bump-topic ?

Forum op- of aanmerkingen, NFF mededelingen en NFF meetings worden hier besproken.
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20994
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

bump-topic ?

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Bumpen, dat was het woord dat ik zocht, The Undead ;-)

Effe een ideetje.

Geef toe, het aantal nummers dat gepost is vaak zodanig groot dat vele songs over het hoofd worden gekeken. M.a.w. ze verdwijnen in het niets zonder dat iemand het merkt. De producer in kwestie zal dat kunnen interpreteren als : ze moeten me niet. Niets is minder waar, heb ik zelf geleerd na mijn eerste ontslag als Gloomer op AP, remember ;-)

Velen durven dan hun origineel verzoek niet herhalen..

Daarom :D

jaja, je hoort Gloom al afkomen..

Maar dan een groot BUMP-topic als sticky in zowel de tracks als de pre-tracks..

Kan dat eens op de mod-vergadering voorgelegd worden ?

Als ook andere NFF'rs dit een goed idee vinden uiteraard ;)
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
Gebruikersavatar
W12B
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 16 mei 2007 12:15
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen bericht door W12B »

Jouw idee is nogal vaag uitgelegd, of ik ben gewoon slaperig.

Je wilt dus een sticky in zowel new tracks en in pre tracks waarin mensen een oproep kunnen doen zodat mensen alsnog hun tracks gaan luisteren?

Maar ja, vervelende aan die stickies zijn dat het niet echt opvalt als er een nieuw bericht is, want dat icoontje is zo klein en mensen kijken eerder naar de berichten met die envelop die blauw of goud/geel kleurig zijn.

Daarnaast kunnen mensen ook gewoon hun nummer onder dat stukje van je bericht, zo'n tekst waarop je zelf je eigen tekst/ plaatje kan zetten, of zoals Gloomer daar zijn nummer heeft gezet. Je moet ook wel een beetje je eigen nummer promoten als je wilt dat mensen je nummers gaan bekijken. Misschien topic voor promoten van je nummer? (best wel dubbel op, laat maar en ik ben te lui om de tekst weg te halen)

Ook kunnen misschien mensen meer hun best doen om reviews te geven, want soms zie ik echt teksten staan van 2 zinnen waar meestal alleen gezegd wordt of een nummer goed of slecht is en tips om één dingetje te veranderen, terwijl ik zo uit een nummer een boel punten kan halen wat beter kan. Vele mensen verwachten hier veel reviews, terwijl ze zelf weinig tot beetje nuttelose berichten posten. Tja, ik val hierbij niemand aan, want mensen doen hier ook hun best om andere te helpen en dat vind ik dus weer tof. (Of zal ik een tutorial maken "Hoe review je een nummer?") Sorry, ik moet weer ff bijdehand doen. Wat ik wel merk is dat mensen die nieuw zijn weinig reviews krijgen, mede dankzij ze zelf geen review plaatsen, maar ja, wat verwacht je, zijn ook maar nieuwe mensen die nog niet aan de sfeer hier gewend zijn (ik ben gewoon brutaal) en ook zenuwachtig zijn wat mensen van hun nummer vinden. Tja, als weinig mensen reageren, dan hebben hun toch ook iets van "bekijk het maar". Tja, is eigenlijk dan niet zo dat mensen die hier al langer op zitten veel reviews krijgen, maar ik merk toch wel een bepaalde oneerlijkheid? Ja, en ook al is iemand niet zo goed in nummers maken en heb je iets van "ik luister maar niet want ik weet wel hoe laat het is" of van "dit is troep, maar dat zijn we wel van hem gewend dus ik zeg er niks over", dan kom die ander ook geen steek verder. Dus als we allen nou gewoon mensen evenveel reviews geven, dan is iedereen blij. Dus je moet het zo zien als, wanneer je persoon A een review geeft, dan moet je de ander personen, B tot Z in de lijst ook ff reviewen. Wel zo netjes en sociaal vind ik zelf. Ook al schrijf je dan maar iets van 2 zinnen, zolang je tenminste nog een beetje moeite in steek is het goed en het 'zinvol' is.

Het idee is opzich wel goed, als ik het idee goed heb begrepen tenminste, maar als iedereen in dat topic spamt omdat ze niet tevreden dat alleen een paar mensen gereageerd hebben, dan komt er toch geen einde aan het reviewen van een nummer. Stel dat iemand om de week minstens 3 reviews verwacht en wanneer deze dat niet heeft weer een ding post, dan tikt het wel lekker aan. Maar ja, misschien eerst kijken hoe het in de praktijk werkt? Kan toch altijd nog weggehaald worden?

