Drums en Drumbuss

Bediscussieer hier non-FL onderwerpen over produceren.
Gebruikersavatar
Bon Jarno
Fruity King
Fruity King
Berichten: 854
Lid geworden op: zo 07 mar 2010 18:22

Re: Drums en Drumbuss

Ongelezen bericht door Bon Jarno »

die tips ken ik inderdaad.. verplaatsen en sidechainen.. wat ook leuk is wat ik nu doe is een dynamic eq op kanaal waar beiden op komen eq slaat alleen aan bij treshold waarde..

wat ook wel eens helpt je kick dupliceren en net anders maken voor wanneer de crash speelt:!:
laag het zelfde houden van de kick natuurlijk
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Drums en Drumbuss

Ongelezen bericht door Scopes »

manducator schreef:
Scopes schreef:Phase inversie? Een kick en een crash zijn in een totaal ander frequentie gebied actief en ook gewoon verschillende geluiden. Lijkt mij eeb broodje aap verhaal.


Ok, maar we hebben het hier over drumbus. Vaak komen alle drumgeluiden samen in die drumbus, dus daar kunnen ook verschillende hihats, cymbals en crashes bij zijn.

Als het over 1 kick en 1 hihat zal het inderdaad niet veel uitmaken. Maar wie heeft or op zijn drumbus slechts 1 kick en 1 crash?


Phase issues komen bijna alleen voor onder 300-500 Hz. De fase omdraaien van 1 individueel geluid zal ook geen invloed hebben op andere geluid mits het geluid niet zo goed als hetzelfde is qua waveform. En omdat het over de hihats gaat, hebben we het voornamelijk over frequenties boven de 4kHz. Daar gaat de waveform zo snel dat er van uitdoving zo goed als geen sprake meer is.
Ik ben eerder van mening dat als je snel last krijgt van clipping op je drumbus, dat je te luid afmixt. Gewoon de fader een paar db omlaag en de reat daarop aanpassen. Met de mastering komen de volumes wel weer omhoog.
Gebruikersavatar
manducator
Fruity King
Fruity King
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 01 nov 2013 11:22

Re: Drums en Drumbuss

Ongelezen bericht door manducator »

hier zie je een zelfgemaakt filmpje waarbij ik 2 compleet verschillende hihats op elkaar leg. Als ik de phase omdraai, schiet de output van -5.5 dBFS naar +1.6 dBFS.

https://www.youtube.com/watch?v=DMlhJy1 ... e=youtu.be

Lijkt mij toch wel een duidelijk bewijs dat phase inversion ook belangrijk kan zijn bij hihats.
Gebruikersavatar
Bon Jarno
Fruity King
Fruity King
Berichten: 854
Lid geworden op: zo 07 mar 2010 18:22

Re: Drums en Drumbuss

Ongelezen bericht door Bon Jarno »

even hier op terugkomend>

als jullie een kick en snare samen brengen vanuit hun eigen kanaal op een nieuwe .. dit ook met andere drums.. en die vervolgens naar de drumbus waar alles heen gaat. Heeft je kick bijv 3 mixerkaanalen in gebruik. heb je hier geen latency problemen mee?

ik wel namelijk :?
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Drums en Drumbuss

Ongelezen bericht door Scopes »

Ff de auto delay compensation aanzetten bij de mixeropties
Plaats reactie