Producer battles

Forum op- of aanmerkingen, NFF mededelingen en NFF meetings worden hier besproken.
Gebruikersavatar
BoukE
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1140
Lid geworden op: di 15 aug 2006 21:05
Locatie: Kampen

Ongelezen bericht door BoukE »

Dan zou juist de regel moeten zijn: "Vermeldt duidelijk de stijl waarmee je gaat battlelen, de lengte en plugins".

Opzetje:

1. Vermeldt duidelijk de stijl waarmee je gaat battlelen, de lengte en plugins
2. Je moet dus een topic aanmaken voor een uitdaging, degene die dit doet bepaald dus ook de stijl, lengte en plugins en shit.
Natuurlijk mag je na de afpraak nog veranderen van deze dingen.
3. Data van deadline word ook door de battle deelnemers onderling afgesproken. Als de inzending van een persoon te laat word ingezonden, dan wint de andere persoon (??).
4. Er word per battle een pol gemaakt, en er kan binnen een bepaalde tijd worden gestemt door het hele forum. Wie de meeste stemmen heeft wint de battle, en krijgt 1 punt in het algemeen klassement.
5. Aan het eind van het jaar word degene met de meeste punten uitgeroepen tot Battle king. Of is het gewoon voor de lol, wie het meest battled, wie het meeste punten krijgt, en geen battle king. Ik vind allebei best, want met Battle king krijg je dan "Battle king 2008" "Battle king 2009" enzovoort...

Dus, eigenlijk is iedereen vrij in wat voor stijl e.d. Uitdagen mag altijd, en wie het meeste battles wint word battle king. Zou het misschien ook kunnen dat degene die bovenaan in het klassement staat in zijn naam Battle king heeft staan, dat dat word gelinkt ofzo... Dat bijvoorbeeld de ene dag Buzzer battle king is en de andere dag Dimas?

Hier wat ideetjes. :D
Gebruikersavatar
Simon
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3499
Lid geworden op: zo 03 jun 2007 13:09
Locatie: Ja
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simon »

maar dat stemmen, hoe ga je mensen ertoe zetten te stemmen?
want als er veel battles gedaan worden, gaan mensen het beu worden te stemmen denk ik
of moeten mensen zich voor de battle league inschrijven, en de ingeschrevenen zijn dan verplicht alle battles te stemmen ofzo?
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
Gebruikersavatar
Gerben
Fruity King
Fruity King
Berichten: 995
Lid geworden op: ma 29 okt 2007 22:29
Locatie: Essex/London

Ongelezen bericht door Gerben »

waarom zou je het beu worden om te stemmen? contests worden toch ook gestemd, en mensen reviewen toch ook tracks in pre/nieuwe-tracks, is ong hetzelfde lijkt mij?
http://www.defineaudio.com <-- Music Production Blog
Gebruikersavatar
Simon
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3499
Lid geworden op: zo 03 jun 2007 13:09
Locatie: Ja
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simon »

maar contests is maar om de zoveel maand, en de meeste mensen die stemmen hebben zelf meegedaan

en bij pre-nieuwe tracks zijn het vaak 6 à7 mensen die reviewen, wat niet echt veel is als je gaat stemmen over tracks
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

Leuk,..


maar het zou ook leuk zijn om weer een contest te starten!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorik
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1436
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 16:20
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jorik »

Michiel schreef:Leuk,..


maar het zou ook leuk zijn om weer een contest te starten!


Idd.. bijvoorbeeld: maak de ultieme zomertrack :D (okeej beetje te algemeen misschien.. maar goed :P )
Gebruikersavatar
BoukE
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1140
Lid geworden op: di 15 aug 2006 21:05
Locatie: Kampen

Ongelezen bericht door BoukE »

Maar daar gaat het nu niet om.. :roll: Ontopic.

simonofhell schreef:of moeten mensen zich voor de battle league inschrijven, en de ingeschrevenen zijn dan verplicht alle battles te stemmen ofzo?


Maar dan word het wel een eeuwige battle league, zeg maar. Geen Battle king om het zo maar te zeggen.