Dan nog ff voor de herhaling of als ik het nog niet gezegd had. Stel, in dat bump/dump topic, een nieuweling post een bericht om zijn nummer te laten horen, omdat er maar na een week tijd helemaal 2 mensen gereageerd hebben omdat niemand zin had om hem te reviewen omdat deze nog nieuw is en dat is hij nu nog, zou het dan enig verschil maken? Zullen mensen dan niet denken van "das weer zo'n eendagsvlieg, geen zin om te luisteren"?

Zelf vraag ik me ook nog 1 ding af, als je iets post in pre-track, is het dan nog wel nodig om het te reposten in nieuw tracks? (misschien off-topic, maar mensen kunnen hun pre-tracks die al beoordeelt is of te weining posten in nieuw tracks om daar weer reviews uit te halen)

Tja, kheb me nu wel genoeg mee bemoeid en waarschijnlijk wel wat mensen pist gemaakt, waarschijnlijk omdat mensen het niet goed zullen lezen want ik val helemaal niemand aan. Denk toch dat mensen niet eens alles zullen lezen, maar goed, on topic, misschien een goed iedee Gloomer, maar ik verwacht er weinig van, maar proberen waard.
Gebruikersavatar
Jorik
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1436
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 16:20
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jorik »

Ja dat je én Pre-Track én Nieuwe Tracks hebt vind ik overbodig..
ik zou gewoon 'Eigen Tracks' oid doen, en dan in de topic(titel?) aangeven of ie af is, als dat al nodig is.
Natuurlijk wel het Probeersel topic houden..

Over het bumpen, leuk idee, maar ik zou denk ik dit doen:
- Elke producer mag voor zichzelf een 'eigen' topic maken met links naar de topics van zijn tracks..
Als iemand een nieuwe track heeft post ie deze dus gewoon (net als nu) in een nieuw topic, maar in zijn 'eigen' topic zet ie de link naar dat nieuwe topic erbij. Zo komen in het 'eigen' topic alle links naar de afzonderlijke track topics, overzichtelijk dus en evt. kan de 'eigen' topic eigenaar zn 'eigen' topic bumpen voor meer reacties.

Dit was mijn 'eigen' idee :lol:

Bovendien kun je dan in je signature de link zetten naar je topic met de links naar al je tracks..

Hopelijk snapt u het :p
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Wat doen jullie nou moeilijk, als je aandacht wil bump je toch gewoon ff je eigen topic :S
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

..en zo heeft iedereen een oplossing voor een probleem wat mij niet helemaal duidelijk is..

als je op "berichten sinds laatste bezoek" dan komt er een lijst met actieve topics. Ik kan daar altijd perfect zien of er nog nieuwe tracts zijn.

Bovendien is het logisch dat betere nummers meer en diepere reviews krijgen. Als iets "beter" is dan wordt het interresanter om te reviewen. Vaak kun je bij de meeste noobs een serie met standaard opmerkingen zeggen. Wat vervolgens iedereen kan herhalen.

to make my point.. ik zie het grote probleem niet.. het probleem van te weinig aandacht lijkt mij niet zo groot. En volgens mij heeft Gloom zelf relatief gezien daar ook niet echt over te klagen.
Waarom zouden topic starters zelf niet kunnen bumpen als ze écht te weinig reacties krijgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorik
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1436
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 16:20
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jorik »

Mjah dat is wel zo, het kan op zich wel zo blijven, maar hoe overzichtelijker hoe beter toch ;)
Gebruikersavatar
e-Gloomy-nations
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 20994
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 19:33
Soundcloud: https://soundcloud.com/gloomer2000
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ongelezen bericht door e-Gloomy-nations »

Jongens, ik krijg aandacht genoeg, daar zorg ik wel voor.. :D

Mijn punt is gewoon dat ik hier geen enkel nummer wil missen om zelf te feedbacken.. Zeker niet van diegene ik zelf goed vind. En er bestaan nog mensen die verlegen zijn.. en gewoonweg niet durven bumpen.

W12B, de signatuur waar jij het over hebt. Persoonlijk ga ik daar nooit op voort. M.a.w. ik kijk daar zelden naar, behalve idd als het mijn interesse wekt omdat ik de productie wil horen.

Stickies heb je gelijk, die vallen helemaal niet op.. Mmm, jammer.

Heeft er iemand dan een alternatief zodat ik geen enkel nummer hoef te missen ? Die notifications werken niet zoals het hoort, dat weten we allang..

