Korg Nanopad probleem + oplossing: Hangende en/of dode pads

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
Gebruikersavatar
Jay30k
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 23 feb 2006 9:46
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Korg Nanopad probleem + oplossing: Hangende en/of dode pads

Ongelezen bericht door Jay30k »

Hallo NFF'ers

Ik wilde dit even delen met de eigenaren van de (cheap ass) Korg Nanopad, ik heb vernomen dat een aantal hier op het forum zo'n speelgoed-dingetje ook hebben.

Ik heb de mijne nu zo'n twee weken en heb de pads geïntregeerd in m'n liveset, dus ik heb hem best wel intensief gebruikt.
Gisteren had ik echter gelijk een probleem: Een paar pads bleven hangen, en sommige reageerde zelfs al niet meer... Aangezien ik hem net twee weken heb, lijkt het mij dus een probleem dat bij andere eigenaren wellicht zal voordoen.

Dus voordat je overweegt hem in de vuilnisbak te gooien, hier alvast de oplossing: http://www.youtube.com/watch?v=BuomrJNd ... ture=feedf

Dit is dus iets wat blijkbaar regelmatig gedaan moet worden, aangezien door het gebruik de pads op den duur weer vast kunnen komen te zitten. Het probleem is bij mij inmiddels verholpen.

That's all folks,
Gebruikersavatar
Buzzer
Master of Melodies
Berichten: 4578
Lid geworden op: do 19 jan 2006 20:36
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Korg Nanopad probleem + oplossing: Hangende en/of dode p

Ongelezen bericht door Buzzer »

Na 2 weken al... Wat een wanproduct dan. :P
Gebruikersavatar
Jay30k
Fruity Master
Fruity Master
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 23 feb 2006 9:46
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Korg Nanopad probleem + oplossing: Hangende en/of dode p

Ongelezen bericht door Jay30k »

Ja, het was de laatste die ze bij feedback hadden en hij heeft ook gediend als showroom model, dus waarschijnlijk ben ik niet de enige die hem had aangeraakt.
Ik kon hem voor 20 euro meenemen, en wilde toch eerst kijken of ik het nou echt nodig had zo'n Pad-ding.. Ik kon hem voor dat geld daarom niet laten liggen. But I fixed it
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Korg Nanopad probleem + oplossing: Hangende en/of dode p

Ongelezen bericht door Scopes »

Voor live gebruik zijn ze ook niet echt geschikt. Zit totaal geen stevigheid in die nano dingetjes. Heb zelf de nanokontrol, maar gebruik hem echt nooit meer, omdat het allemaal net iets te klein is.
Als je toch echt pads wil hebben voor live gaan, kan je beter een AKAI MPD (18,26,32) kopen. Zijn lekker robuust en dus beter geschikt voor live. Alleen heb je dan geen X-Y pad meer.
Plaats reactie