Hulp bij pc gevraagd

Post hier alles over hardware; vragen, problemen, nieuwtjes, etc.
Vens
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 16 jan 2016 9:57

Hulp bij pc gevraagd

Ongelezen bericht door Vens »

Beste artiesten,

Ik wil weer eens serieus met FL studio aan de gang, dus heb het pakket aangeschaft. Nu zit ik alleen met de computer hardware. Dit is wat ik heb staan en hoe het werkt:

Laptop Asus X750 Sonicmaster
Intel Core i7 4700HQ CPU @ 2.40GHz
6GB RAM geheugen
64 bit besturingssysteem

Desktop merk weet ik niet eens
Intel Pentium 4 CPU @ 3.00 GHz
1,5GB RAM geheugen
32 bit besturingssysteem

De laptop werkt super, alleen hier mag ik hier officieel geen privé programma's op installeren omdat ik deze ook zo nu en dan voor het werk moet gebruiken.

De desktop is traag, ik kan eigenlijk niks met FL zonder dat de CPU in het rood schiet. Alles kraakt dus.

Nu is mijn vraag:
Wordt mijn desktop net zo snel of sneller met een RAM upgrade (aangezien de CPU hoger ligt)?

Of kan ik met bijvoorbeeld een snelle usb of externe hd vlekkeloos op de laptop werken (oftewel, hier het programma en plugins op installeren; denk aan SanDisk Extreme 3.0 32GB oid.).

Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven :)
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Hulp bij pc gevraagd

Ongelezen bericht door MvR »

je desktop CPU heeft dan wel een hogere kloksnelheid, maar is gewoon niet krachtig genoeg meer. probeer eerst eens de ASIO4ALL driver te gebruiken (onder Audio settings: F10 knop > tabje Audio, dropdown menu waar 'Device' staat), zet 'mix in buffer switch' en 'triple buffer' aan. zorg dat onder het kopje 'CPU' alles aangevinkt staat, behalve allign tick lengths. een RAM upgrade zal helpen om samples sneller te laden en te gebruiken en om wat grotere projecten te kunnen maken, maar underruns zal het niet voorkomen. dat ligt echt aan de CPU.

je laptop is prima spul voor FL Studio. ik werk zelf op mijn desktop met een externe harde schijf waar FL op staat. dat werkt prima. zorg er wel voor dat je dan ook echt alles op die schijf installeert. samples, plugins etc. helaas moet FL Studio ook verborgen mappen aanmaken op je C schijf, dat kun je niet voorkomen. maar met een EHDD moet het gewoon lukken!
Vens
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 16 jan 2016 9:57

Re: Hulp bij pc gevraagd

Ongelezen bericht door Vens »

Nog bedankt voor je antwoord!

Het haalde helaas niks meer uit om het via de desktop te gaan doen, werkte niet snel genoeg. Zeker met de i7 ernaast valt dat erg op.

Ik ben nu alles aan het overzetten (FL Studio + plugins) en dat draait erg goed! De laptop ziet het echt als een harde schijf, functie 'Uitwerpen' is dan ook niet aanwezig.

Wat wel jammer is, dat er inderdaad bestanden op de HD van de laptop zelf komen. Dit moet ik eigenlijk niet hebben aangezien ik de laptop ook wel eens (1x in de maand ongeveer) naar het werk mee moet nemen. Mijn baas geeft er weinig om maar het staat niet professioneel.

Is hier nog iets aan te doen? En dan heb ik het voornamelijk over het feit dat het programma en de plugins in de programmalijst komen..
Gebruikersavatar
MvR
Moderator
Moderator
Berichten: 8036
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 18:11
Soundcloud: https://soundcloud.com/markvanrijswijk
Locatie: Waddinxveen

Re: Hulp bij pc gevraagd

Ongelezen bericht door MvR »

als je de externe schijf uitwerpt wanneer je je laptop hebt afgesloten is er niets aan de hand. de bestanden die op je C schijf komen zijn vooral verborgen bestanden die in de map Program Data komen te staan. als je die map niet kan vinden: hij is dus verborgen. verder weet ik niet precies welke bestanden er wel openlijk te zien zijn.

kortom: het is niet mogelijk om volledig op een externe harde schijf FL Studio te installeren, helaas. dus of je gaat stiekem op je laptop werken (:D) of je investeert in een nieuwe desktop, maar dat kost natuurlijk wat.
Plaats reactie