cdj's

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
Jorrit27
Fruity King
Fruity King
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 9:30

cdj's

Ongelezen bericht door Jorrit27 »

ik heb een paar vraagjes over de Cdj 2000.
Ik draai wel eens op een midi controller die runt met serato, op mn laptop zie ik dan heel duidelijk alle wav forms van de track en kan dus ook zo precies allemaal quepoints instellen. Maar op de cjd's heb je maar een relatief kleine display, waarop je totaal geen duidelijke structuur ziet van de track. Dus hoe zet ik goed een cuepoint? moet dit dan maar gewoon op het gehoor of kun je het wel goed via de display doen, door bijvoorbeeld in te zoomen ofzo?

Ik las ook iets over 'rekordbox' dit is een software voor de pc die word gebruikt met de cdj's volgens mij. hier kun je ook allerlei cuepoints zetten, maar hier zie je wel de wav forms duidelijk en dus kun je makkelijk je cuepoinst precies op bijvoorbeeld de eerste kick zetten. Je kunt op dit programma ook de cuepoint opslaan, maar mijn vraag hierover is slaat hij deze cuepoint ook op op je USB die je vervolgens in de Cdj kunt doen en daar dezelfde cuepoint aangeeft? of moet je je laptop meesleuren en aansluiten op de cdj en dat hij dan pas de gekozen cuepoint aangeeft die je hebt gekozen in Rekordbox?
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: cdj's

Ongelezen bericht door MvR »

idd lekker rekordbox gebruiken. de data wordt opgeslagen in de ID3 tag van de mp3 (moet wel op de desbetreffese USB staan) en wordt gewoon gelezen door de CDJ!
Jorrit27
Fruity King
Fruity King
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 9:30

Re: cdj's

Ongelezen bericht door Jorrit27 »

MvR schreef:idd lekker rekordbox gebruiken. de data wordt opgeslagen in de ID3 tag van de mp3 (moet wel op de desbetreffese USB staan) en wordt gewoon gelezen door de CDJ!


Oke dat is nice! thanks
Jorrit27
Fruity King
Fruity King
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 9:30

Re: cdj's

Ongelezen bericht door Jorrit27 »

nog een vraagje,

op rekordbox kun je meerdere cuepoints instellen, maar op de Cdj, hoe ga ik naar die verschillende cue's? want ik stel meerdere cuepoints in, maar heb uiteindelijk maar 1 cueknop. Dus hoe ga ik naar verschillende cuepoints?
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: cdj's

Ongelezen bericht door MvR »

de hotcues staan aan de linkerkant van de CDJ's (ligt er aan welke versie, maar alles vanaf CDJ-1000MK III sowieso) dus die kun je instellen. maar voordat je de track gaat afspelen kun je ook op een van de fast forward knoppen drukken (weet niet meer welke) om te kiezen uit de gezette cue point.

ik zou zelf 1 main cue instellen en dan 3 hotcues.
Jorrit27
Fruity King
Fruity King
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 9:30

Re: cdj's

Ongelezen bericht door Jorrit27 »

oke, maar je kunt op rekordbox meerdere 'main cuepoints' zetten, maar hoe switch van main cuepoint op je cdj?
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: cdj's

Ongelezen bericht door MvR »

met de skip knop op de CDJ
Plaats reactie