Invasie van de feedbackjatters

Forum op- of aanmerkingen, NFF mededelingen en NFF meetings worden hier besproken.
Gebruikersavatar
Richard
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1593
Lid geworden op: di 16 mei 2006 16:34
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Invasie van de feedbackjatters

Ongelezen bericht door Richard »

Invasie van de feedbackjatters

Zoals jullie al weten zijn er te veel mensen die eenmalig op het forum komen en dan een prutnummertje plaatsen om vervolgens weer na een week even te kijken of er een reactie staat. Ik spreek waarschijnlijk in het algemeen als ik zeg dat ik het dus beu ben, we steken onze kostbare tijd in feedback te geven om er vervolgens maar één of twee reacties op terug te krijgen. Het forum wordt dus ook een grote warboel doordat er honderden topics aan te pas komen waar elke slechts over een halve pagina aan feedback beschikt, hoewel dit eigenlijk 3 of meer pagina's horen te zijn.

Nou wilde ik dus zoeken naar een geschikte oplossing, zoals:

- Mod-Preview inschakelen, dat een topic in Pre-Track of Nieuwe Tracks eerst verzonden wordt naar een moderator zodat die het topic kan accepteren als de topicstarter voldoende feed heeft gegeven, of weigeren indien te weinig. (Zoals ook al wordt gebruikt bij Electrobel.) Een nadeel zou kunnen zijn dat de moderators hier veel werk aan zullen moeten hebben, om hiervoor een geschikte oplossing te kunnen vinden kan je hier dus je ei kwijt.

- De topicstarters die te weinig feed geven gewoon boycotten. Dit zal erg lastig worden omdat er toch mensen zullen zijn die wel feedback gaan geven.

- Blijven zeggen tegen de topicstartes die te weinig feed geven dat ze eerst feedback moeten geven voordat ze een nummer posten. Dit blijkt vaak het geval maar het helpt niks.

- Ik had het idee om een php-code te maken dat je minimaal 100 berichten oid moest hebben voordat je in Pre-Track of Nieuwe Tracks mag posten. Dit zal natuurlijk lastig zijn voor de mensen die snel feedback nodig hebben, maar ja, het is beter voor de mensen die jaren op feedback wachten!

- Er zou eventueel ook meer reclame gemaakt kunnen worden op andere produceer-sites oid (Elektrobel, dunno), zodat we min of meer professionele mensen kunnen lokken die feedback willen geven.

Ik stel dus voor om dit topic te gebruiken om je ideeën te uiten over de invasie van de feedbackjatters.
Laatst gewijzigd door Richard op vr 16 mar 2007 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20980
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Ja man, groot gelijk ! En het probleem is dat we er BLIJVEN intrappen !

Er moét een systeem komen dat orde schept in de chaos, want zeg nou allemaal zelf : het gaat té ver !

Ik stel voor dat de mods een vergadering hieromtrent organiseren en ons laten weten wat de mogelijkheden zijn ;-)

Niet alleen het feedback geven, maar van die frut-probeerseltjes posten, dat zou mogen stoppen..

Misschien 1 groot sub-forum waar idd uitsluitend newbies kunnen posten totdat ze Fruityloopist zijn ofzo ??
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
Gebruikersavatar
Richard
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1593
Lid geworden op: di 16 mei 2006 16:34
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen bericht door Richard »

Gloomer schreef:Misschien 1 groot sub-forum waar idd uitsluitend newbies kunnen posten totdat ze Fruityloopist zijn ofzo ??

Dat vind ik echt een enorm goed idee. Gewoon een nieuw forum boven Pre-Tracks en Nieuwe Tracks (dat het meer opvalt) waarin uitsluitend de newbies en hoger mogen posten, en gewoon Pre-Track en Nieuwe Tracks dan waar newbies niet mogen posten. Dit is ook al bij HIJS, HiphopInJeSmoel. Daar mogen newbies niet posten in de gevorderden sectie etc. En daar werkt het echt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jesse
Admin & Remix Master
Admin & Remix Master
Berichten: 4045
Lid geworden op: di 17 jan 2006 14:01
Soundcloud: https://https://soundcloud.com/questiz
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jesse »

Goede ideeen Richard & Gloomer, ik ben het ook met jullie eens. Het NFF is enorm gegroeid de laatste maanden, en er moet echt ff orde in de zaak wat tracks betreft. Ik ben nog het liefst voor Mod-Preview, maar ik weet niet of dit mogelijk is wat het forum betreft. Een subforum voor newbies is ook een geode optie. Ik zal eens een MSN vergadering met de mods voorstellen in het adminforum :)
Eelcow
Fruity King
Fruity King
Berichten: 743
Lid geworden op: di 10 jan 2006 15:24
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eelcow »

ik ben ook wel voor de modpreview, alleen denk ik niet dat ik er tijd voor heb..
Afbeelding
Jobe
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 362
Lid geworden op: di 27 feb 2007 15:16
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jobe »

