uplifters/downlifters etc. en indeling in mixer

Bediscussieer hier non-FL onderwerpen over produceren.
nickster076
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: do 14 feb 2013 16:03
Locatie: Breda

uplifters/downlifters etc. en indeling in mixer

Ongelezen bericht door nickster076 »

ik ben benieuwd hoe jullie het allemaal linken.
in 1 channel of echt allemaal apart eq'en,
en ik ben wel benieuwd hoeveel uplifters jullie gebruiken in een track ongeveer. een aantal die herhaaldelijk worden gebruikt, of juist heel veel verschillende.

ikzelf gebruik het liefst niet teveel verschillende omdat ik zoiezo al een *** ben met afmixen en met meer channels word het er niet makkelijker op..
laat je mening er maar op los :)
Gebruikersavatar
Jay30k
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 23 feb 2006 9:46
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: uplifters/downlifters etc. en indeling in mixer

Ongelezen bericht door Jay30k »

Hier wel alles apart eigenlijk en wat channels betreft: ja het zijn er altijd enorm veel.
Gelayerde synths, gelayerde bassen, * kicks, snares enz.
Het is wel zo dat als een bass uit bijvoorbeeld drie synth's bestaat: ieder naar een afzondelijke mixerinsert (voor individuele processing) gaat maar die drie linken we dan vervolgens naar een vierde mixerinsert, waar we eventueel nog wat EQ, of andere fx en volume regelen (dus voor de totale bass layer)

Verschillende uplifters? Ligt er een beetje aan of de track er naar vraagt. Door verschillende effecten toe te passen op verschillende momenten kan je van één uplifter natuurlijk een tigtal variaties maken.
nickster076
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: do 14 feb 2013 16:03
Locatie: Breda

Re: uplifters/downlifters etc. en indeling in mixer

Ongelezen bericht door nickster076 »

oke want het word zo druk op een gegeven moment, ik dacht van; doe ik hier alles te moeilijk.
hier en daar mischien wat effecten op een sub-groep voor de algemene sound zegma maar de rest echt alles individueel dus.
bedankt man !
Plaats reactie