Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo 24 sep 2017 15:00

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
contract 
Auteur Bericht
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
Hey,

Ik heb een tijdje geleden een track gemaakt die nog niet is uitgekomen. Hij is wel gefeatured bij Don Diablo z'n radio show. Nu wil een 'bekende' artiest z'n naam erop hebben en heeft zn advocaat een heel contract opgesteld met een heleboel dingen erin. Ik kan er geen kaas van maken of dit een realistisch en betrouwbaar contract is. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik zou het eventueel privé kunnen opsturen. Het is een bizar lang contract met high level juridisch engels, just saying..

Groetjes

zo 28 aug 2016 12:58
Profiel
Fruity God
Fruity God

Antwoord met een citaat
Weet niet of ik het goed begrijp en heb er verder ook geen ervaring mee, maar waarom wil die "bekende" artiest zijn naam er op hebben terwijl het geen eigen muziekproductie is? Bij veel onduidelijkheid zou ik er toch heel voorzichtig mee zijn, het is en blijft wel jouw werk!

di 30 aug 2016 13:06
Profiel
Grandmaster
Grandmaster

Antwoord met een citaat
Waarschijnlijk een wurgcontract, als het een hit zou worden gaat die dude er met je poen vandoor, als die track zoveel potentie lijkt te hebben naar een goed label sturen die bij de sound past dan werk je aan je eigen naam, je krijgt gigs en verdiend er aan.
Ik zou er niet instinken iig.

Psyderweb Records@Ektoplazm

di 30 aug 2016 15:59
Profiel
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
Het is nogal ingewikkeld. Maar het kwam erop neer dat we het naar labels stuurden en artiesten en zo kwam deze artiest met dit voorstel. Ik had zelfs de mogelijkheid het bij Monstercat te tekenen, alleen toen was het al te ver met deze artiest en mijn vocaliste wilde niet meer terug.. Het is wel echt een grote jongen met 800k likes op fb en 150k followers op soundcloud, maar je weet natuurlijk nooit of ze je naaien of niet. En het proces duurt nu al zo lang en is al zo ver dat ze waarschijnlijk ook gaan zeiken als ik het niet teken. Daarbij komt dat de vocalist op mn track die gast kent en dus waarschijnlijk ook gaat zeiken haha. Leuk deze industrie! :)

di 30 aug 2016 16:20
Profiel
Fruity God
Fruity God

Antwoord met een citaat
Laat je aub door niemand gek maken, straks loopt er een ander trots te pronken met jouw veren! Mocht de vocaliste ineens moeilijk tegen je gaan lopen doen dan is ze het (naar mijn idee) niet waard om nog verder mee samen te werken. Voor haar 10 anderen bij wijze van spreken. De muziekindustrie kan hard zijn, het moet wel leuk blijven! ;)

di 30 aug 2016 18:35
Profiel
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
Ja lastig allemaal haha.. Ik ga een advocaat huren om het contract door te lezen. Lijkt me de beste oplossing. Thanks!

di 30 aug 2016 21:07
Profiel
Moderator
Moderator

Antwoord met een citaat
Jorrit27 schreef:
Ja lastig allemaal haha.. Ik ga een advocaat huren om het contract door te lezen. Lijkt me de beste oplossing. Thanks!

dat lijkt me absoluut de beste oplossing!

di 30 aug 2016 21:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]