Heey,

Ik ben het volkomen met jullie eens.
Zoals de meesten van jullie wel weten zit ik pas sinds kort op dit Forum en ben er nu op uit om echt van dingen te leren! Ik post nog geen tracks en ik probeer zo af en toe eens feedback te geven, maar ik denk persoonlijk dat de wat meer proffessionelen (gevorderden in FL) Daar niet zoveel aan hebben... Feedback van een newbie 0_0
Als ik dat verkeerd zie, zeg het me dan want ik wil echt wel feedback geven! Aangezien ik het dan (als het zover is) ook terug kan verwachten 8)

Sinds mijn komst heb ik heel het forum doorgespit en ben vaak deze topics tegengekomen.
Voor de "zwevende producers" is het fijn om feedback te krijgen, maar ze geven zelf nóóit feedback en vragen alleen Feedback om een eenmalig nummer.
Waarschijnlijk hebben ze niet door hoeveel tijd het kost om een feedback te plaatsen, dus ik zou zeggen vind er iets op 8)

Een mod-previeuw is zeker handig... Maar gaat ook enorm veel tijd kosten.

Wat ik persoonlijk denk dat beter werkt, is dat je iemand op het forum zoekt die goed kan werken met PHP (The Whizz bijvoorbeeld) en vraagt of hij een scriptje kan schrijven voor dit forum, of eventueel een aparte (sub)site voor feedbacks en tracks aanmaakt waarop dat script kan worden gebruikt.

Nu zul je wel zeggen: "Dit zegt een newbie... Daar kan je niet van op aan want hij zit ook nog maar net op het forum"

Maar geloof me... Ik ben hier nog heel lang te vinden!!!
Dus ik hoop dat je me vertrouwt...

En zoals ik al zei... ik ben het met jullie eens!!!
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Feedback is feedback, als de een er niet van leert leert de ander er wel van :) Of je nou noob bent of wereldproducer ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mattiozi Cobalski
Fruity King
Fruity King
Berichten: 880
Lid geworden op: za 28 jan 2006 13:36
Locatie: BE

Ongelezen bericht door Mattiozi Cobalski »

hmm..
als je nieuw bent hoor je sommige zaken niet...
je kan wel zeggen dat het goed is enzo en dat je wou dat je kon dat je het ook kon maken etc etc, dat is zeer egostrelend maar je hebt er niks aan.
wat hier staat, is overbodig
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Maar dan nog, als iemand noob is en dingen goed probeert te horen, leert hij zelf terwijl hij luistert of wanneer anderen hem verbeteren als hij iets fouts beweert. En van die wauw dat wil ik ook kunnen maken comments negeer ik altijd gewoon, daar heb ik idd niks aan, tenzij er "ik heb niks erop aan te merken" erin staat. Dan weet je iig dat hij echt niks fouts gehoord heeft :P Iig heb ik er niks op tegen als nieuwe mensen ook proberen commentaar te geven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stan
Admin
Admin
Berichten: 2824
Lid geworden op: do 05 jan 2006 16:23
Locatie: Ospel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stan »

Eelcow schreef:ik ben ook wel voor de modpreview, alleen denk ik niet dat ik er tijd voor heb..


idd. en als je een eis aan een rang gaat stellen ben ik bang dat het forum volgespamd wordt.
Afbeelding
Eelcow
Fruity King
Fruity King
Berichten: 743
Lid geworden op: di 10 jan 2006 15:24
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eelcow »

idd daar zat ik ook al aan te denken. mensen die tracks willen posten zonder feedback te geven, komen echt wel aan het aantal posts dat nodig is voor het track-post forum.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Richard
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1593
Lid geworden op: di 16 mei 2006 16:34
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen bericht door Richard »

Lastig, is er geen code te maken dat je als je in bijvoorbeeld Pre-Track of Nieuwe Tracks post, je onder "Berichten: 123" (onder avatar) ook zoiets krijgt als "Reviews: 123"?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Kan je net zo goed rond gaan spammen zonder inhoud :p
Afbeelding
Gebruikersavatar
Richard
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1593
Lid geworden op: di 16 mei 2006 16:34
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen bericht door Richard »

Daar zijn moderators voor, waarschuwing, ban, etc. :) Naja je hebt wel gelijk op zich, Mod-Preview is het beste denk ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
neilio
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2040
Lid geworden op: vr 15 dec 2006 14:48

Ongelezen bericht door neilio »

hummmmm
this sounds intresting (krabt aan baard) mmmm.....

ik vind het idee dat een bericht eerst wordt doorgestuurd naar bv een admin of mod en dat hij zij accepteerd. Een prima idee!
ik vind het idee van een sub forum ook goed.
dat je eerst experience moet verzamelen zeg maar voordat je met de grote kan meedoen. Zoals een spelletje!
Plaats reactie