Novation Nocturn met FL 10

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
FLTii
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 19 sep 2012 20:44

Novation Nocturn met FL 10

Ongelezen bericht door FLTii »

Hey

Ik zit nu al een tijdje te prutsen met de instellingen om mijn Novation Nocturn met FL 10 te linken. Ik ben er van op de hoogte dat het geen automatische automap functie heeft, zoals bij Cubase (wat ik ook gebruik). Het punt is dat ik simpelweg zelf de controllers van de VST's e.d. wil linken aan mijn Novation Nocturn, door middel van de learn knop of link controller.

Echter lukt mij dit totaal niet (wat mij wel in Cubase lukt). Ik heb nu de meest recente versie van Automap 4. Weet hier iemand hoe ik manueel mijn Novation Nocturn kan koppelen aan wat functies binnen FL 10?

Alvast bedankt voor de hulp.
FLTii
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 19 sep 2012 20:44

Re: Novation Nocturn met FL 10

Ongelezen bericht door FLTii »

Bump
FLTii
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 19 sep 2012 20:44

Re: Novation Nocturn met FL 10

Ongelezen bericht door FLTii »

Niemand die mij kan helpen?
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Novation Nocturn met FL 10

Ongelezen bericht door Scopes »

Automap uitschakelen. En dan "link to controller" + aan de gewenste knop draaien.

Automap werkt niet lekker in fl. 3th party vst's kan je er wel mee mappen. Die moet je dan in automap toewijzen. En dan in fl bij de vst's -> browse more -> fast rescan. En dan staan de vst's die je geselecteerd heb erbij met (automap) erachter.
FLTii
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 19 sep 2012 20:44

Re: Novation Nocturn met FL 10

Ongelezen bericht door FLTii »

Hey bedankt voor jouw reactie.

Het automappen van vst's lukt op jouw beschreven manier. Echter lukt het mij niet om zelf knoppen te mappen/assignen. Kan dit ook alleen met vst's? Lijkt mij namelijk fijn om een map te maken met alle controls van de mixer (bijvoorbeeld). Ik zou dus graag functies binnen/van Fruity aan mijn Novation Nocturn willen koppelen.

Als ik Automap uit heb staan en link to controller doe, dan krijg ik alleen dat venster, maar draaien aan de gewenste knop heeft geen zin. Hopelijk kan je mij hiermee verder helpen.
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Re: Novation Nocturn met FL 10

Ongelezen bericht door Euphorica »

Als je de mixer standaard wil bedienen met je controller dan kun je het beste een template opslaan waar je alle knoppen al gelinkt hebt.
Nieuw project starten en dan alle knoppen linken(voor de mixer,rechtermuisknop->link to controller->knop bewegen->accept, voor 3rd party vst,knop bewegen op de vst dan naar tools->last tweaked parameter->link to controller->knop bewegen->accept).
Als je alle knoppen gelinkt hebt het project opslaan als een template.
Fl start altijd op in het laatst gebruikte template dus zo heb je altijd de juiste instellingen. ;)
Plaats reactie