Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma 20 nov 2017 20:21

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Geluid voller maken: kicks, bass, vocal bijv 
Auteur Bericht
Newbie
Newbie

Antwoord met een citaat
Hoi,
Voor vele waarschijnlijk iets vanzelfsprekend, maar hoe maak ik me geluid voller. Wat zijn hier goede ( essentiele) plugins voor? Ik ben zelf bezig met parametric eq2 en reverbe maar kom er niet echt uit, verder lees ik veel over layeren, wat houdt dat in? Hoop dat jullie wat tips voor me hebben, met you tube kom ik ook niet ver.

Alvast bedankt.

Gr

za 18 maart 2017 9:23
Profiel
Grandmaster
Grandmaster

Antwoord met een citaat
Ik gebruik de masteringstool Izotop's Ozone voor het voller maken van mijn tracks.. Supergoeie plugin.. Layeren, het woord zegt het zelf, een laagje leggen bovenop een bestaand geluid.. Meestal is dat een andere synth. Succes en ik hoop dat je nog veel reacties krijgt. ;-)

za 18 maart 2017 10:15
Profiel
Newbie
Newbie

Antwoord met een citaat
Het gebruiken van een mastering tool is niet de oplossing om het voller te laten klinken.

Layeren even simpel uitgelegd:

Pak ongeveer 3 a 4 verschillende geluiden (kan bijvoorbeeld uit sylenth1), laat deze allemaal dezelfde melodie spelen maar de zet er 1 van de 4 geluiden een octaaf omlaag en andere nog een octaaf omhoog. Zo speelt dezelfde melodie in meer frequenties en klinkt het al voller.

Nu is het alleen nog een rommel van geluid, dus probeer ze allemaal goed op elkaar af te Eq'en en gebruik reverb, delay en compressie om alles strakker te laten klinken.

Het gebruiken van de juiste koptelefoon of boxen hierbij is al wel een puntje wat het makkelijker maakt, weet niet wat je nu gebruikt?

do 06 apr 2017 10:28
Profiel
Fruity Beginner
Fruity Beginner

Antwoord met een citaat
Yup, en natuurlijk onwijs belangrijk, probeer een balans te vinden. Zorg altijd voor een balans, dus zorg dat je op alle delen van het spectrum iets hebt (laag/midden/hoog) al is het maar iets heel kleins of korts. op die manier, laat je het ook wat lekkerder klinken.

En layer niet teveel dingen die op elkaar lijken dat wordt alleen maar rommelig.

wo 12 apr 2017 10:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]