Sidechainen

Bediscussieer hier non-FL onderwerpen over produceren.
michelvh90
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: di 21 jan 2014 20:00

Sidechainen

Ongelezen bericht door michelvh90 »

Ik heb em hier al voorbij zien komen echter alleen niet met het gewenste antwoord.

Als ik mijn kick van de lead/synth probeer te sidechainen, door middel van het sidechain wieltje, lijkt het net alsof die de plugins ook mee neemt..

Voorbeeld: Ik heb een synth op insert 1 en in die insert heb ik een eq en reverb want dat is mooi voor de synth, als ik dan mijn kick wil sidechainen, heeft die kick ook ineens eq (wat opzicht niet erg is maar niet gewenst gezien de freqs) en ook reverb (wat ik al helemaal niet wil hebben op me kick).

Wat ik me nu bedenk en nog niet heb geprobeerd is de synth dan te sidechainen van de kick, ik ben echter nu op mijn werk dus kan ik dit niet uitproberen.


Wel wil ik graag weten of ik in de goede richting denk of is het een ander verhaal?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Sidechainen

Ongelezen bericht door MvR »

je bent niet aan t sidechainen, maar aan het senden! zoek eens een tutorial op over hoe te sidechainen in FL. (er zijn twee manieren)
michelvh90
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: di 21 jan 2014 20:00

Re: Sidechainen

Ongelezen bericht door michelvh90 »

Ah oke! wel apart dat als ik met me rechter muisknop er op klikt dat er wel staat; sidechain to this track of iets dergelijks! maar ik ga je advies ter harte nemen en gelijk even kijken straks! dankjewel!
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Sidechainen

Ongelezen bericht door MvR »

no probs. ik zou dan trouwens de manier van sidechain via Peak Controller opzoeken. geeft meer controle, plus je kan daarmee van alles sidechainen, inclusief wet/dry values van bv een reverb.
michelvh90
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: di 21 jan 2014 20:00

Re: Sidechainen

Ongelezen bericht door michelvh90 »

Ja die heb ik gezien net, en die van het wieltje. Alleen valt het kwartje niet, ik wil het niet klakkeloos nadoen maar ook begrijpen, alleen op werk is dit niet de juiste tijd ervoor. Ik ga het thuis even herbekijken en anders stel ik me vragen wel weer hier haha!
Gebruikersavatar
Ned Erland
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 87
Lid geworden op: di 15 apr 2014 18:16
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Sidechainen

Ongelezen bericht door Ned Erland »

Nog een tip, kijk eens naar Kickstart van Nicky Romero, een snelle manier om altijd wel goede sidechaining toe te passen, én kost bovendien maar een tientje!
Stay hungry, stay foolish.
WebsiteSoundCloud
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Sidechainen

Ongelezen bericht door MvR »

of Image-Line's eigen Grossbeat waarin je zelf de curves kunt tekenen ipv voorgreprogrammeerde curves als in Kickstart.
Plaats reactie