Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma 25 sep 2017 16:18

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Mastering Reverb 
Auteur Bericht
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
Hallo,

Is het toegepast om mastering reverb te gebruiken? Zo ja wat is het nut ervan, ik gebruik het eigenlijk nooit omdat ik niet echt het principe ervan begrijp. Zou iemand mij dit uit kunnen leggen?

greetz.

za 25 jul 2015 12:11
Profiel WWW
Moderator
Moderator

Antwoord met een citaat
vooral bedoeld voor tracks met echte instrumenten. vroeger werd alles met microfoons opgenomen en namen deze dus ook de galm van de studioruimte op. dit gebeurt nog steeds, maar steeds vaker worden bijvoorbeeld gitaren direct in de PC of mixerconsole geplugd, waardoor er dus geen ruimte galm bij komt. hier komt de master reverb bij kijken. je kan je hele mix in één bepaalde ruimte stoppen.

voor dance muziek is dit dus minder toepasbaar, al gebruik ik het zelf wel! heel lichtjes, met zeer korte decay, zodat er geen plotselinge, snappy clicks komen. als je na de reverb wat sterke parallelle compressie (NY Compression) gebruikt, lijm je alles wat meer aan elkaar.

za 25 jul 2015 12:18
Profiel
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
MvR schreef:
vooral bedoeld voor tracks met echte instrumenten. vroeger werd alles met microfoons opgenomen en namen deze dus ook de galm van de studioruimte op. dit gebeurt nog steeds, maar steeds vaker worden bijvoorbeeld gitaren direct in de PC of mixerconsole geplugd, waardoor er dus geen ruimte galm bij komt. hier komt de master reverb bij kijken. je kan je hele mix in één bepaalde ruimte stoppen.

voor dance muziek is dit dus minder toepasbaar, al gebruik ik het zelf wel! heel lichtjes, met zeer korte decay, zodat er geen plotselinge, snappy clicks komen. als je na de reverb wat sterke parallelle compressie (NY Compression) gebruikt, lijm je alles wat meer aan elkaar.

Aah oke nu snap ik hem, het is meer voor opnames met mic ;)

thanks man :lol:

za 25 jul 2015 13:09
Profiel WWW
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
1. Als je een verkeerd afgeknipte fade out hebt bijv of geen lekkere fade in.

2. ook op verzamel cd's waarbij verschillende artiesten in verschillende ruimtes / tijd hebben opgenomen. kun je het als truck gebruiken het iets meer laten klinken of het uit dezelfde ruimte komt

ma 27 jul 2015 14:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]