Er zijn zoveel mensen die kunnen stemmen op dit forum, ik denk echt wel dat er mensen zijn die zo-ie-zo stemmen, en je hoeft niet te reviewen als je stemt... gewoon ff een stem uitbrengen, en klaar is kees. Kleine moeite, en het gaat niet om een algemeen grote contest dus je hoeft maar 2 inzendingen te horen. Desnoods kun je altijd gaan vragen of mensen ff in het subforum gaan kijken, en of ze ff willen stemmen o.i.d.
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

Ik vind het maar niks die battle's :p :lol:

Je hebt toch genoeg aan de gewone contests,is ongeveer het zelfde ook nog.
Ik denk dat het zoiezo niks gaat worden kijk maar eens hoe goed het collabforum loopt ;)
Gebruikersavatar
BoukE
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1140
Lid geworden op: di 15 aug 2006 21:05
Locatie: Kampen

Ongelezen bericht door BoukE »

Maar daar heb je ook geen tussenstand e.d. Het doel hier is heel anders en ik denk dat het wel gaat lukken, ook al heb je maar 10 battles in het jaar. + dat je zelf gewoon kan beginnen met battlelen wanneer je wilt. Op een contest moet je wachten.
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Ongelezen bericht door Euphorica »

Ik wacht wel op de echte contest dan :lol: Battle King jeuj! \o/ \o/ \o/ \o/
:p
Gebruikersavatar
Simon
Fruity God
Fruity God
Berichten: 3499
Lid geworden op: zo 03 jun 2007 13:09
Locatie: Ja
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simon »

BoukE schreef:Maar daar gaat het nu niet om.. :roll: Ontopic.

simonofhell schreef:of moeten mensen zich voor de battle league inschrijven, en de ingeschrevenen zijn dan verplicht alle battles te stemmen ofzo?


Maar dan word het wel een eeuwige battle league, zeg maar. Geen Battle king om het zo maar te zeggen.

Er zijn zoveel mensen die kunnen stemmen op dit forum, ik denk echt wel dat er mensen zijn die zo-ie-zo stemmen, en je hoeft niet te reviewen als je stemt... gewoon ff een stem uitbrengen, en klaar is kees. Kleine moeite, en het gaat niet om een algemeen grote contest dus je hoeft maar 2 inzendingen te horen. Desnoods kun je altijd gaan vragen of mensen ff in het subforum gaan kijken, en of ze ff willen stemmen o.i.d.


perhaps...
in ieder geval vind ik het een leuk concept, en het mag starten van mij :)
Shut your pompous vortex of overlapping fangs
Gebruikersavatar
Jorik
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1436
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 16:20
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jorik »

Idd, dat gaat wel lukken, al is een apart subforum teveel lijkt me. Dus gewoon Contests omdopen in Contests & Battles?
Kijken hoe het loopt :)
Gebruikersavatar
Michiel
Master of Percussion & Chillout
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 jun 2006 20:38
Locatie: Achterhoek

Ongelezen bericht door Michiel »

Jorik schreef:
Michiel schreef:Leuk,..


maar het zou ook leuk zijn om weer een contest te starten!


Idd.. bijvoorbeeld: maak de ultieme zomertrack :D (okeej beetje te algemeen misschien.. maar goed :P )


Die remix contest wordt toch niks meer..
Maak een zomerse dance plaat?
Daar kan iedereen wel wat mee.

Mooie summerdance compilation (ergens in de winter..)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Ongelezen bericht door Buzzer »

Als je een battle doet kun je moeilijk iedere keer een volledig nummer maken, je moet egwoon simpele dingen maken, bijvoorbeeld een kick ofzo, of een basslijn. Gewoon bepaalde elementen van een track.


Dat zou ik doen tenminste.
Gebruikersavatar
BoukE
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1140
Lid geworden op: di 15 aug 2006 21:05
Locatie: Kampen

Ongelezen bericht door BoukE »

Dat kan je onderling dan afspreken.

Wat bijv. ook mogelijk is, een battle houden en afspreken dat de inzending binnen een half uurtje klaar moet zijn. Misschien kwestie van vertrouwen... maar het is wel leuk ideetje.
Plaats reactie