De meesten onder jullie weten dat ik regelmatig vraag om nummers te feedbacken..

Ik kan er niemeer tegen, ik ga er helemaal onder door.. jullie zijn allemaal tegen me :cry:

:D LOVE Y'ALL :-)

Bij momenten ;)
Youtube :
http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

Soundcloud :
https://soundcloud.com/gloomer2000

Discography, free downloads :
https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Gloomy's Blog :
https://messagefromone.blog
Gebruikersavatar
Jorik
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1436
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 16:20
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jorik »

Ja daar had ik juist een oplossing voor bedacht.. ik heb je idee verder uitgewerkt, dat betekent niet dat ik tegen je ben 0_0
;)
Gebruikersavatar
W12B
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 16 mei 2007 12:15
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen bericht door W12B »

Michiel schreef:..en zo heeft iedereen een oplossing voor een probleem wat mij niet helemaal duidelijk is..

als je op "berichten sinds laatste bezoek" dan komt er een lijst met actieve topics. Ik kan daar altijd perfect zien of er nog nieuwe tracts zijn.

Bovendien is het logisch dat betere nummers meer en diepere reviews krijgen. Als iets "beter" is dan wordt het interresanter om te reviewen. Vaak kun je bij de meeste noobs een serie met standaard opmerkingen zeggen. Wat vervolgens iedereen kan herhalen.

to make my point.. ik zie het grote probleem niet.. het probleem van te weinig aandacht lijkt mij niet zo groot. En volgens mij heeft Gloom zelf relatief gezien daar ook niet echt over te klagen.
Waarom zouden topic starters zelf niet kunnen bumpen als ze écht te weinig reacties krijgen.


Wat heb jij een ongeluk dat ik er van hou om te schrijven, maak je borst maar nat.

Ja, je hebt gelijk, je kan zien wel berichten er bij zijn gekomen na je laatste bezoek. MAAR het gaat er niet om of ze worden gezien, het gaat erom of er op gereageerd wordt. Heel leuk dat je het ziet, maar dat betekend toch niet dat je er op reageerd, of wel? Als dat het geval was, dan had iedereen elke in elke post wel een berichtje staan. Helaas jongen, eerst lezen.

