Volume fader als transport button

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
Gebruikersavatar
Sytrus
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 338
Lid geworden op: za 26 aug 2006 19:25
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Volume fader als transport button

Ongelezen bericht door Sytrus »

Beste leden,

ik heb een M-audio keystation 61es MIDI controller. Hier zitten geen transport controls op, maar ik zou graag de volume fader aan de "record arm" willen koppelen en de "advanced function knop" (boven de octave buttons) aan de "play" willen koppelen gezien ik deze 2 nooit toch gebruik.

Ik kan deze wel aan andere dingen zoals volume ofzo koppelen, maar niet aan de transport controls. Kan iemand mij helpen?

Harstikke bedankt!

Afbeelding
"Music is your own experience, your thoughts, your wisdom. If you don't live it, it won't come out of your horn. ~Charlie Parker"

Afbeelding
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: Volume fader als transport button

Ongelezen bericht door Scopes »

Het antwoord zit hem in het midi protocol. Transport knoppen zijn mmc signalen. Je zou kunnen kijken of er een mogelijk is om van een gewoon midi signaal een mmc signaal te maken is.
Weet zo niet of dit kan. Heb me nog niet in het midi protocol verdiept.
Gebruikersavatar
basboy12
Fruity Loopist
Fruity Loopist
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 15 jun 2012 19:44
Contacteer:

Re: Volume fader als transport button

Ongelezen bericht door basboy12 »

Theoretisch gezien is het mogelijk. Echter. het probleem is dat de sliders/knopjes die je wilt linken zogenoemde `system exclusive`midi signalen zijn. Deze kun je zomaar veranderen in fl studio.

Om deze toch te kunnen linken aan `play`, `stop` enzovoorts, zal je de functies van deze knopjes moeten veranderen in de software/drivers van het keyboard zelf. Als je weet waar je moet zoeken, is het opzich wel te doen, maar anders zal ik niet aan beginnen als ik jou was.
Gebruikersavatar
Sytrus
Fruity Captain
Fruity Captain
Berichten: 338
Lid geworden op: za 26 aug 2006 19:25
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Volume fader als transport button

Ongelezen bericht door Sytrus »

Bedankt voor de reacties. Ik ga tog maar voor een nieuwe controller met transport controls.
"Music is your own experience, your thoughts, your wisdom. If you don't live it, it won't come out of your horn. ~Charlie Parker"

Afbeelding
Plaats reactie