Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma 25 sep 2017 16:09

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Hardstyle/Hardcore kick 
Auteur Bericht
Fruity Loopist
Fruity Loopist

Antwoord met een citaat
Hallo mensen van het forum,

na een tijdje weg zijn geweest wegens omstandigheden en een producers block. Zou ik graag willen weten welke plugins je kan gebruiken om een hardstyle/hardcore kick te maken.

zo 21 jun 2015 18:43
Profiel
Fruity Beginner
Fruity Beginner

Antwoord met een citaat
onlangs nog het zelfde afgevraagd .
en na het even op YouTube te hebben gekeken kwam ik er achter dat het heel simpel is .
gebruik gewoon een standaard kick en gebruik fast dist en viola je hebt hem al .
probeer maar het werkt prima .

wo 29 jul 2015 20:34
Profiel
Fruity God
Fruity God

Antwoord met een citaat
Zo makkelijk als het lijkt, is het niet.
Een hardstyle kick is één van de moeilijkste sounds om echt goed te krijgen.

Engelse uitleg:
In deze video van SeamlessR zie je hoe je hij hardstyle kick maakt:
https://www.youtube.com/watch?v=NGcS-XmMqR0

In deze video legt hij de harmonics uit:
https://www.youtube.com/watch?v=rq7EtWQH9HY

Het zijn lange videos, maar het is de tijd waard.

Drone Website - Facebook - Soundcloud - MyOwnMusic
"The wise man speaks because he has something to say, the fool because he has to say something." - Aristotle

do 30 jul 2015 13:49
Profiel WWW
Moderator
Moderator

Antwoord met een citaat
en dan nog vind ik het geen goede kick

do 30 jul 2015 15:52
Profiel
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
Ik pak altijd een simpele bass met alleen decay en daar leg ik heel veel distortion op. Is heel lastig, ik gebruik soms wel 4 distorters, meestal ohmicide of camelphat ;)

do 30 jul 2015 19:14
Profiel WWW
Master of Melodies

Antwoord met een citaat
Ik gebruik vaak Microtonic in combinatie met distortion: (onder andere) Filterbank3, Camelphat3, CMT Bitcrusher, Quadfromage. Daarnaast is het equalizen ook een enorm belangrijke factor, hiermee bepaal je ook grotendeels het karakter en de klank van je kick (in combinatie met het oversturen). Eigenlijk de enige equalizers die ik echt veel gebruik zijn de Fabfilter Pro-Q, de Fabfilter Pro-Q2 en de EQUO van FL.

Bodyshock SoundCloud

zo 09 aug 2015 19:52
Profiel WWW
Fruity Loopist
Fruity Loopist

Antwoord met een citaat
Iedereen bedankt voor de reacties en tips.

ma 10 aug 2015 17:33
Profiel
Newbie
Newbie

Antwoord met een citaat
Om ff stof af te blazen hier :$

Kicks maken is het moeilijkste in een hardstyle track!
Het is op vele manieren te doen, 3xoc, microtonic, 909 generators. Het kan allemaal!

Persoonlijk doe ik het met een eks-9 909 kick, en verander ik in de plugin vrij weinig.
Vaak heb ik hetzelfde riedeltje aan distortion maar dan net iets anders.
Begin vaak een eq voor de mids, en dan met buzz effect adapter of camelcrusher erachteraan.
ohmicide en camelphat zijn ook geweldige plugins.
Een aanrader is ook "Venm." Dat is de vervanger van de logic clip distortion. Werkt top!
En een vervanger voor Venm kan ook izotope trash zijn, kan je ook goede resultaten mee behalen.
Tussen de distortion door is het heel belangrijk om te eq'en (!!!!). Hiermee kan je de frequencies bepalen dat je graag wilt distorten.

Als je een kick af hebt, record ik hem in edison en sleep ik hem in de playlist.

Dit proces herhaal je een aantal keer, je oor doet het meeste werk! totdat je ongeveer 4 (mag ook meer, ook minder als het beter klinkt voor jezelf) layers hebt, en die layer je over elkaar heen, en dan ga je spelen met de stretch van de samples.

Vaak is het zo dat als de waveform van de samples overeen komen, er het beste resultaat uit gehaald word!

Je kunt er ook voor kiezen om nog een aantal samples te maken en daar een punch van te maken, want een kick is niets zonder een goede punch 8)

Ik heb nog een oude tutorial van mij uit 2014 (dacht ik), die zal ik hier wel neer plaatsen.
Planning is om binnenkort een (betere) andere tutorial te maken, die zal ik uiteraard ook hier plaatsen!

Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze uitleg :p

Edit: In deze kick heb ik ook een vreselijke fout gemaakt, de punch staat ruim te hard. Dit is te verhelpen door de kick te compressen, maar dat leg ik uit in de volgende tutorial! :)

vr 04 maart 2016 10:22
Profiel
Fruity Loopist
Fruity Loopist

Antwoord met een citaat
Ik gebruik gewoon freeware en fruity plugins voor het maken van een hardcore kick. :$ :D Zo ben ik op een gegeven moment subatomic en subfreak gaan gebruiken, de subatomic voor de punch en de subfreak voor de staart van de kick. In plaats daarvan wil ik ook weleens een sampler met een fruity "DNC_Kick_2" of "DNC_Kick_4" gebruiken. Als ik via de mixer maar FX erop kan gooien zoals Fruity Blood Overdrive, Fruity Fast Dist, Fruity Free Filter (of een andere 3rd party filter zoals KarmaFX Filter of zelfs TK-FilterDisto) en CamelCrusher.
Ik zal een .flp neerzetten hier waarin je kan zien dat het mogelijk is om met freeware toch een fijne hardcore kick te krijgen en je kan natuurlijk zelf ook proberen te experimenteren en kijken of je zelf nog iets mooi's eruit kan krijgen of zelfs nog mooier dan ik heb gedaan. Let op: De .flp is te openen vanaf FL Studio 12.4. Om deze .flp foutloos af te spelen, heb je dus de volgende gratis VST-plugins nodig : subatomic, subfreak, TK-FilterDisto en CamelCrusher. Hopelijk kan men hier toch nog een beetje van leren ondanks ik hier niet het allerbeste resultaat heb gemaakt en ik daarnaast ook soms een beetje heb lopen improviseren, maar zo heeft men ongeveer een idee op welke manieren je nog meer een hardcore kick kan maken. Gebruik vooral ook je oren bij het uitproberen van alle instellingen, ga niet elke setting tot in de puntjes overnemen, maar probeer zelf ook dingen uit. ;) Veel plezier met de .flp!!! 8) :fl:

Link naar de .flp : https://www.dropbox.com/s/y46pjh72lr2000f/hardcore_kick_voorbeeld.flp?dl=0
mp3 demo : https://www.dropbox.com/s/r4nhfyfq3fnhwfy/hardcore_kick_voorbeeld.mp3?dl=0

vr 14 jul 2017 0:44
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]