Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
MartinoDB
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 31 jan 2014 15:28

Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door MartinoDB »

Dit is een lastige...

Ik heb me een jaartje geleden een Novation K station aangeschaft, ding werkt perfect via jack aansluiting op m'n MBox, het enigste probleem was dat ik het geluid nooit kon syncen of uitschrijven in de piano roll via de Midi Out.

Nu heb ik sinds gisteren een M4U XT USB Midi interface gekocht omdat ik dacht dat dit nodig ging zijn om via dat bakje mijn geluid van de K Station te kunnen syncen in fl. Blijkt dus van niet...
Het enigste dat ik nu kan doen is de K Station gebruiken als Midi keyboard.

Nu luid mijn vraag:

Hoe kan ik de Novation K Station (of eender welke synth) aanlsuiten op m'n pc zodat ik mijn noten kan uitschrijven in de piano roll en de sounds heb van die synth zelf.
Of is het echt alleen maar mogelijk om alles op te nemen via jack aansluiting? Lijkt me sterk.

Please help a brother out,

Hollereer.

ps. Als er een eventuele optie is via rewire in ableton, reason of eender welk ander programma mag je die ook altijd delen.
MartinoDB
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 31 jan 2014 15:28

Re: Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door MartinoDB »

Seriously... Niemand?!
Ajna
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4667
Lid geworden op: do 24 mei 2007 23:15

Re: Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door Ajna »

Heb je de midi in en out + audio kabels wel op de juiste manier aangesloten? In je Fl studio settings een midi out channel geselecteerd?
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door Scopes »

MartinoDB
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 31 jan 2014 15:28

Re: Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door MartinoDB »

Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Re: Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door Euphorica »

Heb je wel de midi out van je midi interface op de midi in van je synth aangesloten?
En ik mag toch aannemen dat je weet dat je de synth moet 'recorden' als audio voor je de sounds hoort in een gerenderde wav of mp3 van je project :p
MartinoDB
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 31 jan 2014 15:28

Re: Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door MartinoDB »

Euphorica schreef:Heb je wel de midi out van je midi interface op de midi in van je synth aangesloten?
En ik mag toch aannemen dat je weet dat je de synth moet 'recorden' als audio voor je de sounds hoort in een gerenderde wav of mp3 van je project :p


De midi is perfect aangesloten. Allebei de componenten werken, zowel midi als audio via jack.
Maar als ik de audio opneem via de mixer, hangt die niet samen met de opgenomen midi van de piano roll. Als ik de piano roll apart afspeel heb ik gewoon de midi noten zonder geluid, en als ik de playlist afspeel heb ik gewoon het geluid van de K Station dat ik heb opgenomen, ongesynced...

Nu is mijn vraag, is er geen manier dat je midi en die audio kan samenhangen zodat ik de audio kan syncen door middel van de midi noten te quantizen. Wat voor nut heeft het anders een hardware synth te gebruiken als het geluid niet gesynced staat.

Losing
My
Mind
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door Scopes »

Hoe staan je buffersettings van je asiodriver? Ik heb het idee dat je last van latency heb.

Klinkt het geluid vertraagd zegmaar? buffer lager zetten.
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Re: Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door Euphorica »

Hahah dat heet latency,je zal op een zo laag mogelijke latency moeten gaan werken om het in sync te krijgen,dit vergt trouwens heel veel cpu dus je bent een goede computer nodig en dan nog is het niet perfect ;)
Enige oplossing is recorden en daarna de audio goed op de grid zetten(dit staat na opname altijd een paar ms verkeerd,afhankelijk van je latency!!!!).
Niet je hardware synth in midi in je project laten spelen iig,doorwerken tot je 100% tevreden bent met je midipartij en synthsound,dan opnemen,goed op de grid slepen,en op naar de volgende sound :)
MartinoDB
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 31 jan 2014 15:28

Re: Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door MartinoDB »

Scopes schreef:Hoe staan je buffersettings van je asiodriver? Ik heb het idee dat je last van latency heb.

Klinkt het geluid vertraagd zegmaar? buffer lager zetten.


