Bureau

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
Gebruikersavatar
Umoo
Fruity King
Fruity King
Berichten: 617
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 0:17
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Bureau

Ongelezen bericht door Umoo »

Hey,
Ik had al best een tijd lang de gedachte om een nieuw bureau aan te schaffen, doordat ik mijn huidige een klein beetje te klein vind en m'n monitoren en beeldscherm niet op de juiste hoogte en breedte staan. Ook ben ik van plan om mijn 19" beeldscherm te veranderen in een 24" (of kleiner). Ik heb een paar ideeën hoe ik mijn nieuw meubel eruit wil laten zien, maar ik twijfel tussen deze.
Het liefst wil ik iets straks, zoals http://goo.gl/mkvbC, met daarop een opzetstuk.

Dit is hoe mijn kamer er nu ongeveer uit ziet (breedte bureau 140 cm, 19" beeldscherm):
AfbeeldingAfbeelding

Variant 1 (breedte 150 cm, opzetstuk, 24" beeldscherm, zou ook nog 160 cm en eventueel dieper kunnen) (lijkt op deze: http://goo.gl/L3eJF):
AfbeeldingAfbeelding

Variant 2 (hoekbureau, 24", opzetstuk) :
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Alles is op schaal en ze zijn geschets met Revit.
Wat denken jullie dat het best kan passen bij mijn kamer (4.56 x 2.38 m)?
Heeft iemand ook ervaring met hoekbureaus en met bureaus laten maken op maat bijv. bij de Ikea met kwaliteit en voor een redelijke prijs? Ik hoop dat ik met jullie meningen mijn keuze gemakkelijker kan maken
Alvast bedankt! :)
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Bureau

Ongelezen bericht door Scopes »

Je kan goedkoper zelf een bureau maken. Scheelt je de helft van de prijs, en je kan hem maken zoals je zelf wilt.

En als je een hoekbureau wilt, zou ik het beeldscherm niet in de hoek, maar in het lange gedeelte zetten. Heb je ook ruimte voor een eventueel keyboard etc.
Gebruikersavatar
Umoo
Fruity King
Fruity King
Berichten: 617
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 0:17
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Re: Bureau

Ongelezen bericht door Umoo »

Het lange gedeelte is inderdaad ook een mogelijkheid, dan kan ik hem ook een stuk langer maken :)
Waar ik echter mee zat, is dat de speakers dan tussen twee muren staan van ongeveer 2m afstand en ik las dit:
Bax Shop schreef: de klank van een luidspreker is radicaal afhankelijk van zijn positie ten opzichte van bepaalde oppervlakten

Ik zal binnenkort, wanneer ik hem weer kan bereiken, aan mijn vader vragen of hij kan/wil klussen
Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Umoo
Fruity King
Fruity King
Berichten: 617
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 0:17
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Re: Bureau

Ongelezen bericht door Umoo »

Na een tijdje onderzoek te hebben gedaan en ervaring op te hebben gedaan op stage, wil ik binnenkort ongeveer dit bureau zelf gaan samenstellen met o.a. MDF platen:

Afbeelding
Alle platen worden wit behalve het tussenstrookje bij het blad om bovendien de constructie aan de binnenkant af te werken. Het blad wordt nu 2500x800 mm met een opzet van 1800x300. In mijn kamer ziet het er bijna zo uit:
Afbeelding
Hier de maten te zien van de bekende driehoek:
Afbeelding
Ik denk dat ik beter verder van mijn monitoren kan zijn voor een betere driehoek, maar dan zit ik met de afstand tot het scherm.. Ook de monitoren zouden denk ik iets hoger kunnen, maar dan wordt het scherm te hoog

Tips hierbij zijn natuurlijk welkom! :)
Gebruikersavatar
Umoo
Fruity King
Fruity King
Berichten: 617
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 0:17
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Re: Bureau

Ongelezen bericht door Umoo »

Zo, ik heb er best een tijdje aan moeten werken, maar bij deze een grote update! :D
Ontwerp iets aangepast dan dat ik had voorgesteld (deze kwam beter uit) en ben voor monitor statieven gegaan!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Housemotion
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: di 29 mar 2011 20:49

Re: Bureau

Ongelezen bericht door Housemotion »

Nice! Wel al wat beschadiging op die zilveren rand zie ik? Of is dat gewoon niet heel goed vlak gemaakt? :p
Gebruikersavatar
Umoo
Fruity King
Fruity King
Berichten: 617
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 0:17
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Re: Bureau

Ongelezen bericht door Umoo »

Thanks! De hoeken zijn vlak en de rechte tussenstukken lopen iets naar binnen. Ik heb geprobeerd om een mooie overgang te creëren tijdens het plamuren :)
Heeft zo evengoed een leuk effect (soort laseffect) door de aluminium kleur, tevreden voor een eerste keer ^^
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bureau

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

Umoo schreef:Zo, ik heb er best een tijdje aan moeten werken, maar bij deze een grote update! :D
Ontwerp iets aangepast dan dat ik had voorgesteld (deze kwam beter uit) en ben voor monitor statieven gegaan!

Afbeelding

Ik vind het wel gaaf dat de stands van de krk's door de tafel gaan. nice werk bro!
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Gebruikersavatar
basboy12
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 15 jun 2012 19:44
Contacteer:

Re: Bureau

Ongelezen bericht door basboy12 »

Ivan Armilis schreef:
Umoo schreef:Zo, ik heb er best een tijdje aan moeten werken, maar bij deze een grote update! :D
Ontwerp iets aangepast dan dat ik had voorgesteld (deze kwam beter uit) en ben voor monitor statieven gegaan!


Ik vind het wel gaaf dat de stands van de krk's door de tafel gaan. nice werk bro!


umh.. volgens mij staat die stands gewoon op de tafel..
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bureau

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

basboy12 schreef:
Ivan Armilis schreef:
Umoo schreef:Zo, ik heb er best een tijdje aan moeten werken, maar bij deze een grote update! :D
Ontwerp iets aangepast dan dat ik had voorgesteld (deze kwam beter uit) en ben voor monitor statieven gegaan!


Ik vind het wel gaaf dat de stands van de krk's door de tafel gaan. nice werk bro!


umh.. volgens mij staat die stands gewoon op de tafel..

echt? het lijkt net of ze er doorheen gaan. Door dat zilvere lijkt dat zo maar je hebt gelijk ze staan erop grote fout van mij :?
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
Hidde
Fruity God
Fruity God
Berichten: 2259
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 20:54
Locatie: Assendelft

Re: Bureau

Ongelezen bericht door Hidde »

Ziet er goed uit Umit! Heb je je cdj's weggedaan?
www.soundcloud.com/iamfission
Gebruikersavatar
Umoo
Fruity King
Fruity King
Berichten: 617
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 0:17
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Re: Bureau

Ongelezen bericht door Umoo »

Thanks Hidde! :) Mijn dj set staat nu nog in een andere kamer (stof happen), binnenkort eens verplaatsen naar mijn kamer!
Plaats reactie