Instellen pads van MIDI-keyboard in Performance mode

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
eLextric
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 15 jan 2015 15:03

Instellen pads van MIDI-keyboard in Performance mode

Ongelezen bericht door eLextric »

Ten eerste, leuk om te ontdekken dat er een nederlandstalige FL website is. Ik had werkelijkwaar geen idee :)

Nu mijn vraag/probleem.
Ik heb sinds kort een nieuw MIDI-keyboard met pads en mooie software aangeschaft (Arturia MINILAB met Analog Lab). Deze werk perfect, alle FL eigen synths werken en ook VST's.
Maar... in performance mode krijg ik niet de pads aan de praat zoals ik wil, en zoals logisch zou zijn.
Het ding is, de pads werken wel maar dan alleen op track 4. En dat werkt erg onpraktisch aangezien je dan alle samples op track 4 moet plakken. Gevolg hiervan is dat je slecht 1 sample tegelijk kan afspelen mbv de pads, terwijl ik 2x8 pads heb, en er dus logischerwijs meer tegelijk wil gebruiken.

Hoe stel ik het zo in dat het wel werkt. Simpel gezegd, voor elke track een eigen pad.
Er zit een MIDI instel programma bij (MIDI control center), maar daar heb ik geen verstand van. En ik wil geen dingen hierdoor verpesten. Wie weet dit wel, of heeft een save file van MIDI control center dat werkt bij FL studio. Ik denk dat ik FL studio zelf wel goed ingesteld heb aangezien alles werkt op dit ene ding na... :|
Plaats reactie