een akai mpc 500/1000/25000 wel of niet kopen?

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
SnowWolf
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11 okt 2015 1:54

een akai mpc 500/1000/25000 wel of niet kopen?

Ongelezen bericht door SnowWolf »

Ik zit er aan te denken om de mpc 2500 te kopen maar nu ik er achterkom dat daar alleen 16bit samples in afgespeeld kan worden twijfel ik hier enorm aan. Is dit nou een groot probleem of is dit nou geen probleem.. bijv. Het pruts werk om samples om te zetten die hoger zijn als 16bit..

Waarom ik dit apparaat wil kopen is omdat ik de mpc 500 altijd al heb willen kopen om sample beats mee te maken maar ook boor al om een beat loop te creëren ect. Maar toen kwam ik op de mpc 1000 daar kun je gemakkelijk beatloops mee cutten in de display en zo in je pads programeren en van uit daar de beat te maken naar wens of Met de vocal loops. Daarmee het zelfde verhaal cutten en in je pads programeren. Maar toen ik ging zoeken naar de mpc 1000 kwam ik alleen die tegen met defecten.. duz ik verder zitten zoeken en toen kwam ik niet een mpc 1000 tegen maar een 2500 met een ton aan samples van de eigenaar die hij allemaal al heeft omgezet heeft in 16bit en met 80gb hd noemmaar op. In perfecte staat.. en ik heb altijd zoiets van je kan net zo goed een paar tientjes meer uitgeven wat in dit geval geen tientjes meer zijn maar goed.. om toch wat betere apparatuur in huis te halen inplaats van een paartientjes minder uitgeven en uiteindelijk toch spijt te krijgen.. indiedergeval heb ik nu wat geld gespaard om het betere te kopen alleen is dit, zo een mpc 2500 het waard ook vanwegen de 16bit die het apparaat kan afspelen???? Die paar tientjes kan ik bijv ook aan iets uitgeven wat precies het zelfde doet en kan. Maar ik denk toch dat zo een apparaat wel echt geschikt is voor de samplebeats mee te maken

Ik hoor graag van jullie kenners ;)

Groetjes.
SnowWolf
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11 okt 2015 1:54

Re: een akai mpc 500/1000/25000 wel of niet kopen?

Ongelezen bericht door SnowWolf »

trouwens is een mpc 2500 een euro of 600 het ook echt de mpc 2500 waard?
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: een akai mpc 500/1000/25000 wel of niet kopen?

Ongelezen bericht door Scopes »

Kijk voor de gein ook eens naar de Native Instruments Maschine.

Misschien nog wel veelzijdiger dan een mpc.
SnowWolf
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11 okt 2015 1:54

Re: een akai mpc 500/1000/25000 wel of niet kopen?

Ongelezen bericht door SnowWolf »

Scopes schreef:Kijk voor de gein ook eens naar de Native Instruments Maschine.

Misschien nog wel veelzijdiger dan een mpc.


Ja ik weet het en dat kost helemaal niks. scopes je hebt echt helemaal gelijk en als je crack versie hebt of iets wat gratis is dat werkt allemaal misschien voordeliger en veelzeidiger. maar ik persoonlijk vind dat echt niet fijn.. omdat ik dan elke x op de muis moet klikken en draggen.. alleen ik vind het persoonlijk fijner om analoog te spelen net als een synthesizer. Ik heb btw ook een midi padcontroller maar dat werkt allemaal niet lekker.. Ik ben misschien dom haha om dan een mpc te kopen die dik 600 euro is... ik moet alleen weten of zoiets echt 600 euro waard is?! Ik zie ze nieuw voor ongeveer voor 1.100 staan en somige duurder.. deze eigenaar verkoopt voor 600 en heeft 3 x cf kaarten en 80gb hd met echt heel veel samples er bijzitten en voor mij is dit ook om samplebeats temaken vanuit edn platendraaier en oude lps van vroeger... dus is dit 600 euro waard of niet? Hopelijk kan iemand mij dit vertellen
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: een akai mpc 500/1000/25000 wel of niet kopen?

Ongelezen bericht door Scopes »

De vraag is niet of het het waard is, maar wat jij er voor over heb.
SnowWolf
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11 okt 2015 1:54

Re: een akai mpc 500/1000/25000 wel of niet kopen?

Ongelezen bericht door SnowWolf »

Scopes schreef:De vraag is niet of het het waard is, maar wat jij er voor over heb.


Ik heb er veel voor over omdat ik er veel mee ga doen maar dat staat los van wat het apparaat echt waard is en dan heb ik het over 2e hands
Gebruikersavatar
Scopes
Moderator & Master of Chillout
Moderator & Master of Chillout
Berichten: 4403
Lid geworden op: di 18 dec 2007 22:06
Soundcloud: https://soundcloud.com/ma_zea

Re: een akai mpc 500/1000/25000 wel of niet kopen?

Ongelezen bericht door Scopes »

600 lijkt me een oke prijs dan. Je kan altijd 500 bieden onder het motto van: nee heb je, ja kan je krijgen...
Plaats reactie