Warme Reverb sound creëren

Bediscussieer hier non-FL onderwerpen over produceren.
Gebruikersavatar
MC
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 2:16

Warme Reverb sound creëren

Ongelezen bericht door MC »

Hoi allemaal

ik probeer nou al een jaar de reverb sound van daniel kandi na te maken.
Ik vind deze reverb echt geweldig; vol,breed qua stereo en een prachtige warme galm.
In dit nummer is hij weer te horen in optimale vorm : https://www.youtube.com/watch?v=P9FnTBA8Xy0
Ik heb veel plugins geprobeerd, en ben nu al een tijdje bezig met ArtsAcoustic Reverb.
Onder andere heb ik geleerd om de reverd niet rechtstreeks op de lead zelf te plaatsen maar op een send kanaal, en op dit send kanaal een compressor te gooien. Dit help al heel erg.
Maar toch krijg ik niet de volle galm van daniel kandi. Terwijl hij het doet met een simpele reason reverb plugin. Erg knap!

Mijn vraag is of iemand enig idee hoe de lead in dit nummer is opgebouwd? Zijn het meerdere lagen? Bijvoorbeeld een kleine lead plugin mono in de break en dan wanneer de beat erbij komt een bredere lead stereo? Of is het gewoon een kleine mono pluck lead met heel veel reverb en ping pong delay. En misschien nog een paar tips om een niet blikkerige warme reverb sound te creeren?

Alvast bedankt,

Martijn
Gebruikersavatar
Bon Jarno
Fruity King
Fruity King
Berichten: 854
Lid geworden op: zo 07 mar 2010 18:22

Re: Warme Reverb sound creëren

Ongelezen bericht door Bon Jarno »

dit is toch een doodnormale lead die je uit sylenth trekt?
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Warme Reverb sound creëren

Ongelezen bericht door MvR »

het gaat om de reverb. even wat beter lezen
Gebruikersavatar
MC
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 2:16

Re: Warme Reverb sound creëren

Ongelezen bericht door MC »

het gaat om de combinatie van de lead en de reverb.
Als ik een reverb op een lead gooi klinkt het vaak een beetje blikkerig en smal
Maar bij daniels nummers zijn ze altijd wijd en warm.
Mijn vraag was dus of iemand begrijpt hoe de lead is opgebouwd, en of iemand misschien enig die heeft over hoe hij zo een wijde warme reverb met een simpele reason reverb plugin heeft gemaakt, of daar nog enkele Tips & Tricks voor zijn (zoals een compressor op de reverb).

Ik weet dat het een hele specifieke vraag is :p
Riz
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 28 okt 2011 20:05
Locatie: Enschede

Re: Warme Reverb sound creëren

Ongelezen bericht door Riz »

Gebruik in 1e instantie een reverb binnen sylenth1. Maar aan gezien die gast het met een simpele plugin heeft gedaan, zorg er dan voor dat je geen lage frequenties cut met die plugin. Daarna zou ik ozone op je kanaal met de reverb zetten, maak m wat breder met de mid/side eq, voeg wat harmoniën aan de bass toe met die exciter en misschien nog een beetje laag/mid freq boost met een andere eq plugin. Compressors maken het na mijn idee niet echt warmer ?? Wel voller
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Warme Reverb sound creëren

Ongelezen bericht door MvR »

uit RP-Verb komen zeer chille reverbs vind ik zelf. MAAR je kan ook FL's eigen Convolver gebruiken! probeer verschillende inputs (bijvoorbeeld de lead zelf)
Gebruikersavatar
Yuroun
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2908
Lid geworden op: za 21 jul 2007 20:53
Soundcloud: https://soundcloud.com/sevarandeep
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Warme Reverb sound creëren

Ongelezen bericht door Yuroun »

The Venue van Fruity Verb 2 komt aardig in de buurt. Die kun je wel tweaken tot wat je wil.
"Muziek is een hogere openbaring dan alle wijsheid en filosofie." - Ludwig van Beethoven
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Re: Warme Reverb sound creëren

Ongelezen bericht door Euphorica »

Als er nou één reverb is die blikkerig klinkt dan is het de reeverb 2 van FL,dus dat is niet echt een aanrader :p
Als je persee een reverb van FL wilt gebruiken zou ik voor de convolver gaan je kan op internet ook allerlei vette 'impulse responses' vinden van beroemde akoestische ruimtes die je in de convolver kan laden;)
Mijn favoriete reverb is nog steeds de gratis epicverb,hoge kwaliteit reverb met verschillende karakters\types galm en een goede onboard eq.
De ssl x-verb van duende is ook een aanrader,vooral goed voor de meer complexere reverb sounds.
Een blikkerige reverb sound heeft trouwens niet alleen met de kwaliteit van de gebruikte reverb te maken, je settings zijn ook heel belangrijk, je moet voor warmte niet teveel hoog in je reverb hebben,niet teveel laag weghalen en je dampingsettings(absorbsie) zijn ook belangrijk,een badkamer heeft bijvoorbeeld weinig\geen damping en veel reflecties,een gestofeerde ingerichte woonkamer heeft veel damping en weinig reflecties.
Gebruikersavatar
Bon Jarno
Fruity King
Fruity King
Berichten: 854
Lid geworden op: zo 07 mar 2010 18:22

Re: Warme Reverb sound creëren

Ongelezen bericht door Bon Jarno »

ik gebruik of ambience of variverb
Gebruikersavatar
Bon Jarno
Fruity King
Fruity King
Berichten: 854
Lid geworden op: zo 07 mar 2010 18:22

Re: Warme Reverb sound creëren

Ongelezen bericht door Bon Jarno »

Bedankt euphorica .. wat een sound die epicverb en dat gratis
Gebruikersavatar
Yuroun
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2908
Lid geworden op: za 21 jul 2007 20:53
Soundcloud: https://soundcloud.com/sevarandeep
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Warme Reverb sound creëren

Ongelezen bericht door Yuroun »

Bon Jarno schreef:Bedankt euphorica .. wat een sound die epicverb en dat gratis


Het is gemaakt door Bootsy/Variety of Sound. Hij wint vaak de KvRAudio Challenge met zijn plugin's. Hij maakt zijn plugin's ook met Synthmaker/Flowstone :lol:
"Muziek is een hogere openbaring dan alle wijsheid en filosofie." - Ludwig van Beethoven
Plaats reactie