziek. Ik zou echter wat meer willen weten over de opkomst van elektronische muziek, waar eigenlijk heel weinig aandacht aan wordt besteed in de literatuur(of ik heb gewoon verkeerd lopen zoeken natuurlijk).
Ik heb wel een paar sites gevonden, maar deze waren vaak, ehm, hoe zeg je dat, niet echt betrouwbare bronnen.
Ik hoopte eigenlijk dat iemand me hiermee kan helpen, alvast bedankt!
Ajna
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4667
Lid geworden op: do 24 mei 2007 23:15

Ongelezen bericht door Ajna »

Rubynl
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 23:16
Locatie: Utrecht

Ongelezen bericht door Rubynl »

ja maar ik vind de informatie daar nogal beperkt
Gebruikersavatar
Fred-E Skywalker
Moderator
Moderator
Berichten: 5534
Lid geworden op: di 16 sep 2008 0:13
Soundcloud: www.soundcloud.com/fred-e-skywalker
Locatie: Groningen.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fred-E Skywalker »

Ik raad je aan eens te gaan zoeken op bol.com of andere sites die boeken e.d. aanbieden. Veel van hun werken samen met antiquariaten. Dat zijn van die obscure 2e hands boekenwinkels waar vaak wel iets ligt op dat gebied. Kan me voorstellen dat er complete boeken over zijn geschreven in de loop van de geschiedenis van de 20ste eeuw. Voor zover ik weet is de electronische muziek ontstaan ergens begin van de 20ste eeuw om uiteindelijk in de rock en pop een combinatie te vormen van de africaanse oerritmes in combi met het klassieke. In wezen is dat ook de basis van veel muziek. Klassiek met oerritmes uit het verleden. Getuige hiervan zijn de vele house en hiphop stromingen en pop en rock.

Succes met het vinden van een goed boek. Als ik iets tegenkom post ik het hier onder dit topic.

vr groet
FRED
dj-producer FL.
Bezoek website: www.fredvdwerf.nl
Rubynl
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 23:16
Locatie: Utrecht

Ongelezen bericht door Rubynl »

Fred-E aka Misterdance schreef:Ik raad je aan eens te gaan zoeken op bol.com of andere sites die boeken e.d. aanbieden. Veel van hun werken samen met antiquariaten. Dat zijn van die obscure 2e hands boekenwinkels waar vaak wel iets ligt op dat gebied. Kan me voorstellen dat er complete boeken over zijn geschreven in de loop van de geschiedenis van de 20ste eeuw. Voor zover ik weet is de electronische muziek ontstaan ergens begin van de 20ste eeuw om uiteindelijk in de rock en pop een combinatie te vormen van de africaanse oerritmes in combi met het klassieke. In wezen is dat ook de basis van veel muziek. Klassiek met oerritmes uit het verleden. Getuige hiervan zijn de vele house en hiphop stromingen en pop en rock.

Succes met het vinden van een goed boek. Als ik iets tegenkom post ik het hier onder dit topic.

vr groet
FRED
dj-producer FL.


dankjewel! misschien ook maar eens bij de slegte kijken ofzo, daar hebben ze misschien ook wel zoiets
Plaats reactie