Sidechain in de mix

Bediscussieer hier non-FL onderwerpen over produceren.
Riz
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 28 okt 2011 20:05
Locatie: Enschede

Sidechain in de mix

Ongelezen bericht door Riz »

Hallo, nou hadden een vriend en ik een kleine discussie over het afmixen van de sidechain.
Ik zeg dat de sidechain op alle instrumenten inclusief bass hetzelfde zijn, de standen van attack, release, ratio en threshold etc.

In een interview met Nicky Romero vertelt Nicky dat de settings inderdaad overal hetzelfde zijn, alleen zegt hij niet of de sidechain overal even hard staat.

Mijn vriend zegt ook dat de settings overal hetzelfde zijn, maar dat de threshold (of het volume die de sidechainchannel doorstuurt naar de gesidechainde channel)
wel per instrument kan verschillen, en op de bass sowieso het maximale effect heeft.

Dus mijn vraag is: Zijn alle gesidechainde channels gelijk gesidechaind of kunnen ze onderling van elkaar verschillen qua volume?

Weet iemand hoe het zit?
Aub niet antwoorden als je het niet zeker weet.
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Sidechain in de mix

Ongelezen bericht door MvR »

tja, er zijn naar mijn weten geen vuistregels voor. ik varieer zelf ook vaak met ratio's en thresholds, omdat ik dat fijner vind klinken. je moet doen wat jij denkt wat goed klinkt. mix-gewijs maakt het niet veel uit, tenzij het elkaar echt gigantisch in de weg zit, maar dan zou ik toch kijken of het niet een EQ probleem is. maar dat is hoe ik erover denk.
Gebruikersavatar
Bon Jarno
Fruity King
Fruity King
Berichten: 854
Lid geworden op: zo 07 mar 2010 18:22

Re: Sidechain in de mix

Ongelezen bericht door Bon Jarno »

Afimxen van de sidechain...lol

Dat hij in een bepaald nummer overal dezelfde sidechain op heeft staan zicht nit dat jij dat moet doen in jou project! Er zijn tig manieren sidechainen als je wel overal dezelfde sidechain op wil zet je toch een compressor op je master kanaal getriggerd door een kick !

Maar denk is zelf na heeft je clap evenveel nodig als je bass?
Plaats reactie