Probleem dat ik 2x het geluid van externe synth hoor.

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
Shizzlemydrizzle
Fruity Beginner
Fruity Beginner
Berichten: 72
Lid geworden op: di 24 mei 2011 22:17

Probleem dat ik 2x het geluid van externe synth hoor.

Ongelezen bericht door Shizzlemydrizzle »

Hallo daar,

Ik heb hier mijn kaossilator aangesloten op de pc.
Zoals gezecht asio4all gedownload en geinstalleerd.
Alles bij het asio-pannel enabled zodat het geluid van mijn pad naar fruityloops word gestuurd. Ik geef dit geluid een eigen channel en voila, ik kan mijn muziek van mijn pad recorden in fruityloops.

Alleen zijn er 2 problemen.
Ik heb mijn kaossilator via audio-out in mijn mic-in gestopt, dus de pc laad het geluid direct van het pad horen, maar ook dat wat naar fruity loops word gestuurd. Met andere woorden, ik hoor ieder geluid 2 keer.

Het 2de probleem:
Als ik ga recorden, doet hij steeds maar tot 4 bars. Het geluid wat erna komt stopt hij in de volgende 4. Hier een screenshot voor de duidelijkheid:
Afbeelding

Als iemand me kan helpen, GRAAG!
Alvast bedankt,
Shizzle.
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Re: Probleem dat ik 2x het geluid van externe synth hoor.

Ongelezen bericht door Euphorica »

Probleem 1:
Dit kan ook gewoon komen omdat je de latency van je geluidskaart waarschijnlijk op iets van 30ms hebt staan, die moet zo laag mogelijk staan (1ms indien mogelijk).
Je hoort je kaossilator niet op een mic ingang aan te sluiten want dan is de kans groot dat je de boel overstuurt omdat achter zon mic ingang vaak een preamp zit ,die versterkt je ingestuurde signaal een flink aantal db's dus mooi geluid zal je zo nooit krijgen :p
Dus op een line in aansluiten, heb je die niet dan moet je een betere geluidskaart\interface kopen.
(Je ziet op de screenshot van je playlist ook al dat je flink aan het oversturen bent in je opnames :p )

Probleem 2:
Opnemen moet je in 'song' mode doen, niet in 'pattern' ;)
Plaats reactie