Je tweede punt, over dat de "betere" nummers "diepere" reviews moeten krijgen, das echt larrie koek. Dan lijkt het net alsof je hier alleen zit met een aantal mensen die al de hele tijd hier zitten en dat die de reviews krijgen en dat de nieuwe mensen dan lekker buitengesloten worden. HALLO!? Ik dacht dat deze forum was om iedereen te helpen met FL? Zeg, dat je alleen je vriendjes wilt helpen, niks mis mee, maar dat het "logisch" is, das toch onzin wat je zegt. Dan is het in feite dat je iemand discrimineerd omdat die gene nieuw is. En dan bevooroordeel je mensen al gelijk, want volgens jou is iedereen die hier nieuw is een noob waarmee je snel af kan rekenen met een standaard opmerking? Ok, meeste mensen die nieuw zijn posten iets wat niet echt geweldig klinkt, maar dat betekend toch niet dat iedereen zo is? Ga je iedereen over 1 kam scheren, nou ja zeg jonguh, wat is dat voor instelling.
Wat je nou zegt maakt me echt aan het lachen, sorry, betere nummers moeten diepgaandere reviews krijgen. Jongen, als een nummer echt zo beter was, dan zo je nauwelijk een review er over kunnen schrijven omdat het al zo goed. Meestal zijn het dan een paar kleine puntjes die beter kunnen en wat je in 5 woorden kan schrijven. Hoe wil je over een goed nummer een diepgaande review schrijven? Meeste wat ik lees bij die "betere" nummers zijn voornamelijk berichten over dat het een goed nummer is, dat het top gedaan is en er is naar mijn mening dan weinig diepgang. Echt goed gezegd jongen. Bij mensen die wat dan "slechtere" nummers posten, daar kan ik dan juist veel over zeggen. Je reviewt ze dan om ze te HELPEN (ken je dat?) om er voor te zorgen dat ze een beter nummer kunnen maken. Je gaat juist diepgaander op in om ze te helpen. Als ik nieuw zou zijn en ik lees iets van "het klinkt leeg en standaard", dan zou ik echt niet weten wat ik daarmee moet. Jongen, help ze dan, zeg dan iets nuttigs om ze te helpen. Een berichtje als "klinkt niet" dat helpt ze niet, ze moeten weten wat er beter kan. Jij vind het toch ook wel prettig als mensen iets nuttigs over jouw nummer zeggen? Vind je dat dan niet? Als je blij bent met een reactie van "ja, een zes waard" terwijl ze niet zeggen wat er slecht/goed aan is, dan kom je toch ook niet verder?
Maar als je met "betere" nummer bedoelt de nummers van de mensen die hier al langer zitten, dan snap ik je punt wel. Je wilt wel je moeite er voor insteken voor mensen die al goede nummers maken, waar jij dus alleen hoeft te zeggen "VETTE DOPE LIJP NUMMER, TE GEK, TOTALY AWESOME DUDE, BRING IT ON YEAH BABY", jah, valt niet veel te reviewen dan, gemak zucht dient de mens. Tja, als het hier alleen gaat om een vriendjes politiek hiero, dan zie ik eigenlijk niet het nut om als nieuweling een nummer te posten, of heb ik dan echt zo'n ongelijk? Kijk, ik behandel gewoon iedereen gelijk en ik probeer zo veel mogelijk mensen te reviewen, ongeacht het nummer echt bagger slecht is, ik blijf gewoon positief en probeer ze te helpen, vrienden of niet, we zijn hier toch om elkaar te helpen? Als jij echt met zo'n instelling hier zit om, zogezegd dus ik beledig niemand hierbij, je vriendjes te reviewen, dan moenummer zal reviewen en ik zal dan t je ook niet verwachten ik jouw vast niet de enigste zijn (tenzij iedereen hier vriendjes is hiero).
Het is toch wel een probleem dat sommige mensen hiero weinig aandahct krijgen, vooral de nieuwe mensen waarvna jij nog zei dat ze niet meer verdienen dan een standaard opmerking. Deze mensen hebben wel iets minder replies dan de "betere" nummers. Hupla, deze mensen willen ook graag onze/jullie mening over hun nummers, dus daarom posten ze het hiero. Maar ja, dankzij een instelling die jij hebt krijgen ze geen replies. Daardoor kwam Gloomer met het idee om er voor te zorgen dat de oude post weer aandacht krijgen. Maar ja, jij zei het al dat het geen probleem is, omdat jij dan nogsteeds een zelfde soort opmerking zal gaan plaatsen, omdat het "noobs" zijn. Daarnaast ken ik ook iemand hier die al tijd op zit maar wiens muziek niet echt geweldig is. Toch, hij verbeterd zich enigzins, maar volgens mij hebben vele toch een instelling van "hij is nog net zo slecht als toen hij kwam, dus heeft het geen nut om zijn ummer te luisteren of ik zeg er maar niks over, want ik moet mijn slijm berichtjes voor mijn vriendjes achter laten". Tja, ik kan me daar best wel pissig over maken, sorry hoor.
En dat topic starters hun berichten zelf gaan bumpen, kijk, daar zeg je misschien iets slims. Maar ja, aangezien het dan weer "noobs" zijn die hun oude nummer weer bumpen, hebben mensen met een instelling van "das die noob weer" geen zin om een antwoord op die post te zetten, waardoor het dan geen nut heeft. Kijk, op Gloomer's manier, wordt er dan hopelijk nog wat extra aandacht aan besteedt, omdat mensen dan op deze topic zullen kijken. Tja, of 't werkt, geen idee.
Dan zat je Gloomer nog aan te vallen dat hij al genoeg aandacht krijgt. Gefeliciteerd jongen, hij had het echter over dat mensen die juist weinig aandacht krijgen juist meer aandacht moeten krijgen. Lees A.U.B. eerst, want ik kan veel praten en ik doe het ook echt.

Zo, ik hoop dat je nu beetje begrijpt wat er hier allemaal gezegd is en dat je eerst LEEST voordat je weer zoiets "raars" neer zet.

Dan heb ik nog een vraag voor je. Als ik een nummer post, behandel je dan mijn nummer dan ook gelijk als een "noob" en krijg ik dan een standaard opmerking?
Gebruikersavatar
The Boss
Fruity King
Fruity King
Berichten: 797
Lid geworden op: di 17 jan 2006 18:33
Locatie: Haren
Contacteer:

Ongelezen bericht door The Boss »

Misschien een handige optie (misschien is die allang bekend), boven de forumonderdelen staat de optie bekijk onbeantwoordde berichtten. Daar kom dus alle topics die nog geen antwoorden hebben te staan. Je kunt dus niet kijken of jij er al op gereageerd hebt, maar wel dat er nog helemaal niet op dat topic gereageerd is.
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

*Na een uur ben ik klaar met lezen*

*Na nog een uur klaar met interpreteren*

Kan het volgende keer ietsje korter W12B? :)

1. Hij heeft niks gezegd over nieuwelingen op het forum, alleen nieuwelingen in de muziek / met FL. Die hebben meestal goedkope nummertjes met standaard samples, en daar kan je meestal heel kort over zijn. De standaard kennis, zeg maar (bijvoorbeeld samples zien te vinden, synths leren te gebruiken etc.).

