Climax
Climax
Op dit forum hoor ik niets anders dan climax climax climax, afgewisseld met geleuter over een break.
Kan iemand mij uitleggen waarom dat in trance en hardstyle en aanverwante muziek alle aandacht naar 2 momenten lijkt te gaan in een track?
Wordt er eigelijk geluisterd naar de rest van de track, de eigenlijke track?
In een typische rocksong heb je een afwisseling tussen strofe en refrein, waarbij die beiden een even belangrijke rol hebben
in trance muziek lijkt het alsof je een climax hebt, en de rest is opbouw en opvulling.
Ik zeg niet dat dat daarom slecht is, hoewel ik dat wel vind.
Ik wil gewoon weten, wat trekt jullie daar zo in aan? want ik begrijp het niet
bedankt
Kan iemand mij uitleggen waarom dat in trance en hardstyle en aanverwante muziek alle aandacht naar 2 momenten lijkt te gaan in een track?
Wordt er eigelijk geluisterd naar de rest van de track, de eigenlijke track?
In een typische rocksong heb je een afwisseling tussen strofe en refrein, waarbij die beiden een even belangrijke rol hebben
in trance muziek lijkt het alsof je een climax hebt, en de rest is opbouw en opvulling.
Ik zeg niet dat dat daarom slecht is, hoewel ik dat wel vind.
Ik wil gewoon weten, wat trekt jullie daar zo in aan? want ik begrijp het niet
bedankt
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
bij hardstyle heb je, intro/mid(intro)/break/ climax/ outro ( ongeveer)
een groot gedeelte van een hardstyle track is een break met daaraan een climax. daarin word de melodie opgebouwd en daarmee ook de "spanning". het hoort gewoon bij de genre.
zelf vind ik dat wel tof
een groot gedeelte van een hardstyle track is een break met daaraan een climax. daarin word de melodie opgebouwd en daarmee ook de "spanning". het hoort gewoon bij de genre.
zelf vind ik dat wel tof
Laatst gewijzigd door Rubens op do 05 aug 2010 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
it's all fun and games, until the joker dies
-
- Fruity Master
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: zo 26 feb 2006 9:27
Waarom trance mij trekt heeft denk ik niet veel te maken met dat het geen strofe zou hebben. Of dat de aandacht naar twee momenten gaat.
Het gaat juist om de build up naar, dus wordt er spanning opgebouwt in de opbouw. Daarnaast is het intro voor DJ's handig als aanknopingspunt tussen de nummers. Tsjah waarom ik de break en de climax zo mag, kan ik denk ik niet echt beschrijven. Maar dat ik het in trance geweldig vind: staat als een huis.
Het gaat juist om de build up naar, dus wordt er spanning opgebouwt in de opbouw. Daarnaast is het intro voor DJ's handig als aanknopingspunt tussen de nummers. Tsjah waarom ik de break en de climax zo mag, kan ik denk ik niet echt beschrijven. Maar dat ik het in trance geweldig vind: staat als een huis.
Mike Oldfield - The Song Of The Sun
Simon schreef:maar de duizendste keer dat je naar een nummer dat zo opgebouwd is luistert, is er toch helemaal geen spanning meer?
het is allemaal zo voorspelbaar
een popnummer is vaak ook op haar eigen manier opgebouwd (denk aan: (kort intro) - couplet 1 - refrein 1 - couplet 2 - refrein 2 - (bridge) - (refrein 3))
Denk dat de bouw van het nummer niet zozeer van belang is, het belangrijke is wat je ermee doet kwa sounds en dergelijke
Art Inc. schreef:Simon schreef:maar de duizendste keer dat je naar een nummer dat zo opgebouwd is luistert, is er toch helemaal geen spanning meer?
het is allemaal zo voorspelbaar
een popnummer is vaak ook op haar eigen manier opgebouwd (denk aan: (kort intro) - couplet 1 - refrein 1 - couplet 2 - refrein 2 - (bridge) - (refrein 3))
Denk dat de bouw van het nummer niet zozeer van belang is, het belangrijke is wat je ermee doet kwa sounds en dergelijke ;)
ik begrijp echt niet wat je hier probeert te zeggen
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
Simon schreef:Art Inc. schreef:Simon schreef:maar de duizendste keer dat je naar een nummer dat zo opgebouwd is luistert, is er toch helemaal geen spanning meer?
het is allemaal zo voorspelbaar
een popnummer is vaak ook op haar eigen manier opgebouwd (denk aan: (kort intro) - couplet 1 - refrein 1 - couplet 2 - refrein 2 - (bridge) - (refrein 3))
Denk dat de bouw van het nummer niet zozeer van belang is, het belangrijke is wat je ermee doet kwa sounds en dergelijke
ik begrijp echt niet wat je hier probeert te zeggen
dat de opbouw van een nummer er niet zozeer toe doet maar de manier waarop je het gebruikt.
Art Inc. schreef:Simon schreef:Art Inc. schreef:Simon schreef:maar de duizendste keer dat je naar een nummer dat zo opgebouwd is luistert, is er toch helemaal geen spanning meer?
het is allemaal zo voorspelbaar
een popnummer is vaak ook op haar eigen manier opgebouwd (denk aan: (kort intro) - couplet 1 - refrein 1 - couplet 2 - refrein 2 - (bridge) - (refrein 3))
Denk dat de bouw van het nummer niet zozeer van belang is, het belangrijke is wat je ermee doet kwa sounds en dergelijke ;)
ik begrijp echt niet wat je hier probeert te zeggen
dat de opbouw van een nummer er niet zozeer toe doet maar de manier waarop je het gebruikt.
dan denk ik dat je uniek in de wereld bent met deze mening :p
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
- Buzzer
- Master of Melodies
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Ik denk dat het komt door de manier waarop veel dancemuziek gepresenteerd wordt: dmv dj sets. Dit betekent dat je continu muziek luistert. Daar waar je bijvoorbeeld bij rock tussen ieder nummer een stilte hebt, heb je een break in dancemuziek. Die stilte in rock wordt qua functie overgenomen door de break in een dancenummer. Het is gewoon weer een moment om opnieuw spanning op te bouwen en als het ware aan te geven dat het een nieuw nummer in de reeks is.
Tenminste, dat lijkt mij het meest logische.
Tenminste, dat lijkt mij het meest logische.
Re: Climax
Simon schreef:Op dit forum hoor ik niets anders dan climax climax climax, afgewisseld met geleuter over een break.
Lol! Hoe je dit zo zegt/typt
♫
Buzzer schreef:Ik denk dat het komt door de manier waarop veel dancemuziek gepresenteerd wordt: dmv dj sets. Dit betekent dat je continu muziek luistert. Daar waar je bijvoorbeeld bij rock tussen ieder nummer een stilte hebt, heb je een break in dancemuziek. Die stilte in rock wordt qua functie overgenomen door de break in een dancenummer. Het is gewoon weer een moment om opnieuw spanning op te bouwen en als het ware aan te geven dat het een nieuw nummer in de reeks is.
Tenminste, dat lijkt mij het meest logische.
Ja, dat verklaard misschien waarom er een break is, maar dat bedoel ik niet.
Mijn vraag is, waarom dat alle aandacht in een nummer bij veel mensen hier lijkt te gaan naar de climax van een nummer. Ik krijg hier vaak het gevoel dat voor veel mensen de rest van de track minderwaardig is
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
-
- Fruity King
- Berichten: 747
- Lid geworden op: wo 26 mei 2010 1:02