Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr 17 nov 2017 18:42

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
geluidskaart 
Auteur Bericht
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
heey

ik heb een vraagje, wat doet een externe geluidskaart precies? heb het opgezocht, maar begreep het niet echt. Verbeterd het het geluid zelf, of zorgt het ervoor dat je computer 'meer aankan' dus minder kraakt? want mn laptop kraakt zo nu en dan enorm, wat schijt irritant is, is dit op te lossen met een externe geluidskaart?

greetz

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

ik zag deze, goedkoop en goede reviews, maar weet niet of het geschikt is voor mn probleem :P

ma 23 dec 2013 20:48
Profiel
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
het kraken licht niet aan de geluidskaart maar aan je pc of de processor.
De geluidskaart zorgt ervoor dat je meerdere geluidsplugs in kan je pc pluggen via je geluidskaart. Het creƫert een schoon geluid. Je kan het ook via kabels een tulp ingang aansluiten alleen krijg je geen mooie sound en zullen je boxen een slechte kwaliteit produceren.

do 06 feb 2014 21:47
Profiel WWW
Moderator & Master of Chillout

Antwoord met een citaat
Het kan zeker wel aan je geluidskaart liggen. En ook aan je processor. Een hogere kwaliteit geluidskaart heeft vaak een kortere latency en een eigen asiodriver (niet altijd).
Wat je ook kan doen is asio4all te downloaden en die als driver gebruiken.

do 06 feb 2014 21:52
Profiel
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
@scopes maar als je een poep processor hebt en een perfecte geluidskaart zal het gekraak blijven ;)

wo 12 feb 2014 13:12
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Ik had altijd een oude processor van 2006 tot afgelopen zomer. Met asio4all heb ik altijd prima kunnen werken. Dus geen poeppraat.

wo 12 feb 2014 14:15
Profiel
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
Scopes schreef:
Ik had altijd een oude processor van 2006 tot afgelopen zomer. Met asio4all heb ik altijd prima kunnen werken. Dus geen poeppraat.

haha oke

wo 12 feb 2014 14:34
Profiel WWW
Newbie
Newbie

Antwoord met een citaat
ik heb ook een vraag over dat "haperen".

ik heb onlangs ook een gloednieuwe computer laten samenstellen met o.a. een i7 4790 en 250 gig ssd, 8 gb werkgeheugen. ook mijn projecten blijven soms haperen op deze computer. ik heb wel een externe geluidskaart, een m-audio fast track pro. Ik heb niet specifiek ( en dat is misschien best dom ) gelet op mijn geluidskaart, dus weet ook even niet zo 1,2,3 wat voor soort er in zit.

van een vriend hoorde ik dat het ook kan dat je te hard produceert, waardoor hij gaat haperen of clippen of hoe je 't ook noemt.

wat kan ik hier het beste tegen doen?

zo 21 dec 2014 12:38
Profiel
Moderator
Moderator

Antwoord met een citaat
nouja, vraag 1 is dan: is alles aan het clippen? dus in de decibelmeter bovenaan, schiet alles in het rood?

tweede vraag: gebruik je de ASIO driver van je geluidskaart?

zo 21 dec 2014 13:17
Profiel
Fruity King
Fruity King

Antwoord met een citaat
Guilded schreef:
ik heb ook een vraag over dat "haperen".

ik heb onlangs ook een gloednieuwe computer laten samenstellen met o.a. een i7 4790 en 250 gig ssd, 8 gb werkgeheugen. ook mijn projecten blijven soms haperen op deze computer. ik heb wel een externe geluidskaart, een m-audio fast track pro. Ik heb niet specifiek ( en dat is misschien best dom ) gelet op mijn geluidskaart, dus weet ook even niet zo 1,2,3 wat voor soort er in zit.

van een vriend hoorde ik dat het ook kan dat je te hard produceert, waardoor hij gaat haperen of clippen of hoe je 't ook noemt.

wat kan ik hier het beste tegen doen?

ik zelf heb er ook enorm veel last van. (ik zit dan ook op een pentium dual core :/). maar als ik zo de specs van je pc zie dan lijkt het me vrij sterk dat het daar aan ligt. of je moet enorm veel cpu vretende vst's etc gebruiken, maar dat zal wel niet het geval zijn.

heb je trouwens fl ook op je ssd staan? daar word het gekraak niet minder op lijkt me, maar fl start er wel lekker snel van op.

wo 24 dec 2014 5:29
Profiel WWW
Fruity Captain
Fruity Captain

Antwoord met een citaat
Is het gekraak of haperen? Kijk anders ook even naar de processen in je pc als het gebeurd. En als je 8gb hebt neem ik aan de je windowsx64 erop hebt staan ipv x32/x84 anders maakt die 8 gig werkgeheugen ook niet uit.

Als je windows x64 hebt, installeer dan ook de x64 versie van fl studio.

za 03 jan 2015 13:30
Profiel
Fruity Captain
Fruity Captain

Antwoord met een citaat
Ik produceer op een 4 jaar oude Intel i5 met 8 gb aan werkgeheugen. Mijn Windows 7 is de 64 bit versie maar heb FL vooralsnog in 32 bit. Bij stukken met veel instrumenten en effecten schiet mijn cpu load wel eens richting het maximale. Kan ik meer ademruimte krijgen door de 64 bit versie van FL te installeren en zo van meer werkgeheugen gebruik te maken, of zit ik puur op de grens van wat mijn processor aankan? (Ik zou thuis even de exacte kloksnelheid op moeten zoeken)

Behind the curtain of everyday consiousness is hidden another unutterably strange mental universe.

di 06 jan 2015 10:30
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]