Liedje bouwen

Bediscussieer hier non-FL onderwerpen over produceren.
Shizzlemydrizzle
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 72
Lid geworden op: di 24 mei 2011 22:17

Re: Liedje bouwen

Ongelezen bericht door Shizzlemydrizzle »

het valt me trouwens toch wel erg op dat op dit forum mensen meestal letterlijk worden afgezeken inplaats van dat er gewoon antwoord word gegeven op het topic.
Het is dat ik geen antwoord heb op dit topic, maar ik had dezelfde vraag. Maar langzamerhand begin ik wel mijn vertouwen in dit forum te verliezen.

Het enigste wat ik kan zeggen: Gewoon veel dance/house etc etc luisteren en goed bekijken hoe het lied nu in elkaar zit. Ik doe dat namelijk ook en je merkt al vrij snel verschil :)
Gebruikersavatar
Binox
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1045
Lid geworden op: zo 25 jul 2010 11:24
Locatie: BE
Contacteer:

Re: Liedje bouwen

Ongelezen bericht door Binox »

Shizzle heeft gelijk.
Trouwens moet je eens enkele nummers luisteren, en kijken hoelang hun intro, midintro, break enzo zijn.
Daar kun je dan je conclusies uit trekken voor het aantal bars.
[soundcloud]http://soundcloud.com/binoxmusic/binox-garbage-to-art-defqon-1[/soundcloud]
http://soundcloud.com/binoxmusic
Meh
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 264
Lid geworden op: do 02 jul 2009 16:00

Re: Liedje bouwen

Ongelezen bericht door Meh »

Shizzlemydrizzle schreef:het valt me trouwens toch wel erg op dat op dit forum mensen meestal letterlijk worden afgezeken inplaats van dat er gewoon antwoord word gegeven op het topic.
Het is dat ik geen antwoord heb op dit topic, maar ik had dezelfde vraag. Maar langzamerhand begin ik wel mijn vertouwen in dit forum te verliezen.

Het enigste wat ik kan zeggen: Gewoon veel dance/house etc etc luisteren en goed bekijken hoe het lied nu in elkaar zit. Ik doe dat namelijk ook en je merkt al vrij snel verschil :)


Beetje overdreven vind je niet. De topicstarter is na mijn idéé niet "afgezeken" en er zijn gewoon normale antwoorden op de vraag van de topicstarter gegeven. En dat stuk met mr.donkeykong is gewoon ronduit triest. Ik baal er pas van als mensen dingen gaan verkondigen terwijl ze er zelf de ballen verstand van hebben.
Shizzlemydrizzle
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 72
Lid geworden op: di 24 mei 2011 22:17

Re: Liedje bouwen

Ongelezen bericht door Shizzlemydrizzle »

Meh schreef:
Shizzlemydrizzle schreef:het valt me trouwens toch wel erg op dat op dit forum mensen meestal letterlijk worden afgezeken inplaats van dat er gewoon antwoord word gegeven op het topic.
Het is dat ik geen antwoord heb op dit topic, maar ik had dezelfde vraag. Maar langzamerhand begin ik wel mijn vertouwen in dit forum te verliezen.

Het enigste wat ik kan zeggen: Gewoon veel dance/house etc etc luisteren en goed bekijken hoe het lied nu in elkaar zit. Ik doe dat namelijk ook en je merkt al vrij snel verschil :)


Beetje overdreven vind je niet. De topicstarter is na mijn idéé niet "afgezeken" en er zijn gewoon normale antwoorden op de vraag van de topicstarter gegeven. En dat stuk met mr.donkeykong is gewoon ronduit triest. Ik baal er pas van als mensen dingen gaan verkondigen terwijl ze er zelf de ballen verstand van hebben.


Dat mijn reactie een beetje overdreven was geef ik je inderdaad ook gelijk in. Maar ik hoop wel dat je snapt wat ik bedoel. :)
Meh
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 264
Lid geworden op: do 02 jul 2009 16:00

Re: Liedje bouwen

Ongelezen bericht door Meh »

Snap waar je op doelt, maar houdt in gedachten dat een paar mensen niet het hele forum is. Er zitten hier ook mensen die wel serieus zijn/kunnen zijn.
JivaJo
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 05 jul 2012 9:41
Locatie: Onder Polen, boven België.

Re: Liedje bouwen

Ongelezen bericht door JivaJo »

Ik sluit me aan bij de mening dat er niet 1 absolute manier is om een track te starten. Als vervent house beluisteraar was mij opgevallen dat in de 32 bar structuur een 8 bar switch heel vaak voorkomt.
Dat houdt in dat er een geluid wordt toegevoegd (of meerdere) of er een groot deel wegvalt voor een nieuwe break.

Probeer als het niet uit het hoofd lukt eens een nummer na te maken, dan gaan dingen erg opvallen.
Dit is in ieder geval bij mij het geval, ik blijf me verwonderen hoeveel kleine veranderingen in 1 nummer verwerkt zijn, werkelijk geen benul van gehad voor ik ooit FL studio had! :D
Plaats reactie