Wilde het toch eens proberen na het lezen van Bob Katz zijn boek.
In fl mix ik altijd in 44.1 dan render ik.
In Samplitude voeg ik dan nog wat fx toe op de hel track.
Nu heb ik geprobeerd het 2e gedeelte in 9600 samplerate te doen.
Ik heb eerst mijn render door r8brain gehaald om de track 9600 te krijgen.
en toen ingeladen in een samplitude 9600 project. door deze coversie klinkt het nog geen steek anders verwacht dat niet maar:::
nu ga ik de plugins toevoegen en ik sta echt te kijken van het verschil hoe de plugins reageren..met name de limiter.
Als ik evenveel limit als in 44.1 en ik maak het even hard (gemeterd op dynamic range ) houd ik toch meer headroom over en is niet alles vlak als een boomstam of sausijsje.. ik bedoel dat ik nog steeds verschil in pieken zie van de wave vorm en dat ik lange niet aan het dak zit maar minus 1 ofzo.. en dus niet helemaal vlak gelimited is, in theorie zou je dus nog wat harder kunnen gaan! ( dit doe ik niet)
minpuntje is dat je niet direct hoort hoe het klinkt als je het weer terugbrengt naar 44.1 hier moet je dan wel tijd voor nemen om de goede conversie en uiteraard dither te zoeken. zodra ik voorbeelden heb post ik die...
ben benieuwd wat de bevindingen van jullie zijn.
clippen en limiten op 9600 rocks!
Re: clippen en limiten op 9600 rocks!
ik begrijp niks van wat je zegt, maar ben toch wel benieuwd wat het nu is haha