met of zonder subwoofer

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
kevin1979
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 11 feb 2015 15:03

met of zonder subwoofer

Ongelezen bericht door kevin1979 »

Hallo ik vind het erg lastig om de kick goed te krijg
met het afluisteren van mijn hardstyle tracks op mijn hifi speakers In de woonkamer. ...
Deze zijn bi amp aangestuurd en spelen zonder sub want deze zijn prima in staat om zeer
lage bassen weer te geven maar zodra ik een track op mijn monitoren heb afgemixt
en daar naar mn zin klinkt dan klinkt het vaak niet naar mn zin in de woonkamer. ...
te zwaar of juist weer te licht qua kicks , zou een subwoofer gebruiken helpen met het maken van een track? Ik gebruik behringer b2031a truth monitoren

grzzz kevin
Gebruikersavatar
Housemotion
Fruity King
Fruity King
Berichten: 803
Lid geworden op: di 29 mar 2011 20:49

Re: met of zonder subwoofer

Ongelezen bericht door Housemotion »

Met of zonder subwoofer maakt niet zo veel uit. Je krijgt het beste resultaat door referentie tracks te gebruiken. Luister dus goed naar andere tracks hoe die klinken op jouw speakers en probeer daar op af te stemmen.
kevin1979
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 11 feb 2015 15:03

Re: met of zonder subwoofer

Ongelezen bericht door kevin1979 »

ik weet dat ik idd de boel nog goed moet leren kennen qua geluid
ik heb de monitoren pas 2 weken in huis nu maar vroeg me gewoon af of ik het mezelf niet makkelijker kan maken door een woofer te gebruiken op de monitoren aangezien deze gewoon niet de hele lage bassen door geeft die er wel in de meeste kicks zitten zodat ik achter mn pc wat beter hoor hoe zwaar een kick is en niet pas in de woonkamer denk van .... kolere das best een heavy kick
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: met of zonder subwoofer

Ongelezen bericht door MvR »

hifi apparatuur moet je alleen als reference gebruiken. dus het moet óók goed klinken op je hifi systeen, maar het moet in eerste instantie goed klinken op monitors en goed vergeleken worden met andere tracks.
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: met of zonder subwoofer

Ongelezen bericht door Scopes »

Niet onnodig geld uitgeven. Leer zoals Housemotion al zei, je monitoren kennen. Veel en vaak luisteren naar je favoriete muziek en idd referentietracks gebruike. Je gaat doorhebben dat als je een aantal maanden verder bent, en je leert je behringers beter kennen, dat je mixen ook verbeteren. (mits je goed mixt uiteraard)
kevin1979
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 11 feb 2015 15:03

Re: met of zonder subwoofer

Ongelezen bericht door kevin1979 »

Thx voor de c reacties peeps dat word dan vele uren in mn hok zitten
hehe heeft de vrouw ook wat rust :-)
Plaats reactie