Nee je begrijpt me verkeerd :)
Ik bedoel dat het menselijk onmogelijk is om altijd recht op de maat in te spelen, met de latency is er geen enkel probleem.

Ik vraag me alleen af of er via midi geen manier is om je noten van de K Station te kunnen uitschrijven in de piano roll zodat die altijd 100% gesynced staan. Of is de enigste manier om in te spelen met hardware synths wel degelijk via jack aansluiting, met als gevolg dat je alles 10 keer moet inspelen voor het iet of wat recht op de maat zit.
Gebruikersavatar
basboy12
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 15 jun 2012 19:44
Contacteer:

Re: Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door basboy12 »

aangezien ik blijkbaar de enige ben die heb begrijp zal ik maar eens antwoord geven.

Als ik je goed begrijp heb je een patch/geluid gemaakt op je synth, vervolgens speel je een melodie in op de synth en komt er achter dat die niet netjes (quantetized) is. Dit wil je dus wel. Volgens de manier zoals jij beschreven hebt, zal het niet lukken.

Wat je wel kan doen: Speel eerste de melodie in de piano rol van Fl Studio, vervolgens laat je deze score/melodie via een MIDI-out port op je pc naar je MIDI-in port op je synthesizer sturen. Het geluid zal perfect quantetized zijn. Vervolgens neem je het geluid op via de jack output op je Synth.

Kort samengevat: jij bent niet degene die je melodie inspeelt, maar de computer die het wel perfect in time kan spelen.

Als je het nog niet snapt, stuur me dan maar een pm, dan leg ik t wat meer in detail uit.

met vriendelijke groet, Bas
MartinoDB
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 31 jan 2014 15:28

Re: Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door MartinoDB »

basboy12 schreef:aangezien ik blijkbaar de enige ben die heb begrijp zal ik maar eens antwoord geven.

Als ik je goed begrijp heb je een patch/geluid gemaakt op je synth, vervolgens speel je een melodie in op de synth en komt er achter dat die niet netjes (quantetized) is. Dit wil je dus wel. Volgens de manier zoals jij beschreven hebt, zal het niet lukken.

Wat je wel kan doen: Speel eerste de melodie in de piano rol van Fl Studio, vervolgens laat je deze score/melodie via een MIDI-out port op je pc naar je MIDI-in port op je synthesizer sturen. Het geluid zal perfect quantetized zijn. Vervolgens neem je het geluid op via de jack output op je Synth.

Kort samengevat: jij bent niet degene die je melodie inspeelt, maar de computer die het wel perfect in time kan spelen.

Als je het nog niet snapt, stuur me dan maar een pm, dan leg ik t wat meer in detail uit.

met vriendelijke groet, Bas


Hey Bas,

Kan je me even uitlegge, hoe ik de score via een MIDI-Out port van m'n pc naar de MIDI-In port op m'n synth laat gaan via fl?

Als ik dit weet zou normaal gezien alles moeten kloppen.
Gebruikersavatar
basboy12
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 15 jun 2012 19:44
Contacteer:

Re: Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door basboy12 »

check even de bijlage (afbeelding)

het is de bedoeling dat je de port in MIDI OUT en van je synthesizer hetzelfde getal geeft, in mijn geval dus 1.

Als het goed is, zou het moeten werken. Ik weet het niet zeker omdat ik niet weet of het ook mogelijk is om Midi naar de synth te verzenden via usb (ik neem aan dat je dat gebruikt)
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (171.72 KiB) 7024 keer bekeken
MartinoDB
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 31 jan 2014 15:28

Re: Een lastige... Hardware synths aansluiten HULP HULP HULP

Ongelezen bericht door MartinoDB »

basboy12 schreef:check even de bijlage (afbeelding)

het is de bedoeling dat je de port in MIDI OUT en van je synthesizer hetzelfde getal geeft, in mijn geval dus 1.

Als het goed is, zou het moeten werken. Ik weet het niet zeker omdat ik niet weet of het ook mogelijk is om Midi naar de synth te verzenden via usb (ik neem aan dat je dat gebruikt)


Nope, niet via usb...
Enkel midi in/out en een dubbele jack aansluiting..
Plaats reactie