Roland a 500 PRO werkend krijgen op FL

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
pino77
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 19:35

Roland a 500 PRO werkend krijgen op FL

Ongelezen bericht door pino77 »

Beste mede forumleden,

ik heb een Roland a 500 pro gekocht en wilde deze gebruiken om ook mijn vst plug ins aan te sturen, denk aan een delay of een reverb. Ik kan de schuivers en de knoppen niet automatisch aanwijzen... Wel als ik een klavier indruk, dan wijst ie hem toe... Beestje raar, toch?

Nu, wie kan mij helpen deze functies aan de praat te krijgen? Wie heeft ook een Roland a 300/500/800 pro series die met succes werken met fruityloops...


thnx!!
Gebruikersavatar
Euphorica
Grandmaster
Grandmaster
Berichten: 4537
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 1:16

Re: Roland a 500 PRO werkend krijgen op FL

Ongelezen bericht door Euphorica »

Nee dat is niet raar,het klavier en dingen als modwheel of volume hebben een standaard midi cc code dus die zijn automatisch al gelinkt.
Als je een vsti\vst wil aansturen moet je dit zelf instellen,voor native flstudio plugins doe je dit door met de rechtermuisknop op de te linken knop te klikken,'link to controller' kiezen,gewenste knop op je midi controller bewegen en dan is de link gemaakt.
Voor third party plugins beweeg je de te linken knop,ga naar tools,kies 'last tweaked parameter',kies 'link to controller' beweeg de gewenste knop op je midi controller,klaar.
Gebruikersavatar
Ivan Armilis
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 26 jun 2013 18:06
Soundcloud: soundcloud.com/armilisivan
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Roland a 500 PRO werkend krijgen op FL

Ongelezen bericht door Ivan Armilis »

de manier van euphorica is het helderst..
Snapchat: ivanb.024
Instagram: ivanarmilis
pino77
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 19:35

Re: Roland a 500 PRO werkend krijgen op FL

Ongelezen bericht door pino77 »

Euphorica schreef:Nee dat is niet raar,het klavier en dingen als modwheel of volume hebben een standaard midi cc code dus die zijn automatisch al gelinkt.
Als je een vsti\vst wil aansturen moet je dit zelf instellen,voor native flstudio plugins doe je dit door met de rechtermuisknop op de te linken knop te klikken,'link to controller' kiezen,gewenste knop op je midi controller bewegen en dan is de link gemaakt.
Voor third party plugins beweeg je de te linken knop,ga naar tools,kies 'last tweaked parameter',kies 'link to controller' beweeg de gewenste knop op je midi controller,klaar.


Hey top dat je wilde reageren. Hiervoor had ik een Xboard van EMU en dat werkte gewoon zoals jij dat beschreef. Nu als ik met rechter muisknop en dan een schuiver of draaier wil registreren, doet dat ding niets. ik kan draaien en schuiven en meneer doet niets. Pas als ik een klavier sla, een drumpad of een of andere knop dan registreert dat ding het gelijk... Maar de knoppen die ik juist nodig heb, de draaiers en schyivers weigeren contact te maken. Dus dat stukje theorie van jou wist ik al en dat werjte gewoon goed op de emu maar met de roland.... wil hem bijna uit het raam gooien...
pino77
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 19:35

Re: Roland a 500 PRO werkend krijgen op FL

Ongelezen bericht door pino77 »

Ivan Armilis schreef:de manier van euphorica is het helderst..


Ja, zeker helder uitgelegd. Maar helaas, ik wist dit al en het werkt niet. Ligt het aan de keyboard? Nieuw uit de winkel... de man verzekerde mij dat het ging werken... Niet dus... Oook staat er op de Roland dat je kan splitten. betekend dat je dan zeg maar orgel links kan configureren en piano recht? even een vraag weer haha... Im new but not new new
Gebruikersavatar
basboy12
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 15 jun 2012 19:44
Contacteer:

Re: Roland a 500 PRO werkend krijgen op FL

Ongelezen bericht door basboy12 »

Ik heb ook zo'n keyboard, maar volgens mij moeten er eerst 2 rode lampjes aanstaan voordat je iets aan de knoppen kunt toewijzen. Deze knopjes zitten bij mij naast het gedeelde waar je van octaaf kan verwisselen.
pino77
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 19:35

Re: Roland a 500 PRO werkend krijgen op FL

Ongelezen bericht door pino77 »

basboy12 schreef:Ik heb ook zo'n keyboard, maar volgens mij moeten er eerst 2 rode lampjes aanstaan voordat je iets aan de knoppen kunt toewijzen. Deze knopjes zitten bij mij naast het gedeelde waar je van octaaf kan verwisselen.



Dat is bij mij de transpose knop, en als ik die aan heb staan dan doet hij evengoed niets... Zucht... Emu pakt alle knoppen direct en waarom moet dit ding zo moeilijk gaan doen. Op Fl staat auto accept gewoon aan, juiste midi controler gekozen (kan gewoon spelen) maar als ik een effect op een van die knoppen wil toewijzen, doet het niets! Moet je wel bekennen dat ik echt totaal geen verstand heb van midi en dat soort dingen. Ik werk altijd met plug en play apparaten.
Gebruikersavatar
basboy12
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 15 jun 2012 19:44
Contacteer:

Re: Roland a 500 PRO werkend krijgen op FL

Ongelezen bericht door basboy12 »

staat er niets in de handleiding?
pino77
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 19:35

Re: Roland a 500 PRO werkend krijgen op FL

Ongelezen bericht door pino77 »

Gevonden... En stond in manual vd keyboard. Je moet (zie display) ctrl map op 18 zetten en dan in FL op generic controler en whala! Nu kan ik de knoppen aansturen. Maar ik zie op de keyboard SPLIT staan.. :P Kan ik dan links een orgel en rechts piano aansturen? Wie oh oh oh wie nu?
Plaats reactie