2. Jij interpreteert diepgaande review anders dan Michiel. Hij bedoelt details, jij bedoelt tips en hints enzo.

3. "Maar als je met "betere" nummer bedoelt de nummers van de mensen die hier al langer zitten, dan snap ik je punt wel." Dat bedoelt hij niet, heb ik hiervoor al duidelijk gemaakt.

Nu moet ik weg, ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt, met alle respect voor iedereen hier uiteraard :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
W12B
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 16 mei 2007 12:15
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen bericht door W12B »

Dimas schreef:Kan het volgende keer ietsje korter W12B? :)


1. Tja, volgens mij zit er wel degelijk een link tussen mensen nieuw zijn op het forum en mensen die nieuw zijn met FL. Meeste nieuwe mensen op forum zijn ook meestal nieuw met FL. Ook is het zo dat de mensen die pas op het forum zitten en toch al goed muziek kunnen maken toch nog magertjes replies krijgen.

2. Sorry, maar ik interpreteer review zowel tips, hint, reviews, details en alles wat er nog dan omheen zit.

3. Dat laatste voel toch wel dat ik degelijk gelijk hebt, want als mensen als Buzzer en Gloomer een nummer posten, dan krijgen ze toch wel van een boel mensen een heel leuk berichtje.

Tja, als je vind dat ik zeik, dan zeg ik dat ik gewoon lekker mijn mening hier zeg onder het mom het hier ff wat eerlijker te maken en Gloomer zijn standpunt wat uitgebreider te vertellen. Hij heeft het meer om het idee op te lossen, ik zei wat echter de oorzaak van het probleem is, waardoor als je deze oorzaak aan pakt, ook het probleem op lost.

Nog vragen? Ik beantwoord ze.
Gebruikersavatar
Dimas
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3704
Lid geworden op: di 30 jan 2007 15:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dimas »

Hehe, ja zelf ben ik vooral bij Trance / Dance achtige dingen er gelijk bij omdat die genres me ook echt interesseren, en daar weet ik het meest over. Bij andere nummers luister ik er soms naar als het me goed uitkomt, zij het van Buzzer of Gloomer of van willekeurig persoon X dat zich morgen aanmeldt op NFF. Maar ik snap wel wat je bedoelt 8)

En ik vind niet dat je zeikt hoor :P

Mijn oplossing is gewoon zelf bumpen / rond pm'en om feedback te vragen, misschien dat we dat gewoon als algemene tip moeten geven :)
Afbeelding
Boudros
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1091
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 19:05

Ongelezen bericht door Boudros »

Ik vind het wel een goed idee op zicht maar om het realistisch te maken...
Zelf probeer ik zoveel mogelijk reviews te geven met nummers, maar ik geef eerlijk toe... de laatste tijd heb ik niet veel meer gereviewd. Gewoon omdat ik af en toe maarr naar het forum kijk... (de laatste tijd)

Ik zou gewoon voorstellen dat mensen die zelf vinden dat ze te weinig aandacht krijgen voor hun nummers, zelf vragen voor meer reacties maar zoals gloomer al zei zijn er misschien ook wat meer verlegen mensen.

Ik zal eens een nachtje slapen over het probleem en (indien) ik een geschikte oplossing vind die goed is voor iedereen, zal ik het zo rap mogelijk laten weten.
hardstyle, my style !!
Gebruikersavatar
Richard
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1593
Lid geworden op: di 16 mei 2006 16:34
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen bericht door Richard »

Veel te diepzinnig voor iets heel simpels hier, straks beginnen we nog te discussiëren of een tomaat groente of fruit is (fruit!). Mijn mening: bump je eigen topic, als je dat niet durft dan durf je ook niet in een bump topic je eigen topic te bumpen.

Bovendien: als je kijkt in de lijst van Pre/Nieuw, dan zie je altijd hoeveel antwoorden er zijn, skip de eerste 3 pagina's door voor de mensen die 0, 1, 2 antwoorden hebben gekregen en speel de reddende engel door het topic nieuw leven in te blazen. Voor de 3 pagina's erna, jammer dan, is toch 2 maanden terug, zijn ze allang vergeten.

PUNT.
Gesloten