Midi Controllers met step sequence... ook voor fl studio?

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
eazypop
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 24 mar 2011 21:02

Midi Controllers met step sequence... ook voor fl studio?

Ongelezen bericht door eazypop »

Yoyo!
Een vriend van mij is van plan om de korg electribe te kopen omdat hij heel graag lekker snel en chill freetekno wil maken. Nu heb ik fruity loops en wil ik heel graag een soortgelijke midi controller hebben waarbij je ook een step sequencer hebt... Ik ging dus ff surfen op die internetje en ik kwam na een tijdje bij de Novation Launchpad. Ik had al eens eerder gelezen over dit ding, maar kwas er nooit zo door geprikkeld.. Ik heb filmpjes op youtube gechecked en dat ding lijkt me fooooookking gaaf!! alleen weet ik niet of ´ie te midi-syncen is met fruity loops en hoe ik in hemelsnaam dat ding zou moeten gebruiken... Dus als iemand weet hoe dat zou moeten of als iemand weet of er nog andere MIDI controllers zijn die mogelijk fruity loops' step sequencer zouden kunnen ondersteunen, zou ik blij zijn met meer info hierover!!!

thnxu!!
Those where the electroninks!!
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Midi Controllers met step sequence... ook voor fl studio

Ongelezen bericht door Scopes »

launchpad is zover ik weet voor ableton live gemaakt. Je zal hem denk ik niet als step-sequencer in FL kunnen gebruiken.
En ik zou zo ook geen ander stukje hardware weten wat je als stepsequencer in FL kan gebruik.
Bovendien is het imo totaal overbodig en zonde van het geld.
Gebruikersavatar
Porcud
NFF's Henk Jan Smits
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 31 aug 2007 12:58
Locatie: Heb ik.
Contacteer:

Re: Midi Controllers met step sequence... ook voor fl studio

Ongelezen bericht door Porcud »

ik werk met een uc33e en een korg nanopad voor live (ook free tekno) en dat werkt perfect voor mij.
makkelijk te linken in fl als in ableton
ctrl eq delete
Plaats reactie