als je bootcamp draait op je Macbook, heb je in principe gewoon Windows en dat werkt prima. FL Studio werkt daar ook prima op. dat Apple stabieler werkt met dj programma's (welke?) en photoshop is gewoon onzin. wat wel waar is, is dat Apple producten populair zijn met gebruikers van o.a. photoshop. Windows PC's draaien net zo goed photoshop.
waar je op moet letten met een goede desktop (ik was dat woord even kwijt, dank) voor FL Studio is vooral CPU en RAM geheugen. als je een kant-en-klare desktop wilt kopen bij bijvoorbeeld de Media Markt, dan raad ik dat af. die PC's zijn altijd gemaakt met specs om 'iedereen' tevreden te maken. hij kan dus redelijk surfen, je kan er redelijk op gamen, redelijk op multitasken etc.. de duurdere modellen die ze verkopen zijn vaak geoptimaliseerd voor gaming, maar omdat er dan een stickertje van -ik zeg maar wat- Asus op staat, kost het meteen weer net zoveel als een iMac ofzo. kortom; zelf (laten) samenstellen op een website zoals
www.azerty.nl of
www.alternate.nl is én vaak goedkoper én je kan hem optimaliseren voor FL Studio. Je hebt namelijk geen zware videokaart nodig om FL te draaien (mits je natuurlijk ook wilt gamen erop). Wat verder nog handig is, is een SSD (~120GB) voor je OS en een 1TB> harde schijf. dan kun je FL Studio zelf bijvoorbeeld op die SSD installeren en al je samples enzo op die HDD plaatsen.
anyway, wat belangrijk is, is dat je zelf moet bepalen of je een laptop
nodighebt. voor vragen over specifieke onderdelen kun je beter naar
www.tweakers.nl gaan, of vragen op het forum van de maker van FL Studio zelf, in het Looptalk subforum, dat is
http://forum.image-line.com/viewforum.php?f=100ik weet zelf op dit moment niet wat de betere CPU's enzovoort zijn, dus daar kan ik niet goed mee helpen. sorry.
succes!