2 inputs op speaker tegelijkertijd aansluiten

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
Gebruikersavatar
basboy12
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 15 jun 2012 19:44
Contacteer:

2 inputs op speaker tegelijkertijd aansluiten

Ongelezen bericht door basboy12 »

hallo,

ik zit met een vraag. Ik gebruik een scarlett audio interface voor het geluid van m'n pc en een ingebouwde traktor pro interface voor het geluid van de traktor pro 2 (digitale draaitafel). Om de functionaliteiten van de traktor volledig te benutten, is het beste om de ingebouwde geluidskaart van de traktor te gebruiken. Op het moment laat ik het geluid van de traktor naar de scarlett geluidskaart gaan en vervolgens naar de speakers. dus zo:

traktor geluidskaart -> jack kabel -> ingangen scarlett geluidskaart -> jack kabel -> speaker

omdat dit nogal een omslachtig proces is en een grote latency geeft, vraag ik me af of dit anders kan. Nu weet ik dat mijn speaker zowel een xlr als jack ingang bevatten. Is het mogelijk om tegelijkertijd deze beide ingangen aan te sluiten. Dus de scarlett wordt op de speakers verbonden met xlr en de traktor pro op de speakers met jack. dus:

pc -> scarlett geluidskaart -> xlr kabel -> speaker
traktor geluidskaart -> jack kabel -> speaker

Is dit mogelijk of gaat dit problemen geven? Ik heb het in de handleiding en op internet niet echt kunnen terugvinden.

met vriendelijke groet,
Bas
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: 2 inputs op speaker tegelijkertijd aansluiten

Ongelezen bericht door Scopes »

Ik zou het om eerlijk te zijn ook niet weten, maar mijn gevoel zegt me dat het niet goed is op de één of andere manier.

Je zou ook een klein mixertje tussen je apparatuur kunnen zetten. Zoieta bijvoorbeeld
http://www.bax-shop.nl/analoog-mengpane ... live-mixer

Persoonlijk had ik een iets duurdere gekocht ivm geluidskwaliteit. Maar dit was de goedkoopste optie die op bax stond.
Plaats reactie