midi manipuleren

Bediscussieer hier non-FL onderwerpen over produceren.
JDS
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 11 mar 2018 18:50

midi manipuleren

Ongelezen bericht door JDS »

Hoi allemaal.
Ik heb een midiclip opgenomen en wil die in Serum bewerken.
Is het bv mogelijk dat je in een bestaande midiclip nog frequenties kan aanpassen en dat de verandering ook hoorbaar is in die clip. Dus dat ik de verandering opneem van bv. 20 naar 60hz ( voorbeeld)

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
marks
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1552
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 12:19
Soundcloud: Arksss
Locatie: In de buurt van Zwolle

Re: midi manipuleren

Ongelezen bericht door marks »

De midiclip pas je dan niet aan, ik neem aan dat je dan Serum aanpast.
Een midiclip is niks anders dan voor vsts dat het noten kan lezen, zo even kort uitgelegd.

Ik begrijp denk ik de vraag niet helemaal :)
JDS
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 11 mar 2018 18:50

Re: midi manipuleren

Ongelezen bericht door JDS »

marks schreef:De midiclip pas je dan niet aan, ik neem aan dat je dan Serum aanpast.
Een midiclip is niks anders dan voor vsts dat het noten kan lezen, zo even kort uitgelegd.

Ik begrijp denk ik de vraag niet helemaal :)


Het is ook moeilijk uitleggen. ik zal nog een poging wagen. Hihihi :D

Ik heb met mijn midi keyboard een melodie gemaakt als midiclip. Dit heb ik met een standaard pianosound gedaan.
Als je de clip invoert is de clip geluidloos. Dus laad ik een plugin om de clip een unieke sound te geven.
So far so good.
Ik heb mijn sound gevonden en de clip klinkt vrij vlak. Dus ik wil de frequentie aanpassen maar niet dat de hele clip in de frequentie afgespeeld wordt alleen het eind gedeelte. Als je live speelt kun je aan een knop of fader draaien of schuiven en dan hoor je dat de frequentie veranderd in de live aktie. En iedereen hoor dat. Dat maakt je sound uniek. Net als bij een synthesizer zeg maar.
Nu wil ik graag weten of je dit effect ook kan toepassen op een al bestaande midiclip. Of moet ik de clip opnieuw opnemen met serum als plugin en al spelend het geluid toevoegen zodat het effect direct opgenomen wordt.
Gebruikersavatar
Hayway
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 8:17

Re: midi manipuleren

Ongelezen bericht door Hayway »

JDS schreef:
marks schreef:De midiclip pas je dan niet aan, ik neem aan dat je dan Serum aanpast.
Een midiclip is niks anders dan voor vsts dat het noten kan lezen, zo even kort uitgelegd.

Ik begrijp denk ik de vraag niet helemaal :)


Het is ook moeilijk uitleggen. ik zal nog een poging wagen. Hihihi :D

Ik heb met mijn midi keyboard een melodie gemaakt als midiclip. Dit heb ik met een standaard pianosound gedaan.
Als je de clip invoert is de clip geluidloos. Dus laad ik een plugin om de clip een unieke sound te geven.
So far so good.
Ik heb mijn sound gevonden en de clip klinkt vrij vlak. Dus ik wil de frequentie aanpassen maar niet dat de hele clip in de frequentie afgespeeld wordt alleen het eind gedeelte. Als je live speelt kun je aan een knop of fader draaien of schuiven en dan hoor je dat de frequentie veranderd in de live aktie. En iedereen hoor dat. Dat maakt je sound uniek. Net als bij een synthesizer zeg maar.
Nu wil ik graag weten of je dit effect ook kan toepassen op een al bestaande midiclip. Of moet ik de clip opnieuw opnemen met serum als plugin en al spelend het geluid toevoegen zodat het effect direct opgenomen wordt.


MIDI is slechts informatie voor een geluid-genererende plugin als bijvoorbeeld Serum of Sylenth1.
Als ik het goed begrijp wil je dus een van de parameters in Serum aanpassen zodat het geluid veranderd? Dit kan je doen door "Automation Clips" te gebruiken. Je kan FL dan aan knopjes laten draaien (Google even op: FL Automation Clips, en je wordt overspoeld met uitleg), op deze manier blijft je Serum het geluid maken.

Een andere optie is, Edison op je Channel waar je Serum hebt, te laden en deze op te laten nemen wat Serum er uit gooit, dan kan je met de hand aan de knopjes van Serum draaien zodat het geluid zich aanpast, en dan zit er dus een geluidsfragment van Serum in Edison, deze kan je dan weer opslaan en voila!

Bedoel je zoiets?
Gebruikersavatar
Bon Jarno
Fruity King
Fruity King
Berichten: 854
Lid geworden op: zo 07 mar 2010 18:22

Re: midi manipuleren

Ongelezen bericht door Bon Jarno »

Dat doe je in de plug-in je kunt dan een automationclip maken voor de modwheel of pitchbend zoek maar even op youtube automationclip pitchbend fl studio

Kan ook in de pianoroll maar das met events
https://m.youtube.com/watch?v=53e-vlM9sdI
Plaats reactie