Remixen in fl studio

Bediscussieer hier non-FL onderwerpen over produceren.
Jorrit27
Fruity King
Fruity King
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 9:30

Remixen in fl studio

Ongelezen bericht door Jorrit27 »

Haloo allemaal,

Ik vroeg me af hoe je kan remixen in fl studio, hoe krijg je een bestaand liedje in het basis scherm? En kan je dan ook bijvoorbeeld de kick en andere synths, vocals eruit knippen om die aan te passen ofziets? Dus datje niet alleen kan layeren, maar ook kan knippen uit het bestaande liedje.

Ik hoor het wel ;)
Meh
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 264
Lid geworden op: do 02 jul 2009 16:00

Re: Remixen in fl studio

Ongelezen bericht door Meh »

Als je de WAV heb van het nummer dat je wilt gaan remixen kan je hem in Fruityloops in Edison openen. Ja daar kan je uit knippen plakken etc.
Gebruikersavatar
Binox
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1045
Lid geworden op: zo 25 jul 2010 11:24
Locatie: BE
Contacteer:

Re: Remixen in fl studio

Ongelezen bericht door Binox »

Remixen op die manier is bijna onmogelijk toch? De kans dat je goeie sample-bare stukken vind in een track zijn toch onrealistisch klein? Er is altijd wel wat op de achtergrond enzo... ? :S
[soundcloud]http://soundcloud.com/binoxmusic/binox-garbage-to-art-defqon-1[/soundcloud]
http://soundcloud.com/binoxmusic
Meh
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 264
Lid geworden op: do 02 jul 2009 16:00

Re: Remixen in fl studio

Ongelezen bericht door Meh »

True, je zou ook eventueel de lead na kunnen pingelen etc. En voor de acapella(mits dat er is) zoeken op internet. Uit de originele WAV van het nummer kan je eventueel wel een hoop mee mits je over wat creativiteit en kennis beschikt. En er is altijd inderdaad wat op de achtergrond, maar daar heb je Dynamics voor. Oftewel de Gate en Expander.
Jorrit27
Fruity King
Fruity King
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 9:30

Re: Remixen in fl studio

Ongelezen bericht door Jorrit27 »

Bedankt jongens ik zal er wT mee doen ;)
The Darkestmind
Newbie
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: di 07 aug 2012 9:35
Locatie: Hoogeveen

Re: Remixen in fl studio

Ongelezen bericht door The Darkestmind »

Ik zou voor accapella's gaan naar www.acapellas4u.co.uk
Maak hier een account en je kunt maandelijks 30 accapella's downloaden zeer goede site.
Vervolgens laad je de accapela in de pianorol, je tapt op de maat van de accapela de snelheid om er achter te komen welke snelheid de accapella is. vervolgens link je die snelheid aan je accapela en kun je de accapella stretchen naar de snelheid wat jou track is. Zo houd je de zang hetzelfde het is enkel versneld of vertraagd.

En dan is het beginnen met melodie, bassline etc. en dan bouw je alles om de accapella heen.
I'm a hardstyle lover
I do what I do
I got my hand on the trigger
When it's pointing at you
To be a part of the hard
You got to pay the price
This is what I do
This is my life
Gebruikersavatar
DivashCF
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 20:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Remixen in fl studio

Ongelezen bericht door DivashCF »

chille tip thx;)
Silecx
Fruity King
Fruity King
Berichten: 703
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 22:36
Contacteer:

Re: Remixen in fl studio

Ongelezen bericht door Silecx »

Wat ik denk, is dat als je een remix wilt maken, bouw je de song zelf helemaal opnieuw in FL. Als het een beetje een populair liedje is, en er zitten vocals in, dan kan je het idd wel van www.acapellas4u.co.uk halen, en de melodie moet je een MIDI file voor zien te vinden, dan bouw je hem daarvan uit op, tenminste zo doe ik het. ( maar goed wie ben ik :P )
Gebruikersavatar
Exeedah
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 22 jan 2010 20:01
Locatie: Zaventem - Brussel - België

Re: Remixen in fl studio

Ongelezen bericht door Exeedah »

Wel kijk,
De manier dat ik remix gaat alsvolgt (nogmaals dit is mijn eigen manier van werken en andere kunnen dit op een andere manier doen)

1. Meestal is mijn doel eerst de acapella te vinden, als je de originele acapella kan vinden op dat moment, top!
1a. indien niet gaan we zoeken naar DIY acapellas, indien we daar niets vinden kan je altijd eens op itunes zoeken naar "Tribute to ..." acapella's (meestal studio quality covers van de acapella)
1b. indien je daar zelfs niet vind heb je de redder in nood nogsteeds, http://www.karaoke-Versie.nl onthoud wel dat dit NIET gratis is!
Je gaat daar naar de sectie "custom backing tracks" waar je alle sporen buiten de acapella kan uitschakelen en deze dan downloaden na aankoop.

2. Wanneer je de acapella voor elkaar hebt ga je zoeken naar de akkoorden van het originele nummer (Dit kan via een MIDI of als er nog geen midi's zijn zijn er vast wel Piano tutorials op youtube van te vinden!)
2a. Indien geen van beiden te vinden zijn, ga je zelf via je midi keyboard moeten zoeken naar de correcte akkoorden (iets wat ikzelf nu meer en meer doe aangezien het ook een mooie training is :) )

3. Al dat voor elkaar? dan kan je eindelijk een track gaan bouwen!
Hier is je eigen inspiratie heel belangrijk, het syncen van de vocal in FL leg ik uit in een video tutorial dat ik al reeds opgenomen heb. maar deze moet ik nog uploaden.

Dit zijn eigenlijk de grondbeginselen voor remixes.
Nogmaals, dit is MIJN manier van werken en de manier van andere kan helemaal verschillend zijn.

Op mijn livestream hou ik ook remix sessions, waar ik meestal ook uitleg geef hoe ik dingen doe. (Ik begin vaak vanaf 0)
http://www.ustream.tv/channel/mrs4v-gaming

Veel succes allemaal!

Nick
Plaats reactie