Stereo Imaging

Bediscussieer hier non-FL onderwerpen over produceren.
Riz
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 28 okt 2011 20:05
Locatie: Enschede

Stereo Imaging

Ongelezen bericht door Riz »

Hallo jongens,

Stereo Imaging, gebeurd dat nou alleen op de master (bijv d.m.v. Izotope Ozone) of zijn er ook fijne plugins die je kunt gebruiken op de channels in de mixer?
Ik heb last van het feit dat geluiden niet goed genoeg te onderscheiden zijn etc. zelfs als alle overbodige frequenties zijn gecut. Ik heb al een beetje zitten pielen met
de fruity Stereo Enhancer maar daarmee gaat het originele geluid echt anders klinken. En de Stereo Shaper knoppen in de mixer geven ook niet bepaald het gewenste effect.
ik heb een synth, een piano en een viool. De viool speelt solo dus die laat ik in het midden samen met de bass. De drums zijn al gepand. Nou wordt de viool dus verdoezeld door de piano en de synth,
en als ik ze zachter zet, klinkt het zielig en niet meer vol

Ik heb mensen zien praten over het stereo zetten van alle frequenties boven bijv. 100Hz. Dit doe ik al op de master met verschillen van 3dB, maar het klinkt dus nog steeds niet helder genoeg.
Weet iemand hoe dit precies zit?
Tim Noir
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 15 apr 2009 22:44

Re: Stereo Imaging

Ongelezen bericht door Tim Noir »

Ik pas stereo imaging altijd toe op mixer channels nooit op de master.
Gebruik hiervoor meestal stereo enhancer, en geef een een delay naar links of rechts van max 20 ms.
En helderheid heeft niet alleen maar met je stereobeeld te maken maar ook of je alles netjes ge eqt hebt.
Jorrit27
Fruity King
Fruity King
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 9:30

Re: Stereo Imaging

Ongelezen bericht door Jorrit27 »

je kan voordat je met je project begint alle aparte mixers op 50% zetten. Hierdoor hou je meer ruimte over om bepaalde sounds, die je minder goed hoort, harder te zetten zonder dat de master gaat peaken en dus niet alles goed tot zijn recht komt. En het gaat er echt niet verdoezelder van klinken, je past alleen het volume aan en deze kun je aan het eind met het masteren weer opkrikken waardoor het weer lekker vol klinkt ;)
Riz
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 28 okt 2011 20:05
Locatie: Enschede

Re: Stereo Imaging

Ongelezen bericht door Riz »

Ik kan niet masteren daar ligt dus het probleem. Maar nu snap ik het in ieder geval, thanks. En jullie kennen toevallig geen andere plugins
voor stereo imaging dan de standaard FL stereo enhancer?
Plaats reactie