moederbord

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
Silecx
Fruity King
Fruity King
Berichten: 703
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 22:36
Contacteer:

moederbord

Ongelezen bericht door Silecx »

hey guys,

ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc. alleen zijn er zo veel verschillende (ook in prijzen) moederbords, ik weet zelf nu niet echt welke ik zou moeten nemen, iemand die hier ervaring mee heeft?

de processor die ik wil nemen is de Intel Core i7 4790K (socket 1150)

2 moederbords spreken me wel aan, alleen vraag ik me ook af of het nou uit maakt of je een msi moederbord neemt voor produceren aangezien msi meer de focus legt op het gamen..

http://azerty.nl/0-5602-688122/msi-z97- ... audio.html

http://azerty.nl/8-5602-688052/asus-max ... audio.html

ook vraag ik me af of je genoeg hebt aan 32gb ram. socket 1150 ondersteund max 32 dacht ik. ik zag op dancefair dat dyro 64gb ram had, en dat ook benutte, tenminste dat zei hij op het internet.

also, iemand ervaring met fl studio en besturingssysteem op een SSD? ik hoorde iets van hoe meer je op een ssd gooit, hoe eerder hij dood gaat..

een hoop vragen dus haha,

in iedergeval bedankt!
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: moederbord

Ongelezen bericht door MvR »

ik heb zelf al jaren ASUS en dat bevalt me goed.

32GB is meer dan zat, tenzij je veel, héél veel audioclips gebruikt. VST's enzo gaan niet veel in je geheugen wroeten, maar meer in CPU. het zijn vooral samples die RAM gebruiken. ik heb zelf 16 en dat is prima. ook heb ik zelf een SSD, maar heb FL-Studio daar niet op lopen. wat ik wel merk is dat nu hij al een jaartje bomvol staat hij merkbaar trager is geworden, maar geen gevallen van dat hij kapot is of gaat ofzo. FL creëert zelf ook veel bestanden als je bv in Edison werkt en slaat deze op dezelfde schijf op als waar FL geïnstalleerd staat. hogere harde schijf snelheid dan een normale HDD heeft ook niet echt meerwaarde. wat wel meerwaarde heeft voor een SSD is Windows er op installeren. start als een tiet op.
Silecx
Fruity King
Fruity King
Berichten: 703
Lid geworden op: zo 18 mar 2012 22:36
Contacteer:

Re: moederbord

Ongelezen bericht door Silecx »

Oke thanks man! Ik ben trouwens nu wel aan het twijfelen of ik een socket 1150 neem of 2011.. 32 zal voor nu wel genoeg zijn, maar stel ik ben over 2 jaar op een bepaald plafond terecht gekomen dat ik meer dan 32gb nodig ben, dan moet ik weer een nieuwe processor en moederbord halen omdat socket 1150 max 32gb ondersteund en geen 64.. daar zit ik niet echt op te wachten.. dan lijkt het dus makkelijk om te zeggen dan haal je toch lekker een socket 2011 moederbord, maar dan zit ik weer met de processor.. quad core @3,7 ghz terwijl de socket 1150 quad core @4,00ghz aan tikt, en de overall specs beter zijn..

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-4 ... e-I7-4820k
Gebruikersavatar
Rick
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: do 07 feb 2008 17:47
Locatie: Almelo/Enschede

Re: moederbord

Ongelezen bericht door Rick »

Allereerst zou ik nu dromen 32GB! (ik heb nog 4GB), maar in de praktijk heb ik toch veel meer voordeel bij een betere cpu capaciteit. Ik heb nu een 3 ghz processor maar ik zit al zo snel tegen het maximale CPU verbruik aan dat het gewoon niet leuk meer is. Zelfs als ik redelijke lichte vst's gebruik stapelt het zich echt super snel op waardoor ik heel veel kracht tekort kom en niet mijn doelen kan bereiken. Ik wil in de toekomst ook graag m'n pc ugraden, ik heb er toen veel geld voor betaald zo'n 1300 euro bij Teach Music en daar heb ik achteraf wel spijt van omdat ik alles weer moet gaan uitstellen. Sinds ik een Novation Nocturn gebruik met automap start Fl ook achterlijk langzaam op (tot zelfs 10 /15 + minuten bij normale projecten).

Voor welke versie van Windows wil je eigenlijk gaan? Ik ben nog niet helemaal ingelezen hoe de integratie is van FL studio en VST's op de nieuwere systemen. En welke versie van FL studio wil je gaan gebruiken? Heb je bijvoorbeeld nog veel 32 bit plugins?
At times... When the music ends... I remain... To listen
Plaats reactie